3 دلیل و علت که می گویند اتریوم مسیر اشتباهی را در پیش گرفته است!!!!!

ادغام اتریوم به سرعت در حال نزدیک شدن است و کسانی که در این باره قصد ریسک کردن دارند، باید موارد زیر را در نظر داشته باشند.

این فرض که اتریوم پس از ادغام به یک شبکه ی کاملاً کاربردی اثبات سهام (PoS) تبدیل می‌ شود، ریسک و تلاش لازم برای انتقال دارایی‌ ای با ارزش بازار ۱۹۳ میلیارد دلار و ۴۰۰ برنامه غیرمتمرکز (DApps)، را نادیده می‌ گیرد.

دقیقاً به همین دلیل است که نظارت بر شرایط لحظه به لحظه و اساسی شبکه برای هر کسی که مایل به تجارت در این رویداد است که برای 14 سپتامبر(23 شهریور) برنامه ریزی شده است، ضروری است. مهمتر از آن، معامله گران باید آماده باشند تا در صورت بروز مشکل، هرگونه احتمال خطر را شناسایی کنند.

علاوه بر 34.2 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده در قراردادهای هوشمند، 5.3 میلیارد دلار دیگر اتر (ETH) در Beacon Chain دارای سهام است. این شبکه در حال حاضر توسط بسیاری از توکن ها، ارائه دهندگان اوراکل، استیبل کوین ها، Web 2، دارایی های ترکیبی، (NFT)، DApps و پل های زنجیره ای استفاده می شود.

این تا حدی توضیح می دهد که چرا ادغام، چندین بار در طی سال ها به تعویق افتاده است و چرا به نظر می رسد مهم ترین ارتقا در تاریخ شبکه است.

به همین دلیل، سه شبکه ی آزمایشی مختلف تحت ادغام قرار گرفته‌ اند که Goerli آخرین مورد آن ها در 11 آگوست(20 مرداد) است. عجیب است که مشکلات جزئی در تمام اجراهای شبکه آزمایشی، از جمله Ropsten و Sepolia، دیده شد. به عنوان مثال، توسعه دهنده اتریوم، Marius van der Wijden، خاطرنشان کرد که “دو سر متفاوت بلاک ها و تعداد زیادی از مشکلات حل نشده” روند را اندکی کند کردند.

هسته اصلی هر شبکه بلاک چین، بلاک های آن است

مهم نیست مکانیسم پیشنهادی چیست: همه بلاک چین‌ ها بر بلاک‌ های جدیدی که پیشنهاد و تایید می‌ شوند متکی هستند. برای این کار، پارامترهای تعیین شده ای وجود دارد که با در نظر گرفتن شرکت کنندگان شبکه، باید رعایت شوند.

در ادغام اتریوم، یک دوره، یک بسته نرم افزاری متشکل از حداکثر 32 بلاک است که باید در مدت شش و نیم دقیقه تأیید شود.
نظارت فعال بر شبکه ی اصلی زنجیره Eth2 Beacon از منابع معتبری مانند BeaconScan توسط Etherscan و Ethscan ETH2 Explorer توسط Redot بسیار مهم است.

پرچم‌ های قرمز روی این مانیتور نشانه ی مشارکت کم رای‌گیری در دوره‌ ها، عدم قاطعیت پس از سیزده دقیقه (2 دوره) در بلاک‌ های پیشنهادی است.

هسته بلاکچین و اتریوم

Source: EtherScan

نظارت بر API اتریوم 2.0 Infura

شرکت Infura زیرساختی را برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز فراهم می کند و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا راه حل های خود را حتی بدون میزبانی کامل اتریوم، خود مستقر کنند. این شرکت به طور کامل متعلق به گروه سرمایه گذاری ریسکی اتریوم، ConsenSys است که توسط جوزف لوبین کنترل می شود.

طبق وب‌سایت Infura، پروژه‌ های متکی به زیرساخت‌ های آن عبارتند از Uniswap، Compound، Maker، Gnosis، Brave، Decentraland و ارائه‌ دهنده کیف پول Web3 MetaMask.

بنابراین، نظارت بر API Infura نقطه شروع خوبی برای ارزیابی عملکرد DApps است. علاوه بر این، با توجه به اینکه Infura چقدر با سیستم اتریوم ارتباط نزدیکی دارد، باید به روز رسانی های مرتبطی داشته باشند.

با قطع کردن، اعتبار سنجان شدیدا جریمه می شوند؟

مکانیسم ادغام اتریوم قوانین مجازات را برای جلوگیری از حملات طراحی کرده است. هر اعتبارسنجی که عمداً بد رفتار کند، علامت گذاری می شود، به این معنی که بخشی از سهام 32 ETH مربوطه آن حذف می شود.
برش های متوالی و تکراری در نهایت باعث می شود که آن اعتبار سنج از شبکه خارج شود. ارائه‌دهندگان Staking و نرم‌ افزارها دارای حفاظت داخلی هستند تا از قطع شدن تصادفی شخصی جلوگیری کنند، مثل قطعی های تصادفی حین اتصال.

معامله گران باید درک کنند که برش یک اقدام استاندارد شبکه است، یک اقدام محافظتی، بنابراین نباید فوراً نامطلوب در نظر گرفته شود. یک محیط نگران کننده، آن است که صدها اعتباردهنده به طور همزمان بریده می شوند، که نشان می دهد که نرم افزار آنها آنطور که باید کار نمی کند.

بیش از 410000 اعتبارسنجی فعال وجود دارد، بنابراین حتی اگر 20٪ یا 30٪ از آنها در نهایت آفلاین شوند، شبکه همانطور که طراحی شده است ادامه می یابد. این برش، یک اقدام پیشگیرانه است زیرا نشان می‌ دهد که برخی از سرویس‌ ها، مانند میزبان ها، آفلاین شده‌ اند یا برخی اشتباهات و ناسازگاری‌ ها در طول ادغام ایجاد شده است.

طرفداران اتریوم باید علاوه بر سرور خود، بر داده های خارجی نیز نظارت داشته باشند. ممکن است تأخیر یا حتی علائم هشدار دهنده ی اشتباه وجود داشته باشد، بنابراین استفاده از منابع اطلاعاتی متعدد می تواند به شما کمک کند تا از گمراه شدن توسط داده های یک وب سایت یا یک پست در شبکه های اجتماعی جلوگیری کنید. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

منبع: cointelegraph.com

ادغام اتریوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *