قیمت بیت کوین به زیر 19 هزار دلار سقوط می کند، زیرا داده ها نشان می دهد معامله گران حرفه ای از اهرم های طولانی اجتناب می کنند.

قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح خود از 13 جولای(22 تیر) رسیده است، و داده ها نشان می دهد که معامله گران حرفه ای نسبت به بهبود سریع، شک دارند.
اصلاح قیمت غافلگیرکننده ی 860 دلاری در 6 سپتامبر(15 شهریور)، بیت کوین (BTC) را در کمتر از دو ساعت از 19820 دلار به 18960 دلار رساند. این حرکت باعث از بین رفتن 74 میلیون دلار در معاملات اهرم دار بیت کوین در صرافی ها شد که بزرگترین رقم در سه هفته اخیر به شمار می آید. سطح فعلی 18733 دلار پایین ترین سطح از 13 جولای است و نشان دهنده ی اصلاح 24 درصدی از تورم 25000 دلاری در 15 آگوست(24 مرداد) است.

نمودار قیمت بیتکوین/دلار

Source: TradingView

 

شایان ذکر است که در ساعات اولیه 6 سپتامبر(15 شهریور) جهش 2 درصدی به سمت 20200 دلار اتفاق افتاد، اما به سرعت فروکش کرد و بیت کوین در عرض یک ساعت قیمت 19800 دلار را تجربه کرد.

اقدام قیمت اتر (ETH) جالب‌تر بود و در 48 ساعت قبل از اصلاح بازار 7 درصد افزایش یافت.

و می توانیم به جرئت بگوییم هر گونه تئوری در مورد تغییر موقعیت سرمایه گذاران به نفع آلت کوین ها را می توان رد کرد، زیرا اتر در 6 سپتامبر 5.6 درصد کاهش یافت، در حالی که ضرر 860 دلاری بیت کوین نشان دهنده تغییر 3.8 درصدی است.

همچنین پس از اظهارات ژروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در 27 آگوست(5 شهریور)، 1.25 تریلیون دلار از سهام ایالات متحده در یک روز از دست رفت. در سمپوزیوم سالانه اقتصادی جکسون هول، پاول گفت که افزایش بیشتر نرخ بهره همچنان روی میز است و باعث شد که S&P 500 در آن روز 3.4 درصد کاهش یابد.

و اما قسمت جالب داستان، بازار کریپتو است! بیایید نگاهی به داده‌های کریپتو بیندازیم تا بفهمیم آیا سرمایه‌گذاران احتمال رکود بالاتری را قیمت‌گذاری کرده‌اند یا خیر.

معامله گران حرفه ای از هفته گذشته نزولی بوده اند…

معامله گران معمولا از معاملات فیوچرز سه ماهه به دلیل تفاوت قیمت آنها با بازارهای نقدی اجتناب می کنند. با این حال، همین دست از معاملات ابزار ترجیحی معامله گران حرفه ای هستند، زیرا از نوسانات مالی که اغلب در قراردادهای تجاری دائمی رخ می دهد جلوگیری می کنند.
در بازارهای سالم، این اندیکاتور باید با حق بیمه سالانه 4 تا 8 درصد معامله شود تا هزینه ها و ریسک های مرتبط را پوشش دهد. بنابراین می توان با خیال راحت گفت که معامله گران در ماه گذشته نسبت به نزول قیمت خنثی بوده اند زیرا حق بیمه آتی بیت کوین در تمام مدت زیر 3 درصد باقی مانده است. این داده‌ها نشان‌ دهنده عدم تمایل معامله‌گران حرفه‌ ای به اضافه کردن موقعیت‌ های بلند اهرمی است.

معاملات فیوچرز بیتکوینSource: Laevitas

 

همچنین باید بازارهای بیت کوین را تجزیه و تحلیل کرد تا عوامل خارجی خاص را حذف کرد. به عنوان مثال، شیب دلتای 25 درصدی، نشانه ای است برای زمانی که بازارسازان برای حمایت از صعود یا نزول بیش از حد هزینه می‌ کنند.

در بازارهای نزولی، سرمایه‌گذاران شانس بیشتری برای کاهش قیمت می‌ دهند که باعث می‌ شود شاخص انحراف به بالای 12 درصد برسد. از سوی دیگر، بازارهای صعودی تمایل دارند اندیکاتور انحراف را به زیر منفی 12 درصد هدایت کنند، که به این معنی است که گزینه های فروش نزولی تخفیف داده می شوند. شیب دلتای 30 روزه از 1 سپتامبر(10 شهریور) بالاتر از آستانه 12 درصد بوده است،

معامله گرانی که با سیگنال ها پیش می روند تمایل کمتری به حفظ حالت نزولی داشتند. این دو معیار نشان می دهد که کاهش قیمت بیت کوین در 6 سپتامبر(15 شهریور) ممکن است تا حدی مورد انتظار بوده باشد، که تاثیر کم بر نقدینگی ها را توضیح می دهد.
در مقایسه، افت 2500 دلاری بیت کوین در 18 آگوست(27 مرداد) باعث از بین رفتن طولانی مدت سرمایه ی 210 میلیون دلاری خریداران شد. با این حال، نمودار نزولی طولانی، لزوماً به عملکرد نامطلوب منجر نمی شود.

بنابراین، زمانی که نهنگ‌ ها و نشانگرهای بازار تمایل کمتری به اضافه کردن اهرم‌ های طولانی دارند و از نمودار نزولی حمایت می‌ کنند، باید با دقت قدم گذاشت. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است. هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.

منبع: cointelegraph.com

قیمت بیتکوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *