بیمه حوادث دستگاه‌های ماینر

 بیمه یکی از خدماتی است که از زمان ظهور آن با دلگرمی که ایجاد کرده توانسته طرفداران زیادی را جذب خود کند؛ چه در زمینه درمانی، چه خودرو و امروزه هم در زمینه تجهیزات الکترونیکی.

بیمه تجهیزات الکترونیکی نوعی بیمه است که شما با پرداخت مبلغ اندکی می توانید تجهیزات و قطعات الکترونیکی خود نظیر ماینر قانونی را بیمه کرده و با خیالی آسوده در فارم قانونی خود بگذارید.

بیمه ماینرهای قانونی اولین بار در ایران و توسط شرکت رمز ارز نگاران صورت گرفته و هدف از این خدمت کاهش ضررهای احتمالی صاحبان فارم های قانونی در صورت خسارت دیدن و خراب شدن دستگاه های ماینرشان است.

بیمه حوادث دستگاههای ماینر

بیمه دستگاه های ماینر چیست؟

بیمه دستگاه های ماینر در صورتی انجام می گیرد که ماینرهای شما قانونی باشند. بیمه گذار که شرکت رمز ارز نگاران است در برابر دریافت مبلغ مشخصی که با توجه به ارزش دستگاه های شما تعیین می شود، متعهد می گردد هنگام وارد شدن خسارت های تعیین شده در بیمه نامه، تا سقف معینی خسارت را پرداخت و جبران نماید.

بیمه دستگاه های ماینر چه خطرات و خساراتی را تحت پوشش قرار می دهد؟  

  1. آتش سوزی(شامل خسارت ناشی از اطفا حریق و عملیات نجات) با ارائه گواهی سازمان آتش نشانی منطقه
  2. انفجار
  3. سیل
  4. زلزله
  5. نفوذ مایعات به داخل دستگاه
  6. سرقت با شکست حرز

شرایط دریافت خسارت از بیمه ماینر رمز ارز نگاران

بیمه ماینر رمز ارز نگاران مانند هر نوع بیمه دیگری شرایطی برای پرداخت خسارت دارد که توصیه می کنیم قبل از انعقاد قرارداد حتما آن ها را مطالعه کنید و نسبت به شرایط آگاه باشید.

برخی از این شرایط عبارتند از:

  1. خریدار موظف است به منظور جلوگیری از اتلاف یا آسیب دیدگی اموال بیمه شده به هزینه خود کلیه اقدامات لازم را بعمل آورد و مقررات قانونی و توصیه های ایمنی کارخانه سازنده و کارشناس بیمه گر از قبیل (کنترل منظم سلامت فن دستگاه ها، استفاده از دستگاه های محافظ برق شامل استابلایزر یا نوسانگیر، سرویس و نگهداری) را رعایت کند.
  2. دستگاه های ماینر قبل از آسیب بیمه شده باشند.
  3. مدت زمان قرارداد به اتمام نرسیده باشد.
  4. کلیه الاعات و مدارک مورد درخواست تهیه و در اختیار شرکت رمز ارز نگاران قرار داده شود.
  5. قسمت های خسارت دیده به همان حال حفظ شود و به منظور رسیدگی در اختیار نماینده یا کارشناس بیمه رمز ارز نگاران قرار داده شود.

آیا بیمه دستگاه های ماینر شامل استثنائات هم می شود؟

بله. بیمه دستگاه های قانونی ماینر مانند هر نوع بیمه دیگری استثناهایی دارد که به برخی از آن ها بصورت خلاصه در زیر اشاره کرده ایم:

ا1. شرکت رمز ارز نگاران هیچ گونه تعهدی برای جبران خسارت دستگاه های ماینر که خریدار مجوزهای لازم جهت استخراج رمز ارزها از مبادی زیربط را اخذ ننموده، نخواهد داشت.

  1. اتلاف یا آسیب دیدگی که منشا آن معایب و نواقصی باشد که در شروع اعتبار بیمه نامه وجود داشته و خریدار یا بیمه گر از آن مطلع بوده باشند.
  2. زیان یا خسارت ناشی از نوسان برق و هرگونه خسارت های نرم افزاری
  3. عیوب ظاهری مانند خراش روی سطحرنگ آمیزی شده، صیقلی شده یا لعاب داده شده.
  4. هر گونه خرابی بعلت عیوب داخلی دستگاه های ماینر
  5. هر گونه خرابی در اثر رطوبت
  6. آلودگی نرم افزاری دستگاه ها در اثر ویروس ها
  7. خرابی دستگاه ها در اثر مشکلات نرم افزاری
  8. هرگونه حادثهدر زمان حمل و نقل دستگاه های ماینر

مدت زمان بیمه دستگاه های ماینر چقدر است؟

زمان عرف و معمول بیمه نامه ها اصولا یکسال است، اما می توان هنگام عقد قرارداد زمان بیشتری را برای بیمه دستگاه ماینر مورد نظر تعیین کرد.

بیمه دستگاه ماینر را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید و تهیه بیمه دستگاه های ماینر می توانیم از طریق شرکت رمز ارز نگاران که مجری بیمه سرمد است اقدام نمایید.

کلام آخر

می دانیم حادثه هیچ گاه خبر نمی کند. پس چه بهتر که قبل از وقوع حادثه پیش بینی های لازم را کرده باشیم تا خسارت های وارده را به حداقل برسانیم.

 رمز ارز نگاران با بیمه نمودن دستگاه های ماینر در نظر دارد بتواند در زمان وقوع پیشامدهای ناگوار برای فارم های قانونی، از ضررهای وارده کمی کاسته و گامی هر چند کوتاه در راستای آرامش استخراج کنندگان بردارد.