از فعالیت های با درآمد زیاد در دنیای دیجیتالی امروز می توانیم به استخراج ارزهای دیجیتال با دستگاه ماینر اشاره کنیم. آغاز استخراج ارزهای دیجیتال از سال 2009 میلادی آغاز شد و بسیاری از علاقه مندان وارد این حوزه شدند.
در این حوزه سوالات بسیاری مطرح می شود از جمله این که آیا خرید ماینر به صرفه است؟ یا بیت کوین بخریم؟ که برای پاسخ به این سوالات نیاز است تا یک آشنایی اولیه با این حوزه داشته باشیم.

آیا خرید ماینر به صرفه هست
از این رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله توضیحاتی در مورد ماینر و ارزهای دیجیتال دهیم، و این که این مساله برای افراد با شرایط مختلف متفاوت است.
زیرا خرید ارزهای دیجیتال برای برخی از افراد می تواند سرمایه گذاری ای با ریسک کم و سود بالا باشد و برای برخی دیگر از افراد، خرید ماینر سودآوری بالایی داشته باشد.

واردات دستگاه های استخراج

از زمانی که واردات دستگاه های ماینینگ در کشور ایران قانونی اعلام شد بسیاری از افراد به خرید این دستگاه ها روی آوردند تا بتوانند ارزهای دیجیتال را استخراج و سپس به فروش برسانند.
بر اساس مصوبه ای که توسط دولت ایران مبنی بر قانونی بودن واردات دستگاه های ماینر منتشر شده است شرط هایی وجود دارد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

واردات دستگاه های استخراج
در این مصوبه آمده است قانونی بودن خرید و واردات دستگاه ماینر به شرط اخذ مجوز از دفتر صنایع الکترونیک و برق و مخابرات و ثبت قانونی آن بعد از خرید امکان پذیر است. که رمز ارز نگاران جزو معدود شرکت هایی است که در این زمینه از وزارت صنعت، معدن و تجارت جواز تولید ماینر قانونی داخل کشور را دریافت کرده است.
از آن جایی که در دستگاه های ماینر توان و قدرت دستگاه اهمیت زیادی دارد. و هر چقدر توان دستگاه ماینر زیاد باشد و قدرت بیشتری داشته باشد، بیت کوین بیشتری می توان استخراج کرد. در نتیجه ماینرها برای فعالیت به برق بیشتری نیاز دارند و نرخ برق مصرفی در ایران کم است هنگام خرید افراد کمی دچار سردرگمی و نگرانی می شوند.
از طرفی بسیاری از افراد به دلیل نداشتن آگاهی کافی در مورد نحوه عملکرد دستگاه های ماینر هزینه زیادی را صرف می کنند و سرانجام به دلیل نبود علم کافی در این زمینه با شکست مواجه می شوند.
بسیاری از کسانی که دستگاه های ماینر را خریداری می کنند نمی دانند که عمر مفید برای بهترین دستگاه ماینر سه سال است. این نکته بسیار مهم است؛ زیرا از هدر رفت سرمایه سرمایه گذاران جلوگیری می کند.
همچنین برای این که بتوانیم از دستگاه های ماینر استفاده کنیم باید برق مورد نیاز را داشته باشیم و هزینه هایی از قبیل هزینه های استخراج و هزینه های نگهداری در این بخش وجود دارد. برای نگهداری از دستگاه های ماینر برای فعالیتشان هزینه زیادی را باید صرف کرد.
دستگاه های ماینر به عنوان دستگاه الکترونیکی دچار خرابی می شوند و می سوزند و در این صورت تمام سرمایه ی سرمایه داران به هدر می رود.
اما در مقابل خرید و فروش بیت کوین با سرمایه کم نیز امکان پذیر است و می توان آن را به مرور افزایش داد. ولی خرید دستگاه ماینر به سرمایه ی زیادی نیاز دارد.
بعد از اینکه پاداش استخراج بیت کوین بعد از هاوینگ 2020 کاهش پیدا کرد و در قیمت بیت کوین نیز تاثیر گذاشت بسیاری از افراد دستگاه های ماینر خود را خاموش کردند و به سوی خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق صرافی ها روی آوردند.
در ایران نیز صرافی های زیادی برای ارز دیجیتال وجود دارد که مشغول فعالیت هستند و افراد زیادی از این خدمات استفاده می کنند.
و با توجه به تحریم هایی که کشورهای خارجی برای کشورمان ایجاد کرده اند کار کردن با صرافی های خارجی سخت بوده و ممکن است ما را با مشکلات زیادی مواجه کند که از جمله این مشکلات می توان به عدم امکان خرید ارزهای دیجیتال با ارزش پول کشورمان ریال، تغییر آی پی و … اشاره کرد که کاربران ایرانی با صرافی های خارجی مواجه هستند.

دستگاه ماینر بخریم یا نه؟

در این قسمت به این سوال می پردازیم که آیا خرید دستگاه ماینر برای سرمایه گذاری خوب است یا نه؟ و آیا ماینر بخریم یا نه؟
استخراج ارزهای دیجیتال اگر همه ی جوانب سنجیده شود بسیار سود آور است ولی در غیر این صورت اگر با ناآگاهی صورت گیرد بسیار زیان آور خواهد بود.
از آسان ترین روش های کسب درآمد و افزایش سرمایه اجاره دستگاه های ماینر است. برای خرید دستگاه های ماینر باید دستگاهی را انتخاب کنیم که مصرف برق پایینی داشته باشد و در عین حال قدرت و ظرفیت پردازش بالایی داشته باشد در این مورد باید بیان کنیم تنها کسانی که از دستگاه های ماینر سود می کنند تولید کننده های این دستگاه هستند نه کسانی که آن ها را می خرند.
پاداشی که برای استخراج بیت کوین ها صورت می گیرد هر چهار سال یک بار کاهش می یابد و استخراج بیت کوین فقط زمانی برای دستگاه های ماینر آسان می شود که سختی شبکه کاهش یابد و قیمت بیت کوین نزولی شود در غیر این صورت استخراج برای دستگاه ها دشوار می شود.

دستگاه ماینر بخریم یا نه؟
یکی از گزینه هایی که بر سختی شبکه اثر می گذارد کل قدرت ماینینگ شبکه بیت کوین است که هر چقدر تعداد دستگاه های ماینری که به شبکه متصل هستند افزایش یابد سختی شبکه نیز زیاد می شود تا فرآیند ماینینگ به صورت مساوی در بین دستگاه ها پخش بشود.
حال با توجه به پارامترهایی که در بالا برای شما بیان شد می توان به این سوال که آیا خرید دستگاه ماینر کار خوب و عاقلانه ای است پاسخ داد: می توان گفت اجاره دستگاه های ماینر به مدت کوتاه بسیار عاقلانه تر و سوده تر از خرید آن ها می باشدزیرا مصرف برق زیاد، مشکلات فنی دستگاه های ماینر، طول عمر کم دستگاه های ماینینگ و بسیاری از عوامل دیگر موجب می شوند تا سرمایه گذاران این دستگاه ها را اجاره کنند و یا فقط به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند.

سرمایه گذاری امری است که نیاز به آموزش دارد و بسته به نوع شرایط و موقعیت افراد متفاوت است. امکان دارد فردی با خرید ارز دیجیتال سرمایه اش را چندین برابر کند و در مقابل فردی با خرید ماینر و استخراج ارز دیجیتال سرمایه اش را افزایش دهد. پس مهم ترین نکته هنگام شروع اینگونه سرمایه گذاری ها آموزش و مشاوره گرفتن از متخصصان این حوزه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *