ادغام اتریوم، باتلاقی برای سایر رمزارزها و ماینرها!

ادغام اتریوم می‌ تواند بسیاری از ماینرهای رمزنگاری را مجبور به تسلیم شدن و کنار گذاشتن ریگ های استخراج گران قیمت خود کند، آن هم در رقابتی که به سمت پایین برای کسب سود انجام می شود.
انتقال شبکه ی اتریوم از PoW احتمالاً صنعت کریپتو را با ماینر های ETH خارج از کار پر می‌ کند و باعث اختلال شدید در تمام توکن‌ های PoW می‌ شود.
اندی لانگ، مدیر عامل ماینر بیت کوین وایت راک، معتقد است که ادغام اتریوم آتی، استخراج کنندگان PoW را مجبور می کند تا به دنبال مراتع سبزتر مانند سایر بلاک چین های PoW باشند و در نتیجه سکه های دیگر را “باتلاق” کنند، که به معنی افزایش دشواری استخراج و کاهش سود خواهد بود.

«همانطور که ماینرهای GPU سخت افزار خود را به چِین های دیگر معرفی می کنند، دشواری آنها افزایش می یابد و باعث بازده کمتر و تقسیم پاداش بین ماینرهای بیشتری می شود.»
لانگ اضافه کرد که ادغام به احتمال زیاد بسیاری از ماینرهای رمزنگاری را مجبور خواهد کرد که دست از کار بکشند و سکوهای استخراج گران قیمت خود را رها کنند.
او گفت: «هش ریت به سوی کوین‌ های جایگزین GPU PoW جریان می‌ یابد و بسیاری از ماینرها به سادگی تسلیم می‌ شوند و سعی می‌ کنند فارم کارت‌ های گرافیک خود را بفروشند.»
او افزود: «برخی از ماینرها تلاش خواهند کرد تا خدمات ابری رایانش با کارایی بالا (HPC) یا GPU خود را بفروشند و احتمالاً شکست خواهند خورد زیرا ظرفیت بسیار زیادی وجود دارد که تقاضای محدودی را دنبال می کند.»
قیمت‌ ها و تقاضای پردازنده‌ های گرافیکی در نتیجه ی کاهش قیمت بیت‌کوین (BTC)، کاهش یافته است که منجر به فروش برخی کارت‌ ها به زیر قیمت فهرست شده و فروشندگان در تلاش برای تخلیه دستگاه‌ های استخراج و کارت‌ های خود برای قیمت‌ های متورم هستند.
صرف نظر از اینکه پس از ادغام چه اتفاقی می افتد، لانگ می گوید که “به شدت مخالف نیست” و علاقه مند است ببیند “نیروهای بازار چگونه عمل می کنند.”
او در این باره گفت: «زمانی که در سال 2017 در حال ساخت فارم GPU بودم، ادغام به عنوان یک تهدید قریب الوقوع ذکر شد و در آن زمان بسیار تاثیرگذارتر بود.
همیشه پردازنده‌ های گرافیکی وجود خواهند داشت که برخی از زنجیره‌ های بهینه‌ شده GPU را استخراج می‌ کنند، اما من شک دارم که دوباره به سطح درآمدی که در اثبات کار ETH در اوج آن دیده می‌ شود، بازگردیم.»
انتظار می‌ رود اتریوم بین 10 تا 20 سپتامبر به مکانیزم اثبات سهام (PoS) تبدیل شود و یکی از مهم‌ ترین ارتقاها در بازار ارزهای دیجیتال در سال جاری محسوب می‌ شود.
با این حال، هنوز هم ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارند که قرار است در مسیر PoW خود ادامه دهند، از جمله بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC) و بیت کوین کش (BCH)، و همچنین اتریوم کلاسیک (ETC)، مونرو (XMR)، زی کش (ZEC) و Ravencoin (RVN).

شرکت فناوری دارایی دیجیتال White Rock Manager مستقر در سوئیس است که ارزهای دیجیتال را از طریق مراکز داده ی واقع در تگزاس و سوئد استخراج می کند.

منبع: cointelegraph.com

ادغام اتریوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *