بدیهی است که همه استخراج کنندگان ارز دیجیتال برای کسب سود و درآمد اقدام به نصب دستگاه های ماینر می نمایند. اما محاسبه زمان بازگشت سرمایه ماینر در زمان انتخاب و خرید ماینر فاکتور بسیار مهمی است. در میان تمام ویژگی های ماینرهای تولید شده، میزان مصرف برق آن ها و میزان هش ریتشان است که مورد توجه خریداران قرار می گیرد. به عبارتی ماینر باید بتواند بسته به میزان برق مصرفی (هزینه) هشت ریت (درآمد) مناسبی داشته باشد. در ادامه بیشتر در مورد نحوه محاسبه بازگشت سرمایه و بهترین ماینر با بازگشت سرمایه بالا صحبت خواهیم کرد:

بازگشت سرمایه ماینر

نرخ بازگشت سرمایه ماینر چیست؟

نرخ بازگشت سرمایه ماینر یا ROI معیاری است برای محاسبه میزان موفقیت سرمایه گذاری در کسب و کارهای مختلف. معمولا نسبت درآمد با سرمایه گذاری اولیه مقایسه شده و میزان ROI محاسبه می شود. هر چه نسب درآمد به سرمایه اولیه بیشتر باشد سود بیشتری از این سرمایه گذاری به دست آورده اید. در استخراج ارز دیجیتال، نسبت هزینه های سرمایه گذاری که شامل خرید دستگاه، هزینه ساخت زیرساخت ها، کارمزد استخرها، هزینه مصرف برق و اینترنت را به میزان درآمد حاصل از استخراج رمز ارز محاسبه کرده و میزان ROI را محاسبه می کنند.

نرخ بازگشت سرمایه ماینر

عوامل موثر در کوتاه کردن مدت زمان بازگشت سرمایه ماینینگ

همان طور که گفتیم با انتخاب یک دستگاه مناسب با شرایط، می توانیم با هزینه و سرمایه گذاری اندک به سودآوری مناسبی دست پیدا کنیم. اما تنها فاکتور کاهش مدت زمان بازگست سرمایه، خرید دستگاه های ایده آل نیست و عواملی دیگری نیز در این مهم تاثیر دارند:

با منطق دستگاه خریداری کنید

یکی از مهم ترین عوامل موثر در کاهش مدت زمان بازگشت سرمایه ماینر کاهش هزینه خرید ماینر است. یکی از اولین اقدام ها برای شروع ماینینگ، خرید دستگاه ماینر است. پیشنهاد می کنیم بلافاصله به سراغ ماینرهای گران قیمت نروید. با این که ممکن است هش ریت فوق العاده آن ها شما را ترغیب به خرید کند؛ اما باید مصرف برق آن را نیز در نظر داشته باشید. اگر در شهرهایی زندگی می کنید که قیمت برق بالا است، این فاکتور هش ریت نیست که باید مورد توجه قرار گیرد، بلکه هر چه میزان برق مصرفی دستگاه کم باشد شما ماینر با درامد بالاتری خواهید داشت. از این رو در خرید دستگاه های ماینر این قیمت نیست که مهم است بلکه ویژگی های دستگاه و شرایط محیطی شما است که تاثیر خواهد داشت.

هزینه های ماینینگ را کاهش دهید

هزینه ماینینگ تنها خرید دستگاه نیست بلکه در طول فرایند ماینینگ هزینه های زیادی است که به شما متحمل می شود. هزینه برق، هزینه خرید اینترنت، هزینه تعمیر ماینر و نگهداری از آن، هزینه خرید و نگهداری سیستم خنک کننده، کارمزد استخرها و … همگی هزینه هایی هستند که باید حساب و کتاب آن ها را در نظر داشته باشید. از این رو باید تا جایی که می توانید در کاهش این هزینه ها تلاش کنید. به سراغ استخرهایی با کارمزد کمتر بروید، از برق صنعتی استفاده کنید، سعی کنید ماینرها را مداوم تمیز کنید و خنک نگهدارید تا خراب نشوند.

بهترین ارزهای دیجیتال را استخراج کنید

با شنیدن کلمه استخراج ارز دیجیتال ناگاه همگی نام بیت کوین به ذهنمان می رسد. اما متاسفانه این روزها استخراج بیت کوین در سطوح پایین سود چندانی به همراه ندارد. خوش بختانه دستگاه های ماینر این توانایی را دارند که ارزهای دیجیتال مختلف را استخراج نمایند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم نیم نگاهی به استخراج ارزهای مختلف داشته باشید و به اصطلاح بورسی ها، سبد خرید خود را از انواع ارزهای دیجیتال پر کنید. به این شکل می توانید از سود استخراج ارزهای دیجیتالی دیگر نیز استفاده نموده و درآمد بیشتری کسب کنید. البته در این انتخاب باید هوشیار باشید تا بهترین ارزها را انتخاب نمایید.

به قیمت دلار توجه داشته باشید

حتما می دانید که بعد از استخراج ارز دیجیتال باید آن را به فیات یا بهتر بگوییم دلار تبدیل نمایید. برای اینکه سود بیشتری از استخراج ارز دیجیتال به دست بیاورید بهتر است زمان این کار را انجام دهید که قیمت دلار در برابر ارزهای دیجیتال پایین باشد و زمانی دلار خود را به ریال تبدیل نمایید که دلار در بیشترین قیمت باشد. به عبارتی در تبدیل ارز دیجیتال به فیات باید قیمت پول واقعی را در نظر داشته و در بهترین زمان این کار را انجام دهید. به این شکل بازگشت سرمایه ماینر در کوتاه ترین زمان اتفاق می افتد.

میزان استخراج خود را افزایش دهید

گفته ایم که با افزایش قیمت برق در ایران و جهان امروزه استخراج ارز دیجیتال در سطوح پایین سود چندانی برای استخراج کنندگان خرده پا ندارد. از این رو اگر بتوانید سرمایه بیشتری وارد کار کنید و تعداد ماینرهای بیشتری خریداری کنید، می توانید سهم بیشتری از استخراج را به دست بیاورید. بد نیست بدانید که با گران شدن قیمت برق، بسیاری از استخراج کنندگان به دلیل عدم هماهنگی بین هزینه و درآمد، ماینرهای خود را خاموش کرده اند و این باعث شده است که فارم ها سود بیشتری به دست بیاورند. اگر بخواهیم حرفه ای بیان کنیم در این روزها سختی شبکه کاهش پیدا کرده است و سهم ماینرها افزایش یافته است.

نحوه محاسبه نرخ بازگشت سرمایه ماینر

به راحتی می توانید با یک فرمول ساده میزان نرخ بازگشت سرمایه ماینر یا ROI را محاسبه نمایید. فرمول مذکور به شرح زیر است:

ROI=(Total Revenue-Total Cost)/(Total Cost)×100

Total Revenue به درآمدهای به دست آمده از استخراج دلالت دارد.

Total Cost نیز هزینه های جاری فرایند استخراج ارز دیجیتال است.

شما باید فاکتوری از میزان قیمت دستگاه ماینر، راه اندازی زیرساخت ها، کارمزد استخرها، هزینه خرید دستگاه های خنک کننده و … را تهیه کنید. هزینه های برق را برای استخراج میزان مشخصی ارز به دست بیاورید و به فاکتور فوق اضافه نمایید تا هزینه های جاری به دست بیاید. درآمدی که در یک مدت مشخص به دست خواهید آورد را نیز محاسبه کنید، در فرمول فوق قرار دهید تا مدت زمان بازگشت سرمایه به دست بیاید.

بهترین ماینرها برای بازگشت سریع سرمایه

در بین تمام دستگاه های ماینرهای موجود در بازار تعدادی محدودی هستند که می توانند در شرایط کاری ایران بازگشت سرمایه ماینر مناسبی داشته باشند. با توجه به بالا بودن قیمت برق باید به سراغ مدل هایی برویم که میزان برق آن ها در مقایسه با هش ریت شان مقرون به صرفه باشد. در ادامه به چند مدل ماینر مناسب برای بازگشت سریع سرمایه اشاره می کنیم:

دستگاه ماینر مدل انت ماینر ANTMINER S9K

این دستگاه ماینر با 13.5 تراهش تنها 1310 وات مصرف انرژی دارد. دستگاه s9k یکی از پرطرفدارترین انواع ماینر استفاده شده در ایران است. همانطور که می بینید مصرف برق آن نسبت به هش ریت بسیار مناسب است. شاید دستگاه های قدرتمندتر دیگری در بازار یافت شود؛ اما این را بدانید که مصرف برق آن دستگاه ها نیز به این اندازه پایین نخواهد بود. برای اطلاع از قیمت این ماینر می توانید به بخش خرید ماینر S9k مراجعه کنید.

دستگاه ماینر مدل انت ماینر ANTMINER S9j

S9j از دیگر دستگاه های ماینر انت ماینر است که در ایران طرفداران زیادی دارد. دلیل این امر 14.5 تراهش، هش ریت در مقابل 1350 وات مصرف برق است. این میزان مصرف برق در مقابل این میزان هش ریت کاملا منطقی و مناسب با شرایط ایران است. برای اطلاع از مشخصات فنی و سایر ویژگی های این ماینر به بخش دستگاه ماینر S9j مراجعه کنید.

دستگاه ماینر مدل انت ماینر ANTMINER S9j

دستگاه ماینر میکرو بی تی Whatsminer M21S

این دستگاه با 58 تراهش، هش ریت میزان قابل توجه 3360 وات برق مصرف می کند و می توان گفت که بازگشت سرمایه ماینر آن قابل قبول خواهد بود. با اینکه مصرف برق در این دستگاه بالا است اما نگاهی به میزان هش ریت آن بی اندازید. مشخص است که تناسب خوبی بین هزینه و درآمد ایجاد شده است.

دستگاه ماینر میکرو بی تی Whatsminer M21S

ماینر اینوسیلیکون T2TZ

ماینر اینوسیلیکون T2Tz نیز از پرطرفدارهای استخراج کنندگان ایرانی است. این دستگاه نیز در ازای مصرف 2200 وات برق میزان 30 تراهش ارز دیجیتال استخراج می کند. این میزان هش ریت نیز تناسب خوبی با شرایط قیمت برق در ایران دارد.

ماینر اینوسیلیکون T2TZ

دستگاه انت ‌ماینر بیت ‌مین L3++

بیت مین از بزرگترین تولیدکنندگان ماینر است و محصولات آن در ایران طرفداران زیادی دارد. ماینر انت ماینر L3++ 580Mh یکی از بهترین دستگاه های استخراج خانگی است. شاید 580 مگاهش میزان هش ریت قابل توجهی نباشد اما تنها 942 وات مصرف برق آن کاملا مقرون به صرفه است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این ماینر می توانید به خرید ماینر L3++ 580Mh مراجعه کنید.

بهترین زمان برای سرمایه گذاری در ماینینگ

شما به عنوان یک استخراج کننده که تمایل دارید در کوتاه ترین زمان بازگشت سرمایه ماینر را تجربه کنید، باید هوشیار باشید. زمانی اقدام به خرید ماینرها نمایید که قیمت ارز در پایین ترین میزان است. به این شکل قیمت ماینرها نیز با کاهش مواجه می شود و شما با کمترین سرمایه اولیه می توانید ماینرهای مناسبی خریداری کنید. در ضمن در استخراج بیت کوین بهتر است که دید بلند مدت داشته باشید و ارزهای استخراج شده را در کوتاه مدت به دلار تبدیل نکنید. پیشنهاد می کنیم زمانی ارزهای دیجیتال را به فیات تبدیل کنید که قیمت ارزها در بیشتری زمان ممکن است. تشخیص بهترین زمان تبدیل ارز دیجیتال به فیات خود نیاز به دانش کاملی دارد که از حوصله این مقاله خارج است.

پیشنهاد بعدی ما برای بازگشت سرمایه در کوتاه مدت استخراج بیت کوین در زمان کاهش قیمت است. از آنجایی که وقتی بیت کوین قیمت خود را از دست می دهد میزان سختی شبکه کاهش پیدا می کند و استخراج آن به راحتی انجام می گیرد. این است که از فرصت ارزان شدن بهترین استفاده را کنید و بعد از جمع سکه های بیشتر در زمان گرانی آن را به فیات تبدیل نمایید. این رمز کاهش دادن زمان بازگشت سرمایه است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *