تا مدت ها استخراج بیت کوین منافع بسیار زیادی برای استخراج کننده ها به همراه داشت. در آن زمان ها تعداد کمی از بیت کوین ها استخراج شده بود و به اصطلاح شبکه سختی کمتری داشت و استخراج بیت کوین در زمان کمتری انجام می شد؛ اما با توجه به اینکه تنها یک میلیون بیت کوین جهت استخراج باقی مانده است و پاداش استخراج بسیار کمتر از روزهای اول است، استخراج بیت کوین به اندازه گذشته سودآور نیست. در این میان صحبت از استخراج رمز ارزهای دیگر به میان می آید.

بهترین ماینر دوج کوین

در بین ارزهای قابل استخراج نام دوج کوین بیشتر از دیگر ارزها به گوش می رسد از این رو بسیاری از افراد به دنبال خرید ماینر دوج کوین هستند. دوج کوین یکی از ارزهای دیجیتال مورد علاقه ایرانیان است. دوج کوین با واحد اختصاری «DOGE» در نقطه اوج خود که آذر سال 92 بود به 1000 دلار رسید و امروز مطابق با 29 اردیبهشت 1401 به 0.085420 دلار رسیده است. هر چند، چند روزی است که قیمت همه ارزهای دیجیتال به شکل شگفت انگیزی سیر نزولی در پیش گرفته اند. به شکلی که قیمت بیت کوین در آن روز به 29,203 دلار رسیده است.

روش های استخراج دوج کوین کدام اند؟

استخراج دوج کوین مانند دیگر ارزهای دیجیتال به کمک ماینر دوج کوین انجام می شود؛ اما روش های دیگری نیز برای انجام این کار وجود دارد. استخراج دوج کوین به سه روش رایج انجام می شود:

  • استخراج خانگی دوج کوین

برای استخراج خانگی از یک یا چند دستگاه ماینر دوج کوین که به صورت شبکه به هم متصل می شوند کمک می گیرند. در انتخاب ماینرهای باید دقت کنید تا گزینه استخراج دوج کوین را داشته باشند. در این روش تنها به ماینرها و قدرت حل مسئله آن ها وابسته هستید و جایزه کشف هر بلاک به شما تعلق می گیرد. در اصطلاح به این روش سولو ماینینگ گفته می شود.

  • استخر استخراج

اگر از استخراج کننده های ارز دیجیتال باشید و نسبت به این حوزه اندک دانشی داشته باشید حتما با مفهوم استخر استخراج آشنا خواهید بود. ماینینگ پول به مجموعه از صدها یا بیشتر دستگاه ماینر دوج کوین است که در جای جای دنیا به یکدیگر متصل می شوند. در این روش از قدرت تمام ماینرهای اتصال یافته به این استخر استفاده می شود و در ازای کشف هر بلاک دوج کوین، پاداش آن بین تمام ماینرها تقسیم می شود. به این شکل شما دیگر ناچار به رقابت با صدها ماینر دیگر نیستید بلکه دست در دست هم داده و بسته به قدرت ماینر خود پاداش دریافت می کنید. اگر دستگاه های چندان پیشرفته یا تعداد زیادی ماینر ندارید این روش بهترین روش استخراج دوج کوین است.

  • استخراج ابری

در روش کلاد ماینینگ شما در یک دیتاسنتر بزرگ، قدرت پردازشی اجاره می کنید. به عبارتی این دیتاسنتر استخراج دوج کوین را انجام داده و سهم شما را به حسابتان واریز می کند. سرویس های زیادی این خدمات را ارائه می دهد که از مهم ترین آن ها باید از ایوبات (Eobot)، نایس هش (Nice Hash) و جنسیس ماینینگ (Genesis Mining) نام برد. در این روش نیاز به خرید دستگاه ماینر دوج کوین وجود ندارد و به هیچ عنوان با مشکلاتی که ماینرها به همراه دارد دست و پنجه نرم نمی کنید.

هزینه های ناشی از تعمیر ماینر و نگهداری از دستگاه ها، هزینه اینترنت و برق، سر و صدای ماینرها و … هیچ کدام را در این روش تجربه نمی کنید. کلاد ماینینگ نیاز به آموزش ندارد اما مشکل این روش بستن یک قرارداد ارزشمند است. به عبارتی باید تناسبی بین هزینه اجاره سرویس و درآمد حاصل از استخراج وجود داشته باشد. در ضمن در صورتی که قیمت دوج کوین روند کاهش داشته باشد، هزینه اجاره سرویس قیمت ثابتی است و ماهانه باید پرداخت شود.

بهترین ماینرهای دوج کوین

بعد از انتخاب روش استخراج اولین اقدام خرید دستگاه ماینر دوج کوین است. در انتخاب ماینری که بتواند دوج کوین استخراج کند نکات بسیار مهمی وجود دارد. مهم ترین آن ها تناسبی بین مصرف برق و قدرت هش ریت دستگاه است. صدای دستگاه، تعداد فن ها، قیمت دستگاه و … همگی از مواردی هستند که در زمان خرید دستگاه ماینر باید توجه داشته باشید. در ادامه با بهترین ماینر دوج کوین آشنا می شوید.

ماینر دوج کوین انت‌ ماینر L7

انت ‌ماینر L7 محصولی از شرکت بزرگ انت ماینر است که در نوامبر 2021 به بازار عرضه شد. این محصول با قدرت 9.16 گیگاهش، هش ریت در ازای 3425 وات مصرف برق، از جمله دستگاه های میان رده این شرکت به شمار می آید.

این ماینر دوج کوین علاوه بر این ارز، 6 رمز ارز دیگر نیز استخراج می کند که مهم ترین آن ها شامل لایت کوین، دیجی بایت و ورج می شود. با توجه به وجود چهار فن در ماینر 75 دسیبل صدا تولید می کند که میزانی استاندارد به حساب می آید. حداکثر دمایی که این دستگاه تحمل می کند، 45 درجه سانتی گراد است و حداقل آن 5 درجه سانتی گراد است. این دستگاه قدرت تحمل 95 درجه رطوبت را دارد.

ماینر دوج کوین انت‌ ماینر L7

ماینر دوج کوین T2 Terminator

ماینر دوج کوین T2 Terminator با قدرت 17.2 تراهش از جمله محصولات رده بالای شرکت اینوسیلیکون به شمار می آید. از آنجایی که مصرف برق این محصول چیزی در حدود 1570 وات است می توان گفت یکی از بهترین انواع ماینر دوج کوین به شمار می آید. این محصول در سال 2018 به بازار عرضه شده است اما همچنان در بازار ایران یافت می شود. این دستگاه 2 فن دارد و 72 دسی بل صدا تولید می کند که در میان ماینرها میزانی استاندارد است.

این دستگاه در بازه دمایی 0 تا 50 درجه سانتی گراد به صورت نرمال فعالیت می کند و در بازه رطوبتی 5 تا 95 درصد نیز قادر به فعالیت است. دیگر ارزهای دیجیتالی که این دستگاه قادر به استخراج آن ها است می توان به Crown، Acoin، Curecoin، Joulecoin، Peercoin، Unbreakable، BitcoinCash، Bitcoin، eMark و Terracoin اشاره داشت.

ماینر دوج کوین T2 Terminator

ماینر دوج کوین BW L21

BW از دیگر شرکت های تولیدکننده ماینر است و مدل ماینر BW L21 را در سال 2018 به بازار عرضه نمود. این دستگاه با 550 مگا هش قدرت هش ریتینگ، دستگاه چندان قدرتمندی نیست اما 950 وات مصرف برق آن را به یکی از بهترین انواع ماینر دوج کوین تبدیل نموده است. این دستگاه با توجه به مصرف پایین برق یکی از بهترین ماینرهای خانگی برای استخراج دوج کوین در ایران به شمار می آید. دیگر ارزهای دیجیتال که ماینر L21 قادر به استخراج آن ها است باید از Litecoin، Florincoin، Auroracoin، GameCredits، Verge، Gulden، DigiByte، Einsteinium و Emerald نام برد. این ماینر 2 فن دارد و با تولید صدای 75 دسی بل صدای خروجی از این نظر در بین ماینرهای استاندارد قرار می گیرد.

ماینر دوج کوین BW L21

ماینر دوج کوین A6 LTC Master

همان طور که می دانید اینوسیلیکون شرکتی بزرگ در تولید دستگاه ماینر است و دستگاه های زیادی را در این حوزه معرفی کرده است. ماینر اینوسیلیکون A6 LTC Master قدرت و توان مصرفی 2100 وات جزو محصولات میان رده ای این شرکت است. این ماینر 4 فن دارد و با تولید صدای 82 دسیبل کمی بیشتر از حد استاندارد صدا تولید می کند.

این ماینر علاوه بر دوج کوین قادر به استخراج ارزهایی دیگری مانند Litecoin، Florincoin، Auroracoin، GameCredits، Verge، Gulden، DigiByte، Einsteinium و Emerald است. در صورتی که دمای محیط قرارگیری این دستگاه بین 5 تا 45 درجه سانتی گراد باشد، دستگاه قادر به فعالیت نرمال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *