فن یکی از مهم ترین اجزای ماینر است که وظیفه خنک کردن هش بردها را به عهده دارد تا با خارج کردن گرمای تولیدشده، به بهبود وضعیت و کارایی سیستم کمک کند و از وارد شدن آسیب به آن جلوگیری نماید. در این مطلب قصد داریم به تعمیر فن ماینر و عیب یابی فن ماینر بپردازیم. همچنین با زمان تعمیر ماینر و تعویض فن ماینر و راهکار های افزایش طول ماینر می پردازیم .  پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تعمیر فن ماینر

علت خرابی فن ماینر چیست؟

فن ماینر یکی از قطعات اصلی سیستم است که دائما در حال کار کردن است و به همین خاطر به مروز زمان در معرض استهلاک قرار می گیرد و رفته رفته از کارایی آن کاسته می شود.
هر فن طول عمری دارد که در این مدت زمان، عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد و پس از آن به احتمال زیاد با خرابی فن مواجه خواهید شد که نیاز است برای تعمیر فن ماینر مراجعه کنید.

در چه مواردی فن ماینر نیاز به تعویض دارد؟

در صورت مشاهده موارد زیر باید برای تعویض فن ماینر اقدام نمایید:

  1. در صورتی که میزان خروجی تعیین شده برای دستگاه و خروجی فن اختلاف داشته باشند. در بیشتر موارد علت خرابی و تعویض فن همین مورد است. به دلیل اینکه با کاهش توان خروجی، مشخص می شود که طول عمر مفید آن به پایان رسیده است و کارایی و عملکرد سابق خود را از دست داده است.
  2. فن خراب شده و کار نمی کند. نوسانات برق مهم ترین عامل خراب شدن فن هستند که در صورت وقوع این مورد، باید هرچه سریع تر برای تعویض فن اقدام نمایید. به دلیل اینکه نوسانات برق باعث شکستگی و آسیب یکی از قطعات آن می شود و سرعت حرکت آن کند شده و یا به طور کلی خراب می شود. در صورتی که فن نیم سوز شده باشد، یا بوی سوختن سیم پیچ مغناطیسی آن به مشام می رسد و یا کند حرکت می کند.
  3. .صدای فن بلند است. به دلیل کارکرد زیاد و حرارت بالای دستگاه، فن کارایی خود را از دست داده و به هنگام چرخش سر و صدای زیادی تولید می کند. در صورت مشاهده چنین مواردی حتما باید برای تعویض فن ماینر اقدام کنید.

انواع خرابی فن ماینر و تعمیر فن ماینر

در صورت مشاهده مشکلاتی نظیر:

  • کار کردن فن بیش از حد و در دورهای بالا
  • کار کردن فن در دورهای پایین
  •  دستگاه قادر به تشخیص دور فن نباشد.
  •  عدم فرمان پذیری و کنترل فن

متوجه خواهید شد که فن ماینر نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد و باید هرچه سریع تر برای تعمیر فن ماینر اقدام نمایید. به دلیل اینکه اگر فن به خوبی کار نکند و یا خراب شود، صدمات جبران ناپذیری به سیستم و دستگاه های ماینر وارد می شود. البته بیشتر وقت ها فن ها به دلیل اینکه قیمت پایینی دارند، عموما تعویض می شوند. برای رفع خرابی ماینر و تعمیرات ماینر می توانید خود آموزش ببینید و یا از کارشناسان رمز ارز نگاران بخواهید تا تعمیرات ماینر را انجام دهند.

انواع خرابی فن ماینر و تعمیر فن ماینر

تعمیر فن ماینر سوخته

تعمیر فن ماینر سوخته کار هر کسی نیست و نیازمند دانش و تجربه بالایی است. کارشناسان ما در رمز ارز نگاران در صورتی که فن ماینر سوخته باشد و یا نیم سوز شده باشد، پس از عیب یابی، در صورتی که قابل تعمیر باشد، حتما برای این کار اقدام خواهند کرد. در صورتی که فن ماینر سوخته قابل تعمیر نباشد، باید برای تعویض آن اقدام نمایید.

تعمیر فن ماینر سوخته

تعمیر فن حلزونی ماینر

فن حلزونی ماینر، نسبت به فن های دیگر صدای بسیار کمتری تولید می کند و استفاده از آن بسیار رواج پیدا کرده است. سلامت دستگاه ماینر از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین خاطر نیز افراد به دنبال یک فن قدرتمند هستند.
اما فن های حلزونی نیز ممکن است نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشند که در صورت نیاز عیب یابی شده و تعمیر می شوند. در غیر این صورت باید برای تعویض آن اقدام نمایید. برای تعمیر فن حلزونی ماینر می توانید به تعمیرکاران خبره ماینر مراجعه کنید و پس از آموزش خود در راستای تعمیر فن ماینر اقدام کنید.

تعویض پروانه فن ماینر

فن ماینر با گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهد و از آنجا که نقش حیاتی در سلامت دستگاه ماینر دارد، در فواصل زمانی مشخص بهتر است تعویض شود.
برای تشخیص زمان درست تعویض پروانه فن، می توانید به مواردی مانند اختلاف هش ریت تعریف شده برای دستگاه و خروجی، سر و صدای زیاد فن و همچنین اختلال در عملکرد آن توجه داشته باشید. اما همیشه به این نکته توجه داشته باشید که از فن های با کیفیت و معتبر استفاده کنید که طول عمر بالاتری دارند.

روغن کاری و تمیز کردن فن چگونه انجام میشود؟

برای افزایش طول عمر فن ماینر و بهبود کارایی آن می توانید هر چند وقت یک بار آن را سرویس نمایید. برای این کار ابتدا فن را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس فن را از دستگاه جدا کنید.
پروانه ها و دیگر قطعات فن ماینر را با یک محلول تمیز کننده و دستمال مرطوب تمیز کنید.

روغن کاری و تمیز کردن فن ماینر
از حفره و یا پنجره ای که پشت بلبرینگ فن قرار گرفته است (معمولا توسط چسب نام برند پوشیده شده است که باید آن را جدا کنید)، تمیز کرده و روغن کاری کنید. سپس پره فن را بچرخانید تا روغن ریخته شده به تمام بخش های فن برسد.
بهتر است به صورت دوره ای این کار را انجام دهید. به دلیل اینکه نقش بسزایی در عملکرد فن و افزایش طول عمر و کارایی آن ایفا می کند.

در این مطلب به نکات مربوط به تعمیر فن ماینر و عیب یابی آن پرداختیم. در صورت مشاهده ایراد و خرابی در فن ماینر و در صورتی که فن نیاز به تعویض و یا تعمیر داشته باشد، می توانید با رمز ارز نگاران تماس بگیرید.
این مجموعه ابتدا به عیب یابی فن شما می پردازد و در صورتی که فن ماینر قابل تعمیر باشد، توسط متخصصان مجموعه تعمیر می شود و در غیر این صورت باید برای خرید فن جدید اقدام نمایید.

4 دیدگاه در “همه چیز درمورد فن ماینر و تعمیر آن

  1. امین پورایی گفت:

    سلام..فن های ماینر f1 من سالم بودند ولی یهویی دورشون رسید به ۳۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ دور مشکل از سیم میتونه باشه یا قطعات یا سیم پیچ؟؟

    1. فهیمه سبد بافان گفت:

      سلام باید فن تعویض بشه

  2. فرزین گفت:

    سلام
    فن دو ماینر f1 دورش میرسه به بالای 7 هزار و میزنه سرعت غیر طبیعی و ماین و قطع میکنه
    از کجا بدونم فن دو کدوم یکیه ؟

    1. تیم محتوای رمز ارز نگاران گفت:

      سلام لطفا با شماره 09901234053 تماس بگیرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *