دستگاه های استخراج بیت کوین اغلب توسط شرکت های معتبری در دنیا تولید می شوند و اغلب آن ها خدمات پس از فروش مناسبی پس از خرید ماینر دارند. متاسفانه وجود تحریم ها به ما ایرانیان اجازه استفاده از خدمات پس از فروش واقعی این دستگاه ها را نمی دهد. از این رو کارشناسان پیشنهاد می کنند به سراغ دستگاه هایی برویم که جواب خود را پس داده اند و توانسته اند به عنوان محصولاتی با معایب و ایرادات کمتر شناخته بشوند.

تعمیر ماینر بیت کوین

از طرفی اغلب خرابی ها و مشکلات ماینر بیت کوین در صورتی پیش می آید که در اثر بی توجهی به ماینر و عدم توجه به امنیت آن است و با کمی توجه و رعایت نکات ساده می توان از این مشکلات پیشگیری نمود. در این مقاله به بررسی تمامی مشکلات رایج ماینر بیت کوین و تعمیر ماینر بیت کوین پرداخته ایم و تا جایی که امکان داشته باشد شما را برای این حل مشکلات راهنمایی خواهیم کرد.

چرا ماینر بیت کوین نیاز به تعمیر دارد؟

ماینرها دستگاه های بسیار حساس در مقابل عوامل محیطی هستند. به عبارت دیگر با رعایت چند نکته ساده می توان عمر مفید دستگاه طولانی کرد و مدت زمان برای تعمیر ماینر بیت کوین را کاهش داد.

تعمیر انواع ماینر بیت کوین

محیط را خنک نگه دارید

دمای محیطی که ماینر در آن نصب شده بسیار بسیار مهم است. هر چه دمای محیطی که ماینر را در آن نصب کرده اید کمتر باشد، ماینر عملکرد بهتری داشته و در ضمن عمر مفید بیشتری خواهد داشت. مهم ترین دلیل خرابی در قطعات سخت افزاری ماینر، افزایش دمای بیش از اندازه محیط است. هر روش دیگری به جز استفاده از سیستم های خنک کننده را پیشنهاد نمی کنیم.

محیط را تمیز نگه دارید

دیگر دشمن سیستم شما گرد و خاک است. باید برنامه ریزی منظمی برای تمیز کردن ماینر و محیط اطراف آن داشته باشید. دستگاه های پمپ مخصوصی وجود دارند که با ایجاد باد، گرد و خاک را از محیط و ماینر تمیز می کنند.

رطوبت هوا را کنترل کنید

دیگر مشکل ایجاد شده برای ماینرها رطوبت هوا است. سیستم های خنک کننده اغلب محیط را کمی مرطوب می کنند و این شما هستید که باید با قرار دادن دستگاه های اندازه گیری رطوبت هوا، میزان رطوبت محیط را تنظیم کنید. این مشکل بیشتر در شهرهای با آب و هوای مرطوب ایجاد می شود.

سیستم را دستکاری نکنید

یک سری تغییرات در سخت افزار یا نرم افزار سیستم برای افزایش عملکرد آن وجود دارد که شاید برای مدتی سود شما را به شکل چشمگیری افزایش دهد اما در نهایت باعث خرابی قطعات خواهد شد.

انواع مشکلات ماینر بیت کوین

مشکلات ماینر بیت کوین به دو دسته تقسیم می شوند؛ مشکلات نرم افزاری که به راحتی و با چند آموزش قابل حل هستند و مشکلات سخت افزاری که نیاز به مهارت بالا برای تعمیر ماینر بیت کوین دارند و در بعضی مواقع چاره ای به جز تعویض قطعه وجود ندارد.

مشکلات به وجود آمده برای هش برد ماینر بیت کوین

هش برد از جمله قطعات سخت افزاری ماینر بیت کوین است که مسئولیت پردازش در ماینرها را بر عهده دارد. عملا بدون وجود این قطعه نمی توانید هیچ بیت کوینی استخراج کنید و مشکل در این قطعه تاثیر مستقیم در میزان هش ریت دستگاه دارد. از جمله مشکلات رایج در این قطعه به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • عدم شناسایی هشبرد
  • مشکل ایجاد شده در سرعت هش ریت
  • خرابی چیپ های هشبرد

در صورت بروز هر کدام از این مشکلات ابتدا مطمئن شوید که حتما این هشبرد است که دچار خرابی شده است. برای این کار هشبرد را به دستگاه دیگر متصل کنید و از سلامت آن مطمئن شوید. سپس از سلامت نرم افزار نصب شده در ماینر اطمینان حاصل کنید. در صورتی که مشکل از هیچ کدام از این موارد نبود؛ در صورت خرابی هشبرد، چاره ای جز تعویض قطعه ندارید. این مشکلات ماینر بیت کوین به ندرت به وجود می آید؛ در صورتی که دمای محیط را خنک نگهداشته و تنظیمات نرم افزار را تغییر ندهید و به تمیزی ماینر دقت کنید.

مشکلات به وجود آمده برای هش برد ماینر بیت کوین

مشکلات مادربرد یا برد اصلی ماینر بیت کوین

برد اصلی به مغز ماینر معروف است وظیفه هماهنگی تمام قطعات ماینر را بر عهده دارد. این قطعه، پاور، هشبرد، کارت گرافیک و … ماینر را در هماهنگی هم فعال نگه می دارد. از مشکلات ماینر بیت کوین خرابی این قطعه است. در صورتی که سیستم را روشن کنید، فن بچرخد؛ اما لپ تاپ هیچ چیزی نشان ندهد، نشان می دهد که مادربرد شما آسیب دیده است. دلیل مشکل مادربرد ماینر بیت کوین موارد زیر می تواند باشد:

  • ترکیدگی، نشت یا تغییر حالت دادن خازن
  • سوختن اسلات های حافظه
  • عدم شناختن فن ماینر
  • پیدا نکردن IP
  • شناسایی نکردن هش برد
  • کم شدن سرعت چرخش فن
  • از کار افتادن مادر برد در زمان بروزرسانی

تنها در صورتی که حین بروزرسانی به مشکل خوردید بهتر است مطمئن شوید که تمام نسخه های آپدیت را نصب کرده اید و در نهایت مرورگر خود را آپدیت یا تغییر دهید. برای حل دیگر مشکلات ماینر بیت کوین بهتر است مادربرد را به یک تعمیرکار نشان دهید تا در صورتی که امکان تعمیر باشد، تعمیر کرده و یا قطعه جدید را جایگزین آن نماید.

مشکلات مادربرد یا برد اصلی ماینر بیت کوین

خرابی پاور دستگاه ماینر بیت کوین

پاور وظیفه ارسال برق با ولتاژ مناسب به تک تک قطعات ماینر را برعهده دارد. پیشنهاد می کنیم پاور را به دستگاه های محافظ ولتاژ برق اتصال دهید؛ چرا که تغییر ولتاژ برق، اصلی ترین دلیل خرابی این قطعه است. از آنجایی که بدون برق دستگاه فعالیت نخواهد داشت بهتر است بعد از مطمئن شدن از خرابی آن به سرعت قطعه را تعویض کنید.

خرابی پاور دستگاه ماینر بیت کوین

وجود مشکل در اتصالات اینترنت

در صورتی که چراغ های زرد و سبز محل اتصال کابل شبکه به ماینر خاموش شده باشند، حتما اینترنت به مشکل برخورده است. در این مرحله سه راه حل پیش روی شما است؟

  • گزینه اول از اتصال اینترنت مطمئن شوید

برای اینکه مطمئن شوید که اینترنت را به درستی وصل کردید کابل را خارج کنید و دوباره متصل کنید. اگر همچنان مشکل پابرجا است کابل را تعویض کنید و از سلامت کابل مطمئن شوید. اگر کابل هم سالم است سراغ گزینه بعدی بروید.

  • گزینه دوم سلامت روتر و سوئیچ را چک کنید

روتر و سوئیچی که کابل اینترنت به آن متصل هستند را چک کنید. برای این کار می توانید متصل بودن اینترنت دستگاه های دیگر را چک کنید. اگر دیگر دستگاه از اینترنت استفاده می کنند و این دستگاه اینترنت ندارد حتما روتر و سوئیچ سالم هستند.

  • گزینه سوم از سالم بودن مادربرد اطمینان پیدا کنید

در آخر نوبت به بررسی سلامت دیگر قطعات ماینر است. ممکن است دیگر مشکلات ماینر بیت کوین باعث خاموش شدن این چراغ ها باشند. برای مثال خرابی برد و مادر برد از اصلی ترین احتمالات موجود است.

مشکلات نرم افزاری ماینر بیت کوین

گفتیم مشکلات ماینر بیت کوین یا سخت افزاری است یا نرم افزاری و مشکلات سخت افزاری را بررسی کردیم؛ اما حال ببینم چه مشکلات نرم افزاری ماینر بیت کوین ما را تهدید می کند.

ویروسی شدن ماینر بیت کوین

ماینرها همیشه در معرض خطراتی همچون هک شدن هستند. اتصال به بستر اینترنت، احتمال هک شدن ماینرها و به سرقت رفتن بیت کوین های استخراج شده را افزایش می دهد. از این رو بهتر است از همان ابتدای روشن کردن ماینر روی آن ها یک آنتی ویروس قوی نصب کنید. آنتی ویروسی که بر بستر اینترنت فعالیت می کند. در عین حال به هیچ عنوان سراغ سایت های مشکوک نروید و روی لینک های ناآشنا کلیک نکنید. به این شکل سیستم خود را از بابت هک شدن حفظ کنید. در صورتی که سیستم هک شود به هیچ عنوان نمی توان سکه های استخراج شده را بازگردانید. تنها کاری که از دست شما برمی آید آپدیت و نصب آنتی ویروس جدید و پاک کردن سیستم است.

اورکلاک کردن ماینر بیت کوین

شاید با اورکلاک کردن ماینر بتوانید میزان هش ریت بیشتری داشته باشید؛ اما این موضوع باعث ایجاد مشکلات در ماینر بیت کوین می شود. این کار باعث فعالیت بیش از اندازه قطعات سخت افزاری و آسیب رسیدن به آن ها می شود. هر چند در ماینر های جدید امکان اورکلاک وجود ندارد.

عدم شناسایی فریمور ماینر بیت کوین

در صورت بروز چنین مشکلاتی در ابتدا سیستم را یک بار ریست کنید تا فریمور به تنظیمات اولیه بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *