آشنایی با علت آفلاین شدن ماینر

یکی از دغدغه ‌های افرادی که با ماینر‌ها کار می ‌کنند، رفع مشکلات آن و برطرف سازی علت آفلاین شدن ماینر است. بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا بدانید چرا ممکن است ماینر آفلاین شود؟

علت آفلاین شدن ماینر چیست
ماینر از چند قطعه تشکیل شده است که عبارتند از:

  •  برد: تمام اجزای ماینر توسط قطعه ‌‌ای به نام برد به هم متصل‌ می ‌شوند. دلایل متعددی باعث خرابی آن‌ بوده که شامل افزایش ولتاژ، حرارت بالا، خرابی مدار و .. است.
  • هش برد: یکی از واحد‌های پردازش است که با برد اصلی فرق دارد. چند چیپ ست پردازشگر بر روی هش برد قرار‌ می ‌گیرند که تعداد ‌‌این پردازنده ‌ها به هش پاور بستگی دارد. هش پاور یا هش ریت معیار سنجش سرعت کارایی پاور است. خرابی تراشه ‌های پردازش کننده یکی از دلایل خرابی هش برد محسوب می ‌شود.
  •  پاور: یکی از مهم ترین قطعه ‌های ماینر، منبع تغذیه یا پاور است و وظیفه ‌‌این قطعه تامین برق ماینر است. حرارت بالا، خرابی مدار، نوسان ولتاژ و خرابی خازن از عمده دلایل خرابی پاور هستند.
  •  فن: وظیفه خنک سازی و گردش جریان هوا بر عهده فن است. واتر کولینگ یکی از تکنولوژی‌ های جدیدی است که به تازگی وارد بازار شده است و‌ می ‌تواند نقش فن را بر عهده داشته باشد ولی هزینه آن بیش ‌تر از فن است.

چرا ماینر ها آفلاین می شوند؟

ماینر‌ها به چند دلیل ممکن است آفلاین شوند:

 اختلال در DNS

سامانه نام دامنه یا DNS به عبارتی ساده نوعی دفترچه تلفن در دنیای ‌‌اینترنت محسوب‌ می ‌شود. در صورت آلودگی DNS، ماینر آفلاین خواهد شد. DNS زمانی مسموم‌ می ‌شود که نام دامنه توسط یک هکر ترافیک به یک وبسایت تقلبی هدایت شود.

چرا ماینر ها آفلاین می شوند

 وجود مشکلاتی در فایروال

راه اندازی فایروال (FireWall) در شبکه توسط روتر میکروتیک رخ‌ می ‌دهد. وجود فایروال باعث افزایش امنیت شبکه ماینر خواهد شد و به کاربر مزاحم امکان ورود به شبکه را نمی دهد. همچنین هکر‌ها را به محض ورود از شبکه بیرون‌ می‌ راند. به‌‌این ترتیب، سیستم فایروال، شبکه را در برابر نفوذ و حملات هکر‌ها، مهاجمین، هرگونه دسترسی غیر مجاز و ترافیک مخرب حفظ‌ می ‌کند. بنابراین زمانی که فایروال به مشکلی بر بخورد؛ سیستم دفاعی ماینر از بین رفته، هکر‌ها امکان نفوذ پیدا‌ می ‌کنند و موجب آفلاین شدن ماینر‌ می ‌شوند.

مشکلات سخت افزاری

  •  قطعی برق
    قطع غیر معمول برق‌ می‌ تواند باعث صدمه به سیستم شود. از آنجایی که تجهیزات گران هستند؛ بهتر است UPS تهیه شود.
  •  کابل شبکه
    این مشکل به ویژه به کابل شبکه ‌‌ای اشاره دارد که روتر را به ماشین ماینینگ متصل‌ می‌ کند. اگر کابل شبکه بین مودم نوری و روتر از کار بیفتد، WIFI روتر نمی تواند به ‌‌اینترنت دسترسی پیدا کند.
  •  هارد دیسک
    اگر‌هارد دیسک سیستم آسیب دیده باشد، ماینر بطور نرمال کار نخواهد کرد.
  •  کارت شبکه ماینر
    اگر کارت شبکه آسیب دیده باشد؛ ماینر نمی تواند به شبکه متصل شود.
  •  سایر مشکلات سخت افزاری
    در زمان روت شدن صفحه سیاه است و هیچ چیزی روشن نمی شود. مشکلات نرم افزاری احتمالی را بررسی کنید.
  •  شرح خطای OS قطبی
    به طور کلی این مشکل با اختلال غیر عادی در برق سیستم رخ‌ می ‌دهد.

مشکلات سخت افزاری در آفلاین شدن ماینر

 آسیب به فریمور

اگر دستگاه قادر به شناسایی هش برد نباشد اطلاعاتی در بخش Miner status به نمایش در نمی‌‌ آید.‌‌ این وضعیت بدان معناست که فریمور غیر قابل شناسایی است و ماینر آفلاین‌ می‌ شود. برای رفع آن باید دستگاه را مجددا راه اندازی کرد تا فریمور مجدد به تنظیمات اولیه خود بر گردد

عدم اجرای صحیح گراندینگ

در شرایط استاندارد، کلیه ماینر‌ها دارای کابل اتصال به زمین و پاور هستند که کابل اتصال به زمین از یک سر به زمین و از سر دیگر به بدنه وصل‌ می ‌شود. اگر سیستم گراندینگ صحیح نباشد؛ در عملکرد ماینر اختلال پیش آمده و باعث آفلاین شدن آن‌ می ‌شود.

وجود نشت الکتریکی

نشت الکتریکی یا ارتینگ حالتی است که باعث هش برد آفلاین یا هش ریت ناکافی خواهد شد. به‌‌این ترتیب در روند کار ماینر اخلال ‌‌ایجاد‌ می ‌شود.

دمای اطراف ماینر

ماینر‌ها ظرفیت تحمل محدوده دمایی بین 65 تا 115 درجه سانتیگراد را دارند و دمای مطلوب آن 90 درجه سانتیگراد‌ است. حداکثر تاب آوری دمای ماینر در کاتالوگ مشخص شده است. اگر به هر دلیلی دمای ماینر بالاتر از ‌‌این مقدار باشد؛ در دراز مدت باعث آسیب به ماینر و آفلاین شدن آن خواهد شد.

رطوبت محیطی ماینر

ماینرها بر اساس آنچه در کاتالوگ‌ها ذکر شده است نسبت به رطوبت حساسند. گاهی برای رفع گرمای محیط از کولر‌های آبی استفاده می شود، اما این امر رطوبت محیطی را از حد مجاز بالاتر می برد. در این صورت ماینر دچار آسیب شده و آفلاین می ‌شود.

ماینر‌ها به چندین دلیل آفلاین‌ می ‌شوند که ممکن است فیزیکی یا نرم افزاری باشد. به منظور جلوگیری از چنین مشکلی در درجه اول به دستورالعمل و نحوه راه اندازی دستگاه دقت شده و از متخصصین کمک گرفته شود. در صورت بروز مشکل و اختلال در سیستم ماینر؛ کلیه اتصالات، علل و پیغام‌ ها بررسی و ارزیابی شوند و پس از یافتن مشکل، با مشورت متخصصین برای رفع آن اقدام کنید.

1 دیدگاه در “علت آفلاین شدن ماینر چیست

  1. فهیمه سبد بافان گفت:

    سلام عذرخواهی میکنم بابت دیر پاسخ دادن …..مشکل از فیلتر شکن هست نه از ما….با شماره 09901234053 تماس بگیرین پاسخگوتون هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *