آربیتروم، شبکه مقیاس‌پذیری اتریوم، برای ارتقای عمده در 9 شهریور تنظیم شد.

ارتقاء نیترو باعث بهبود بیشتر بحران کارمزد تراکنش‌ها می‌شود که رشد شبکه اتریوم را در دو سال گذشته تحت تأثیر قرار داده است.
راه حل مقیاس‌ بندی لایه ۲ اتریوم، آربیتروم، یکی از مهم‌ ترین به‌ روزرسانی‌ های خود را در روز چهارشنبه انجام می‌ دهد، که به‌ منظور افزایش توان تراکنش، کاهش هزینه‌ های تراکنش و ساده‌ سازی ارتباطات زنجیره‌ ای بین آربیتروم و اتریوم انجام می شود.
آربیتروم که پس از ارتقاء به عنوان “نیترو” نامیده می شود، تاریخ ارتقا را در یک پست توییتر در 7 شهریور تأیید کرد و گفت که ارتقا در 9 شهریور ساعت 10:30 صبح به وقت شرقی اعمال می شود، در حالی که دو تا چهار ساعت نیز برای توقف شبکه قابل انتظار است:
آربیتروم وان در روز چهارشنبه 9 شهریور به نیترو ارتقا می یابد. از ساعت 10:30 صبح به وقت شرقی /GMT-4، دو تا چهار ساعت قطعی برنامه ریزی شده شبکه وجود خواهد داشت. 2 روز تا نیترو!»
آربیتروم یک راه‌ حل مقیاس‌ پذیری لایه ۲ اتریوم است که از فناوری Optimistic Rollup برای بسته‌ بندی دسته‌ ای از تراکنش‌ های خارج از زنجیره از قراردادهای هوشمند اتریوم و برنامه‌ های غیرمتمرکز، قبل از ارسال آن به اتریوم استفاده می‌ کند.
طبق حساب Offchain Labs’ GitHub ،نیترو یک «سیستم جمع‌ بندی خوش‌ بینانه کاملاً یکپارچه و کامل لایه 2» را نشان می‌ دهد که بر مبنای آربیتروم و همراه با مبارزان جدید و بهتر علیه کلاه برداری ها، ترتیب‌دهنده‌ های به‌ روز، پل‌ های توکن و مکانیسم‌ های فشرده‌ سازی داده‌ های تماس است.
شرکت مبتنی بر بلاک چین Offchain Labs، در سال 2018 تاسیس شد و مجموعه‌ ای از راه‌ حل‌ های مقیاس‌ پذیری اتریوم را می‌ سازد که شبکه آربیتروم وان برجسته‌ ترین شبکه استقرار شده توسط این شرکت است.

نیک فورد در این باره می گوید:
« آربیتروم قرار است سولانا را برگرداند. آربیتروم نیترو چند روز از ما فاصله دارد. تراکنش های سریع تر، کارمزد ارزان تر و تجربه بهتری را برای سازندگان به ارمغان می آورد.»
این شرکت همچنین جزء ArbOS (سیستم عامل آربیتروم ) خود را که اکنون در زبان برنامه نویسی نرم افزار Go بازنویسی شده است، به روز کرد.

نسخه جدید ارتباطات زنجیره ای بین آربیتروم و اتریوم و همچنین دسته بندی تراکنش ها و فشرده سازی داده ها را بهبود می بخشد که به نوبه ی خود هزینه ها را در شبکه اصلی اتریوم به حداقل می رساند.
این سند همچنین بیان کرد که وضعیت آربیتروم وان “به طور یکپارچه” به نیترو منتقل خواهد شد، که اگر به درستی اجرا شود، هر گونه احتمال تقسیم زنجیره را رد می کند.
در مقاله‌ای در آوریل 2022، Offchain Labs گفت که ارتقاء آربیتروم نیترو «پیشرفته‌ ترین پشته مقیاس‌ پذیری اتریوم» خواهد بود و «نیترو ظرفیت شبکه را به شدت افزایش می‌ دهد و هزینه‌ های تراکنش را کاهش می‌ دهد».

او اظهار داشت:
«امروز، ما ظرفیت آربیتروم را کاهش می‌ دهیم، اما با نیترو می‌ توانیم این کنترل‌ ها را آزاد کنیم و توان عملیاتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. و در حالی که آربیتروم امروز به طور متوسط ​​90 تا 95٪ ارزان تر از اتریوم است، نیترو هزینه های ما را حتی بیشتر کاهش می دهد.»

با توجه به جمع‌ آوری مالی غیرمتمرکز DeFi Llama، آربیتروم دارای 936 میلیون دلار ارزش کل قفل شده (TVL) در شبکه است که در 111 پروتکل مختلف پخش شده است که GMX، Stargate، Curve و Uniswap از محبوب‌ ترین برنامه‌ ها هستند.

دفی سرفر در این باره در این توییتر نوشت:
«تا بزرگترین کاتالیزورهای کریپتو در سال 2022 چند روز دیگر باقی مانده اند:
1) ادغام اتریوم 29 شهریور (21 روز دیگر)
2) آربیتروم نیترو 9 شهریور (2 روز دیگر)»

منبع: cointelegraph.com

شبکه آربیتروم اتریوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *