یکی از مباحث مهم که امروزه در عرصه استخراج رمز ارز‌ها خیلی زیاد مطرح می‌شود و دغدغه افرادی است که قصد خرید ماینر را دارند، میزان برق مصرفی ماینر‌ها است. این موضوع به قدری مهم است که به سبب آن، برخی از کشور‌ها استفاده از این دستگاه‌ها را ممنوع و غیر قانونی اعلام کردند. هزینه مصرف انرژی این دستگاه‌ها در همه مواقع سال‌ها متفاوت بوده و قابل پیش‌بینی نیست. در ادامه با فرمول محاسبه برق مصرفی ماینر بیشتر آشنا می شویم.

محاسبه برق مصرفی ماینر

فرمول محاسبه برق مصرفی ماینر

میزان برق مصرفی هر دستگاه ماینر به عواملی نظیر وزن و ابعاد دستگاه، میزان صدای تولیدی، ساعت اوج مصرف، دمای محیطی که دستگاه ماینر در آن قرار دارد و استخراج نوع ارز بستگی دارد. اما به صورت میانگین برای آن فرمولی در نظر گرفتند که در ادامه به تعریف آن می‌پردازیم:
ابتدا باید به این نکته اشاره شود که برای محاسبه میزان برق مصرفی مورد نیاز صرفا نباید فقط مصرف ماینر را در نظر گرفت بلکه باید میزان برق مصرفی باقی مصرف‌کننده‌ها نظیر دستگاه‌های روشنایی، لوازم خنک‌کننده محیط، فن‌های خروجی و… را نیز در نظر داشت.

برای محاسبه میزان برق ماینر، طبق نرخ تعرفه‌های داده شده می‌توان این عدد را به دست آورد. بر اساس تعرفه‌ای که وزارت برق و نیرو در نظر گرفته است، مصرف‌کنندگان به ازای مصرف بیش از ۶۰۰ وات، باید هر یک ساعت ۳۵۰۰ تومان پرداخت کنند که این نرخ در ماه‌های مختلف سال متغیر است. روش محاسبه مصرف برق در دستگاه‌های ماینر به صورت زیر می‌باشد:

30 ×24 × انرژی دستگاه = میزان برق مصرفی ماینر

فرمول محاسبه برق مصرفی ماینر

مصرف برق ماینرها چند آمپر است؟

قبل از خرید دستگاه باید به یک سری نکات توجه کرده و اطلاعاتی را به دست آورد. اولین موضوع این است که بدانیم در منطقه‌ای که قرار است دستگاه‌ها را در آن جا نگه داشت چه نوع برقی با چه میزان آمپری دارد. این اطلاعات را می‌توان از روی فیوز کنتور آن محل به دست آورد. کنتور‌ها تک فاز و سه فاز هستند و با نشان حروف A، B و یا C انگلیسی روی فیوز‌ها و کلید‌ها مشخص شده‌اند.

مصرف برق ماینرها چند آمپر است

میزان آمپر بعد از این حروف به صورت عدد آمده است. به عنوان مثال اگر روی فیوز B25 نوشته باشد یعنی آن شدت برق آن کنتور ۲۵ آمپر است. اگر کنتور سه فاز باشد هم یعنی ۳ عدد ۲۵ آمپر برای هر فاز دارد. راه ساده دیگر هم مراجعه به فیش برق ماهیانه است.
یکی از روش‌های ساده برای محاسبه میزان جریان مصرفی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، مشخصات پاور دستگاه که روی آن نوشته شده و بررسی این اطلاعات است. به عنوان مثال 15 A MAX به این معنی است که بیش‌ترین میزان جریان مصرفی این دستگاه ۱۵ آمپر است و ممکن است در شرایطی دیگر با دمای مناسب کم‌تر هم باشد اما بیش‌ترین میزانی که برای آن باید در نظر گرفت ۱۵ آمپر است.
اگر جریان روی پاور ذکر نشده باشد، روش دیگر استفاده از آمپر متر انبری است.
روش دیگر به دست آوردن جریان مصرفی، استفاده از قانون اهم و فرمول آن است؛ این فرمول به این صورت است که توان دستگاه را بر ولتاژ شبکه تقسیم می‌کنیم:

I = p / v

مصرف برق ماینر S9J

ماینر انت ماینر S9j 14.5  یکی از دستگاه‌های ماینری است که علیرغم اینکه مدت زمان زیادی نیست که وارد بازار شده، اما از محبوبیت خوب و ویژه‌ای در بین مردم برخوردار است. بر اساس اعلام سازنده دستگاه ماینر S9J میزان مصرف برق این دستگاه، 1350 وات ساعت است. مصرف روزانه آن با ضرب این عدد در ۲۴ که همان ۲۴ ساعت شبانه روز است به دست می‌آید:

POWER (day) = 1350 * 24 = 32 KWh

برای به دست آوردن مقدار مصرف برق ماهانه S9J باید این مقدار را در 30 که تعداد روزهای یک ماه است ضرب کنیم:

POWER (month) = 32 * 30 = 960 KWh

 

مصرف برق ماینر I3++

دستگاه ماینر ++L3، از پردازنده‌های سریعی برای استخراج ارز دیجیتالی برخوردارند. این دستگاه یکی از بهترین دستگاه‌های استخراج رمز ارز است که به بازار عرضه شده و در اختیار مشتریان قرار گرفت. این دستگاه در مقایسه با ماینر‌های دیگر، برق کمتری را استفاده می‌کند. دستگاه ماینر ++L3 مصرف برق 942 وات بر ساعت می‌باشد، که مصرف روزانه آن با ضرب این عدد در ۲۴ به دست می‌آید:

POWER (day) =942 * 24 = 22 KWh

برای به دست آوردن مقدار برق مصرفی ماهانه باید عدد میزان مصرف برق روزانه را در 30 ضرب کرد:

POWER (month) = 22 * 30 = 660 KWh

مصرف برق ماینر I3++

میزان مصرف برق ماینر F1

دستگاه ماینر F1، به نسبت تراهش تولیدی مصرف برق مناسبی دارد. این ماینر توان مصرفی ۲۱۰۰ وات بر ساعت را دارد که معادل 5/9 آمپر است. اگر چه در مقایسه این ماینر با دیگر رقبایش شاید این رقم بالا به نظر بیاید اما اگر به توان پردازشی استخراج بیت کوین F1 توجه شود، مشخص می‌شود که این مقدار برق زیاد نیست، چرا که تراهش دو برابری نسبت به بعضی از ماینر‌ها دارد.

میزان مصرف برق ماینر S11

شرکت Bitmain در سال 2018 دستگاه جدید خود را با اسم Antminer S11 معرفی کرده و به بازار عرضه نمود. ماینر S11 جزء آن دسته از دستگاه‌هایی است که حرکت آن‌ها به دلیل ثابت بودن پاور روی این دستگاه، بسیار آسان است. این ماینر مصرف برق مناسب و معقولی دارد.

پاور این دستگاه ۱۲ آمپر بوده، در ۲۴ ساعت میانگین 20.5 تراهش قدرت دارد و میزان برق مصرفی آن نیز ۱۵۳۰ وات می‌باشد. این ماینر در دو حالت ذخیره انرژی و توان بالا، رمز ارزها را استخراج می‌کند.

میزان مصرف برق ماینر m21s

شرکت میکرو بی‌تی در 2019، از دستگاه Whatsminer M21s رونمایی کرده و به عموم مردم معرفی نمود. این دستگاه قدرت 56 ترا هش بر ثانیه دارد و همینطور در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها مصرف برق خیلی زیادی دارد. این دستگاه مصرف برق بالایی داشته و نزدیک به 3360 وات انرژی مصرف می‌کند، که این میزان برابر با روشن بودن هم زمان دو دستگاه S9J می‌باشد. البته باید به این نکته توجه کرد که هر چقدر دمای محیط مناسب‌تر و مطلوب‌تر باشد میزان برق مصرفی دستگاه به همان اندازه کاهش پیدا می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *