تعمیرات پاور ماینر یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان ماینر است؛ زیرا پاور ماینر جزو مهم ترین قطعات ماینر بشمار می آید و خرابی آن باعث از کار افتادن ماینر می شود و نیاز است برای تعمیرات ماینر اقدام کنید.

تعمیرات پاور ماینر
پاور دستگاه ماینر وظیفه تأمین برق دستگاه را بر عهده دارد. برق مورد نیاز این دستگاه از برق شهری تغذیه کرده و پاور این برق را به دی سی تبدیل می کند. در نهایت این انرژی بین قطعات مختلف دستگاه تقسیم می شود.
پاور ماینرهای جدید کمتر دچار مشکل می شوند و در صورت رسیدگی و کنترل شرایط محیطی که دستگاه در آن قرار گرفته است، نیاز به تعمیرات پاور ماینر کمتر احساس می شود. ولی در هر صورت ممکن است این قطعه نیز مانند سایر قطعات آسیب دیده و نیاز به تعمیر داشته باشد.

علائم خرابی پاور ماینر

پاور ماینر جزو یکی از قطعات سخت افزاری است که در کنار قطعات دیگر مانند برد، هش برد و فن کار می کند. پاور نیز می تواند تحت تأثیر عواملی مانند نوسانات برق و ولتاژ و … آسیب دیده و نیاز به رسیدگی و تعمیر داشته باشد.
از طرفی دستگاه ماینر به صورت شبانه روزی کار می کند و احتمال بالا رفتن حرارت و دما و به تبع آن آسیب به قسمت های مختلف دستگاه از جمله پاور وجود دارد.
نوسانات برق نیز تأثیر مستقیمی بر روی این قطعه گذاشته و لازم است به صورت کامل کنترل شود. از این رو آشنایی با علائم خرابی ماینر می تواند باعث شود تا تعمیرات پاور ماینر سریع تر انجام شده و به راه اندازی مجدد دستگاه کمک نماید.
که این علائم عبارت اند از:

  • روشن نشدن دستگاه
  • روشن و خاموش شدن مستمر و مداوم دستگاه
  • خاموشی دستگاه بعد از روشن شدن مجدد

علائم خرابی پاور ماینر

مراحل تشخیص خرابی پاور ماینر

برای تشخیص خرابی پاور ماینر می توانید مراحل زیر را طی کنید:
چک کردن ولتاژ ماینر برای راه اندازی دستگاه لازم است ولتاژ شروع آن تأمین شود که این ولتاژ از برق شهری گرفته می شود. در صورتی که ولتاژ شروع ماینر با برق مصرفی متناسب باشد ولی دستگاه کار نکند باید به مرحله بعد بروید. پس قدم ابتدایی برای تعمیرات پاور ماینر چک کردن ولتاژ برق مصرفی است.

آزمودن پاور ماینر

برای اینکه مطمئن شوید پاور ماینر مشکل دارد یا خیر ؟ بایستی پاور را به دستگاه ماینر دیگری وصل کنید. در صورتی که کار نکرد، مشکل از پاور است و در صورت کار کردن، باید قطعات دیگر را بررسی کنید.
برای اندازه گیری ولتاژ منبع می توانید از مولتی متر استفاده کنید و کابل برق را به پاور وصل کنید. سپس مولتی متر را در حالت دی سی قرار داده و ولتاژ را اندازه بگیرید.
اگر این ولتاژ عددی حدود 12 را نشان داد، پاور مشکلی ندارد و در غیر این صورت باید به دنبال تعمیرات پاور ماینر باشید. روش استفاده از مولتی متر به این صورت است که باید پروب قرمز و یا سیاه رنگ را به کانکتور سیاه و زرد اتصال دهید و یا این پروب ها را به ترمینال های مثبت و منفی پی اس یو وصل کنید. عدد ولتاژی که نمایش داده می شود نشان دهنده خرابی یا سالم بودن پاور ماینر است.

علت سوختن پاور ماینر

سوختن پاور ماینر به دلایل زیر اتفاق می افتد:
نوسانات برق، تغییر ولتاژ، تغییر فرکانس برق ورودی که برای رفع این مساله بهتر است از تثبیت کننده برق شهری استفاده کنید.
در این صورت نوسانات برق را کنترل و مانع سوختن پاور دستگاه ماینر می شوید. یکی دیگر از علل ایجاد این مشکل مربوط به اتصالات پاور به خود دستگاه است.
باید ابتدا اتصالات را چک نموده و آن را قوی تر و محکم تر نمایید. عدم اتصال صحیح قطعات مختلف دستگاه ممکن است باعث آتش سوزی و از بین رفتن دستگاه شود.
در نهایت ممکن است مدار داخلی پاور دچار مشکل شده باشد که در این صورت نیز لازم است از یک برق کار ماهر جهت چک و بررسی مدار کمک بگیرید.

مشکلات پاور ماینر

در این قسمت قصد داریم به بررسی مشکلات احتمالی پاور ماینر و راه حلی که می تواند به رفع آن کمک نماید و در نهایت منجر به تعمیرات پاور ماینر شود، بپردازیم.
این مشکلات عبارت اند از:
روشن شدن خودکار ماینر و ناپایداری هش ریت

این دو مورد به صورت پشت سرهم و متوالی تکرار می شود و علت آن نیز می تواند عدم اتصال به شبکه عنوان شود.
برای رفع آن لازم است مشکلات شبکه حل شده و مسئله اتصال بررسی شود. آفلاین بودن هش برد، هش ریت به اندازه کافی نبوده و اتصال به استخر قطع شده است.
در این صورت احتمال اینکه اتصال به زمین قطع شده باشد و یا اینکه مسئله ای در برق رسانی به دستگاه رخ داده باشد، وجود دارد.
برای رفع آن نیز لازم است اتصالات مورد بررسی قرار گیرد و علت عدم اتصال مشخص و وصل شود.
یکی دیگر از علل بروز این مشکل پایین بودن دمای دستگاه است که باعث می شود تا هش ریت یا وجود نداشته و یا به اندازه کافی وجود نداشته باشد. در این صورت اگر دما کمتر از 5 درجه سانتی گراد بود، دمای محیط را افزایش دهید.

روشن و خاموش شدن مداوم و مستمر دستگاه

به احتمال زیاد ولتاژ مورد نیاز دستگاه تأمین نشده است و یا برق رسانی دچار مشکل شده است. در این صورت لازم است از یک برق کار ماهر برای بررسی این موارد کمک گرفته و در خصوص اتصال به زمین مطمئن شوید.
ممکن است هش ریت و یا برد اصلی آسیب دیده باشد که برای رفع این مسئله لازم است از یک متخصص کمک بگیرید.

نامساعد بودن شرایط محیطی

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث خرابی شه و نیاز به تعمیرات پاور ماینر می شود، نامساعد بودن شرایط محیطی است که دستگاه قرار دارد. حرارت بالا و پایین، رطوبت زیاد و وجود گرد و غبار به این قطعه آسیب می زند. بنابراین بهتر است شرایط محیطی را کنترل نمایید.

هزینه تعمیر پاور ماینر

هزینه تعمیرات پاور ماینر بستگی به ایرادی دارد که در دستگاه مشاهده شده است. ابتدا لازم است تمامی قطعات بررسی شده و عیب یابی دستگاه شروع شود.
سپس دستگاه را مورد تست قرار می دهند تا در صورت رفع مشکل، ادامه روند استخراج ارز دیجیتال انجام شود. ولی سرعت عیب یابی در این مورد خاص بسیار اهمیت دارد. هزینه تعویض این قطعات بسیار بالا است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا در صورت امکان تعمیرات پاور ماینر انجام شود. البته این کار تخصصی است و بهتر است از کارشناسان خبره کمک گرفته شود.

هزینه تعمیر پاور ماینر

پاور ماینر یکی از اجزای سخت افزاری مهم در دستگاه ماینر است که وظیفه تأمین برق مصرفی و توزیع آن بین قسمت های مختلف دستگاه را بر عهده دارد.
عوامل زیادی می توانند باعث خرابی و از کار افتادن پاور شده و در برخی موارد نیاز به تعمیرات پاور ماینر داشته باشیم.
ولی بهتر است ابتدا تمامی عوامل محیطی کنترل شده و در صورت از کار افتادن دستگاه ابتدا مسئله اتصال به زمین، برق رسانی درست و … انجام شود.
در مرحله آخر اگر قطعه پاور دستگاه مشکل داشت، تعمیرات لازم انجام شود. معمولاً این قطعات گران بوده و تعمیر بهتر از تعویض است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *