تعمیر ماینر s9j

از آنجایی که ماینر S9j یکی از محبوب ترین ماینر های استخراج ارز دیجیتال است، ممکن است با مشکلاتی روبرو باشد. در این مقاله با مشکلات و تعمیرات ماینر S9j بیشتر آشنا می شوید. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 تعمیر ماینر s9j

کارشناسان معتقد هستند که سری ماینرهای s9j از جمله بهترین و قدرتمندترین ماینرهای جهان هستند. این سری ماینر در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد و یکی از پرفروشترین محصولات شرکت ماینر بیت مین است. از جمله مزایای این دستگاه مصرف برق پایین آن است. در ضمن این ماینر برای استخراج بیت کوین بسیار موفق عمل کرده است و هش ریت بسیار مناسبی نسبت به قیمتش و همچنین دیگر محصولات مشابه دارد. این دو مزیت در کنار هم باعث شده است که سهم خوبی از بازار را کسب کند. همان طور که می دانید دستگاه های ماینر، به صورت 24 ساعته در حال فعالیت هستند و از این رو خواه، نا خواه در طولانی مدت دچار خرابی و مشکل می شوند.

حال اگر شرایط محیطی دستگاه در حالت نرمالی باشد، مدت زمان بیشتری می توانید با ماینر ارز دیجیتال استخراج کنید و اگر به عواملی همچون دمای محیطی توجه کمتری داشته باشید، این خرابی ها زودتر به سراغ دستگاه می آیند.

بد نیست بدانید که بعضی خرابی ها دلایل ساده ای دارند و به راحتی می توانید با تغییر بعضی عوامل، دستگاه را دوباره برای فعالیت، آماده کنید. اما بعضی موارد تنها به دست تعمیرکار قابل حل شدن هستند. در ادامه شما را بیشتر با مشکلات، خرابی و تعمیر ماینر s9j آشنا می کنیم.

تعمیر پاور ماینر s9j

پاور دستگاه ماینر، قطعه ای است که برق مورد نیاز برای فعالیت ماینر را فراهم می کند. به عبارت دیگر برق شهری به پاور منتقل می شود و پاور آن را به جریانی مناسب با قطعات الکترونیکی داخل ماینر تبدیل می کند و لذا پاور قطعه ای بسیار مهم و حیاتی برای ماینر است. در صورتی که پاور از فعالیت بایستد عملا فرایند استخراج متوقف خواهد شد.

تعمیر پاور ماینر s9j

نشانه های خرابی پاور ماینر s9j

در صورتی که یکی از نشانه های زیر را در ماینر s9j مشاهده کردید می توانید به خرابی دستگاه پاور شک کنید:

  1. ماینر روشن نمی شود
  2. در پاور ماینر اتصالی وجود دارد
  3. ولتاژ پاور به صورت ناگهانی افزایش و کاهش می یابد.
  4. سیستم خنک کننده و در واقع فن دستگاه خراب شده است.
  5. سیم پیچی پاور فرسوده و خراب شده است.
  6. فیوز داخلی ماینر سوخته و یا خراب شده است.
  7. قسمت های داخلی نظیر خازن، دیود، ترانزیستور و … پاور خراب یا سوخته اند.

نحوه تعمیر پاور ماینر s9j

  • ولتاژ پاور را بررسی کنید

ولتاژ برق شهری در کشورهای مختلف متفاوت است. در ایران 220 ولت ولتاژ استانداری است که باید پاور دریافت کند. در صورتی که این میزان کمتر از این حد باشد پاور نمی تواند روشن شود. در این صورت باید از برق کار بخواهید که برای تعمیر اقدام کند.

  • از سلامت پاور مطمئن شوید

پاور را از ماینر s9j جدا کنید و سپس به دستگاه سالمی که فعال است وصل کنید. اگر دستگاه دوم نیز کار نکرد، پاور خراب شده است. با یک دستگاه مولتی متر میزان ولتاژ خروجی پاور را چک کنید. این عدد باید نزدیک به 12 باشد. اگر این عدد کمتر بود باید دستگاه را برای تعمیر به تعمیرگاه ببرید.

  • یک پاور سالم را به دستگاه متصل کنید

اگر با نصب پاور سالم به دستگاه همچنان روشن نشد، باید کنترل برد و بعد از آن هشبرد را نیز بررسی کنید. امکان دارد علاوه بر پاور دیگر قسمت های ماینر نیز دچار مشکل شده باشد. به این شکل می توانید تمام مشکلات را با یک بار مراجعه به تعمیرکار حل نمایید و فرصت استخراج را از دست ندهید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص مشکلات فنی پاور ماینر می توانید به تعمیرات پاور ماینر مراجعه کنید.

تعمیر کنترل برد ماینر s9j

کنترل برد همان مغز دستگاه ماینر است. این دستگاه تنها یک هدف دارد و آن تعیین دقیق فعالیتی است که ماینر باید در یک ثانیه آینده انجام دهد. به عبارتی تمام آنچه ماینر انجام می دهد تحت کنترل و نظارت کنترل برد است. اغلب مشکلاتی که برای کنترل برد اتفاق می افتد قابل تعمیر است و در صورتی که کنترل برد تعمیر نشود ناچار به خرید ماینر جدید خواهید بود.

بد نیست ببینیم مشکلات عمده کنترل برد چه مواردی هستند و چگونه حل می شوند؟

  • مشکل عدم دسترسی به صفحه تنظیمات

در صورتی که نتوانستید به تنظیمات ماینر دسترسی پیدا کنید می توانید مشکل را در نرم افزار ماینر، مشکلات ناشی از شبکه و مشکلات مربوط به مرورگر جستجو کنید. برای رفع این مشکل بهتر است دستگاه را ریست کنید. برای این کار دکمه ریست روی دستگاه را فشار دهید.

  • عدم شناسایی IP دستگاه

پیدا نکردن IP از دیگر مشکلات کنترل برد ماینر s9j است که با چند روش ساده می توان آن را حل کرد. اولین روش ریست کردن دستگاه است و اگر مشکل نرم افزاری باشد با این روش حل خواهد شد. در ادامه می توانید روتر را روی حال DHCP قرار داده و کابل اترنت را چک کنید.

  • فن ماینر شناخته نمی شود

گفتیم که کنترل برد مغز ماینر ماست و از وظایف آن شناسایی فن های دستگاه و کنترل فعالیت آن هاست. اگر فن ها شناسایی نشوند باید ابتدا از درست نصب شدن کابل فن به دستگاه کنترل برد مطمئن شوید. اگر مشکل ادامه داشت، از سالم بودن پورت فن اطمینان حاصل کنید و در نهایت با اتصال فن به دستگاه دیگر از سالم بودن فن ها مطمئن شوید.

  • عدم شناسایی هشبرد ماینر

برای اطمینان از اینکه عدم فعالیت هشبرد شناسایی نشدن آن توسط کنترل برد است، باید هشبرد را به دستگاه دیگری متصل کنید و از فعال بودن آن مطمئن شوید.

در صورت بروز هر کدام از مشکلات بالا و حل نشدن از طریق روش پیشنهادی باید برای تعمیر کنترل برد به تعمیرکار مراجعه کنید.

تعمیر هش برد ماینر S9j

هش بردها با انجام محاسبات ریاضی مهم ترین کاری که یک دستگاه ماینر انجام می دهد را اجرایی می کند. در واقع این هشبردها هستند که شما را به سود مالی می رساند و خرابی و عدم شناسایی یکی از هش بردها، عملا ضرر مالی به همراه دارد.

تعمیر هش برد ماینر S9j

در ادامه با مشکلات رایجی که در هشبرد ماینر S9J پیش می آید بیشتر آشنا خواهیم شد:

  • عدم شناسایی یکی از هشبرد ماینر s9j

از جمله مشکلات رایجی که برای هشبرد ماینر s9j ایجاد می شود، عدم شناسایی یکی از آن ها است. برای حل این مشکل در ابتدا کابل های دیتا را خارج کنید و دوباره وصل کنید در صورتی که مشکل حل نشد از سلامت هشبردها اطمینان حاصل کنید. هشبرد قطعه بسیار ظریف است و به سادگی دچار آسیب دیدگی می شود. از دیگر دلایل بروز چنین مشکلی خرابی کنترل برد است.

  • شناسایی نشدن همه هشبردها

گفتیم اگر یکی از هشبردها خراب شوند ضرر مالی به همراه دارد و اگر هر سه هشبرد شناسایی نشود، عملا دستگاه ماینر عملکرد خود را از دست می دهد. از جمله دلایل بروز چنین مشکلی، مشکلات نرم افزاری، خرابی و آسیب دیدگی هش برد و در نهایت خرابی کنترل برد خواهد بود.

  • مشکل موجود چیپ هشبرد

هر هشبرد از تعداد زیادی چیپ تشکیل شده و اگر یکی از آن ها خراب شوند عملا در بازدهی دستگاه تاثیر مستقیم خواهد داشت. اگر چیپ ها از نظر فیزیکی آسیب ندیده باشند با استفاده از دو روش زیر می توانید مشکل را حل نمایید:

  • کوچک بودن عدد چیپ (مگاهش بر ثانیه)
  • نشان دادن کاراکترهای xx یا – به‌‌جای عدد در قسمت Miner Status
  • عدم برقراری ارتباط با استخر و هش ریت صفر

برای رفع چنین مشکلی در ابتدا ماینر s9j را ریست کنید و در ادامه فریمور را ارتقا دهید. اگر مشکل حل نشد به احتمال زیاد هشبردها از نظر فیزیکی آسیب دیده اند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با مشکلات فنی ماینر S9j آشنا کنیم . شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

2 دیدگاه در “رفع خرابی و تعمیر ماینر s9j

  1. Alish گفت:

    سلام
    ممنون از توضیحات و راهنمایی های شما 🙏👏

    1. تیم محتوای رمز ارز نگاران گفت:

      خواهش میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *