اتریوم یک ارز دیجیتال است که در میان افراد محبوبیت زیادی دارد. بسیاری از افراد ارز دیجیتال اتریوم را یک ارز بسیار قوی می دانند که از رقیب جدی خود بیت کوین نیز پیشی خواهد گرفت.
از این رو در این مقاله تصمیم گرفتیم در مورد استخراج اتریوم، روش های استخراج اتریوم، ماینرهای قوی و قدرتمند و متنوع اتریوم صحبت کنیم. در ادامه با بهترین ماینر اتریوم بیشتر آشنا می شوید.

قوی ترین و بهترین ماینرهای اتریوم

نحوه استخراج اتریوم

شبکه اتریوم دارای بلاک چینی مخصوص به خود است یعنی معاملاتی که در بستر آن صورت می گیرد باید توسط ماینرهای اتریوم تایید شوند. نحوه استخراج اتریوم به این صورت است که تراکنش انجام شده تایید می شود و سپس در بلاک چین ثبت می شود.و به همین دلیل از ارسال اتریوم به مقصد تا رسیدن به دست گیرنده مدت زمانی طول می کشد. این روند همان Proof of work است که توسط ماینرها صورت می گیرد.

روش های استخراج اتریوم

در این بخش سه روش استخراج اتریوم را معرفی می کنیم.

  • استخر استخراج اتریوم
  • استخراج انفرادی اتریوم
  • استفاده از سرویس ابری برای استخراج اتریوم.

استخر استخراج اتریوم Ethereum Mining Pool

یکی از راه های سریع و ساده ای که توسط کارشناسان این حوزه پیشنهاد می شود استخر استخراج اتریوم است. در این روش تجهیزات ماینینگ با سایر به اشتراک گذاشته می شود و با حل معادلات و به دست آوردن نتیجه به همه اعضا پاداش تعلق می گیرد.
هر چقدر استخر استخراج بزرگ تر باشد به دفعات بیشتری می توان معادلات را حل کرد. در انتخاب استخر مناسب باید به نکاتی از قبیل سایز استخر، هزینه استخر و حداقل میزان پرداخت توجه داشت.
هر چقدر سایز استخر بیشتر باشد تعداد دفعات حل معادله افزایش می یابد.
در این صورت اگر چه تعداد اعضا زیاد است و پاداش بین افراد بیشتری تقسیم می شود ولی چون تعداد دفعات حل افزایش می یابد فاصله زمانی گرفتن پاداش نیز کاهش پیدا می کند.
در مورد حداقل میزان پرداخت هم می توان گفت حداقل میزان پرداخت میزان اتری است که باید آن را استخراج کنیم سپس به کیف پول ارسال کنیم. بنابراین هر چقدر میزان پرداخت کم باشد گزینه مناسبی خواهند بود.
در مورد هزینه های استخر باید گفت برای عضویت در استخر باید هزینه پرداخت کنیم که این کار از طریق کسر از پاداش های دریافتی صورت می گیرد.

استخراج انفرادی اتریوم

در این روش به تنهایی استخراج اتریوم صورت می گیرد و دیگر نیازی به کارمزد و هم چنین تقسیم بندی پاداش نیست. در روش استخراج انفرادی اتریوم باید از تجهیزاتی که شامل بیش از صد کارت گرافیکی هستند و قدرت محاسباتی بالایی دارند استفاده کنیم.
استخراج انفرادی اتریوم ممکن است سود ده باشد ولی مشکلاتی از قبیل گرمایشی، سیستم تهویه، صدای زیاد و هزینه برق مصرفی بالا را نیز به همراه دارد.
همچنین گرمای بیش از حد و نداشتن تهویه مناسب موجب آسیب به دستگاه ها می شود. مصرف برق زیاد و صدای زیاد فن هایی که مشغول به کار هستند نیز موجب اذیت و آزار می شود.

استخراج ابری اتریوم Cloud Mining

در این روش از استخراج اتریوم مبلغی به فردی پرداخت می شود تا کار استخراج اتریوم را انجام دهد. این روش نیز همانند روش های دیگر مزایا و معایبی دارد که از جمله مزایای آن می توان به این اشاره کرد که اگر تجهیزات خراب شوند مسئولیتی به عهده ما وجود ندارد و هزینه برق و محل نگهداری بر عهده فرد استخراج کننده است.
از معایب آن نیز می توان به عدم اختیار در تعویض تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری شرکت ابری اشاره کرد. هم چنین تمامی هزینه ها زودتر از ما دریافت شده و در صورت نزول قیمت اتریوم، باز پرداخت پولی به ما صورت نخواهد گرفت.

انواع ماینرهای اتریوم

برای استخراج اتریوم دو نوع سخت افزار وجود دارد. ماینرهای اتریوم به ریگ ماینینگ و ایسیک ها تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این مجموعه ها دارای مزایا و معایبی هستند که به معرفی آن ها می پردازیم.
ایسیک ها
این مجموعه دارای نرخ هش بالایی هستند و ابعاد آن ها کوچک است و سود آوری بالایی دارند. از معایب آن به قیمت بالا، طول عمر کوتاه و قابل استخراج برای یک کوین می توان اشاره کرد.
ریگ ماینینگ
این مجموعه شامل توانایی محاسبات پیچیده، توانایی ارتقا و استخراج برای کوین های مختلف و خرید راحت و ارزش فروش مجدد بالا می باشد. از معایب این دسته به قدرت پایین و نرخ هش کم و کارایی کم آن می توان اشاره کرد.

انواع ماینرهای اتریوم

ریگ ماینینگ اتریوم چیست؟

ریگ های ماینینگ همان کامپیوترهای پیشرفته ای هستند که شامل کارت های گرافیکی می باشند و معادلات شبکه ارز دیجیتال را حل می کنند. و برای استخراج اتریوم از ریگ های ماینینگ می توانیم استفاده کنیم.
برای اینکه درک بیشتری از ریگ ماینینگ ها داشته باشیم به تفاوت بین CPU و GPU می پردازیم. در واقع سی پی یو به عنوان مغز کامپیوتر است که محاسبات کامپیوتری را انجام می دهد.
کارت های گرافیکی نیز مدلی از سی پی یو هستند که با استفاده از آن ها ریگ ماینینگ ها ساخته می شود. برای اینکه ارز دیجیتال استخراج کنیم به سی پی یو و جی پی یو احتیاج داریم.
مجموعه ریگ ماینینگ برای استخراج اتریوم مناسب است ولی از آنجایی که تهیه ی کارت گرافیک هزینه بالایی دارد و برای ساخت آن تعدادی زیادی از آن ها باید تهیه شود مقدور نخواهد بود. از طرفی هزینه برق مصرفی برای ساخت ریگ ماینینگ نیز زیاد است.

ایسیک ماینینگ اتریوم چیست؟

ایسیک ها با حل مسائل پیچیده ریاضی توابع هش را محاسبه می کنند. ایسیک ها در واقع دستگاه های تخصصی هستند که از نظر مصرف انرژی بهره وری بالایی دارند.
همچنین ایسیک ها در مقایسه ریگ های ماینینگ از توان بیشتری برای استخراج اتریوم برخوردارند. در استخراج اتریوم باید به ویژگی های تابع هش و هش ریت توجه داشته باشیم تا دستگاه مناسبی برای استخراج اتریوم انتخاب کنیم.
تابع هش رشته با طول های متفاوت را به عنوان ورودی دریافت و رشته با طول های ثابت را در خروجی یادداشت می کند. ایسیک ها وظیفه تغییر توابع ورودی را دارند تا خروجی مورد تایید را بگیرند.
بنابراین هش ریت برابر با تعداد دفعاتی است که تابع هش ریت توسط ایسیک محاسبه می گردد. ماینرهای اتریوم در هش ریت با یکدیگر متفاوت بوده و هر چه هش ریت اسیک ها زیاد باشد هزینه برای خرید دستگاه استخراج اتریوم نیز زیاد خواهد شد.

بهترین ماینرهای اتریوم

در این بخش ماینرهای بهینه برای شبکه اتریوم را معرفی می کنیم که می توانید آن ها را از رمزارزنگاران تهیه کنید.

بهترین ماینرهای اتریوم

ماینر بیت مین انت ماینر Bitmain Antminet E3 با 180 مگاهش بر ثانیه

ماینر E3 180Mh شرکت بیت مین در سال 2018 معرفی و وارد بازار شد. از مشخصات این ماینر به این خصوصیات می توان اشاره کرد:
هش ریت 180 مگا هش بر ثانیه، توان مصرفی 800 وات، وزن 13 کیلو گرم، دمای مناسب 0 تا 40 سانتی گراد. انت ماینر E3 180 MH دارای پاوری 800 واتی است که ولتاژ آن 12 ولت است و برای اتصال به اینترنت به یک کابل شبکه LAN نیاز دارد.

ماینر بیت مین انت ماینر Bitmain Antminet E3 با 190 مگاهش بر ثانیه

این مدل از شرکت بیت مین دارای هشت ریت بالا با مصرف باتری کم است. ولتاژ این ماینر 10 تا 13 ولت است. از مشخصات انت ماینر E3 190 MH به این خصوصیات می توان اشاره کرد: هش ریت 190 مگا هش بر ثانیه، توان مصرفی 760 وات، وزن 10 کیلو گرم، دمای مناسب 0 تا 40 سانتی گراد.

ماینر اینو سیلیکون پرو Innisilicon A10 pro ETTH

ماینر اینوسیلیکون A10 pro 500Mh از شرکت اینو سیلیکون نسبت به دو مدل اشاره شده در بالا از توانایی بیشتری برخوردار است. هش ریت این دستگاه برابر 500 مگا هش بر ثانیه و ولتاژ 960 وات است. از مشخصات این ماینر به این خصوصیات می توان اشاره کرد: وزن 8.5 کیلو گرم، دمای مناسب 0 تا 40 سانتی گراد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *