تعمیر ماینر T2T

یکی از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال ماینر T2t است که از قدرت و سرعت بالایی برخوردار است. اگر با مشکلات ماینر ماینر T2T مواجه هستید و می خواهید به راحتی با تعمیر ماینر T2T آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید. رمزارزنگاران با ارائه خدمات تعمیرات ماینر آماده ارائه خدمات در زمینه خرابی ماینر به شما عزیزان است.

تعمیر ماینر T2T

ماینر T2T در محیطی با دمای پنج تا چهل درجه سانتی گراد و رطوبت نود و پنج درصد کار می کند و هر چقدر دمای محیط کم باشد عملکرد دستگاه نیز بهتر خواهد بود.
در دستگاه ماینر T2T منبع تغذیه به بدنه ی دستگاه وصل است. توان برق مصرفی این دستگاه حدود 2200 وات و دارای ولتاژ 11.5 ولت و هش ریت سی ترا هرتز بر ثانیه می باشد.
دستگاه ماینر T2T شامل دو عدد فن خنک کننده است که کار خنک کردن هیت سینک های داغ را با هدایت هوای گرم داخل دستگاه به بیرون را دارند. همچنین این دستگاه برای استخراج ارز دیجیتال از سه برد استفاده می کند. اما با این وجود ماینر T2T نیز مانند تمام دستگاه های ماینر دچار خرابی می شود.
زیرا استفاده از ماینرها برای مدت زمان طولانی ممکن است آن ها را دچار مشکل کند و دستگاه ها نیاز به تعمیر داشته باشند. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله انواع خرابی ماینر T2T را بیان کنیم و اقدامات لازم برای تعمیر این نوع ماینر را شرح دهیم.

انواع خرابی ماینر T2t چیست؟

برای تعمیر دستگاه ماینر T2T باید با قطعات مختلف و وظایف آن آشنا شویم تا بتوانیم با توجه به علائمی که دستگاه دارد مشکل دستگاه را حل کنیم.

انواع خرابی ماینر T2t


برد ماینر T2T
در واقع برد دستگاه قطعه ای است که تمامی اجزای دستگاه را به هم وصل می کند. خرابی برد علل مختلفی می تواند داشته باشد از جمله گرمای زیاد، ولتاز بالا و خراب شدن مدارها و … .
هش برد T2T
از اجزای واحد پردازش می توان به هش برد اشاره کرد. بر روی هش برد چیپست های پردازش قرار دارد و برد و هش برد نباید با هم اشتباه گرفته شود. علت خرابی هش برد خراب شدن تراشه های پردازش گر است.
پاور T2T
پاور منبع تغذیه ماینر است. این قطعه از مهم ترین قطعاتی است که برق مورد نیاز برای فعالیت ماینر را تهیه می کند. دلایل خرابی این قطعه ی مهم نیز عبارتند از: حرارت زیاد، خرابی مدارها و خازن ها و هم چنین نوسانات ولتاژ. در بخش تعمیرات پاور ماینر به صورت کامل به پاور انواع ماینر پرداخته شده است.
فن دستگاه ماینر T2T
همانطور که می دانیم وظیفه ی فن خنک کردن است تا هوا به گردش در بیاید و روی دستگاه ماینر نصب می شود. البته امروزه از قطعه جدیدی به جای فن استفاده می کنند که واتر کولینگ نام دارد. اما هزینه نصب و استفاده از آن نسبت به فن بیشتر است.

تعمیر فن ماینر T2T

حال که با قطعات مختلف ماینر T2T آشنا شدیم بهتر می توانیم علل خرابی و کار نکردن ماینر را تشخیص دهیم. از عوامل مهم دیگری که به دستگاه ماینر می تواند آسیب رساند رطوبت، حرارت زیاد و فرسودگی و عمر بالای ماینر است.
هر ماینر دفترچه راهنمایی دارد که در آن مقادیر خاص رطوبت و گرما برای فعالیت ماینر در آن آمده است که اگر مقدار رطوبت و گرما بیشتر از آن مقدار باشد به ماینر آسیب وارد می شود.
حرارت بالا نیز موجب آسیب به بردها می شود، بنابراین برای جلوگیری از آسیب به بردها باید با کمک فن، دستگاه ماینر را در دمای مطلوب نگه داری کرد.
طول عمر مفید برای بهترین دستگاه ماینر حدود سه سال است بنابراین ماینرها با گذشت زمان دچار فرسودگی می شوند. پس با در نظر گرفتن این مساله باید توجه داشت که از دستگاه زیاد کار نکشیم که موجب فرسایش آن می شود.

تعمیر ماینر T2T چگونه انجام می شود؟

در بالا وظایف قطعات مختلف ماینر T2T توضیح داده شد و اکنون می توانیم به چگونگی تعمیرات این قطعات بپردازیم.

تعمیر ماینر T2T چگونه انجام می شود

تعمیر هش برد ماینر T2T

هش برد ماینر T2T پردازش ماینر را به عهده دارد و از قطعاتی است که وظیفه ی مهمی دارد. هش ریت از معیارهایی است که برای اندازه گیری سرعت عملکرد پاور به کار می رود. و هش برد ماینرها با یکدیگر متفاوت است.
از عواملی که به هش برد دستگاه آسیب می رساند فرسودگی دستگاه و حرارت زیاد است که برای جلوگیری از این کار از دستگاه خنک کننده یا فن استفاده می کنیم. بنابراین اگر متوجه شدیم که دمای دستگاه بالا است از فن استفاده می کنیم تا دما کاهش یابد.

تعمیر پاور ماینر T2T

پاور، برق دستگاه ماینر T2T را تامین می کند و آن را بین اجزای دستگاه تقسیم می کند. پاور ماینر بسیار آسیب پذیر است و ولتاژ بالای پاور باعث سوختن اجزای دستگاه می شود.
برای جلوگیری از این امر و با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از پاورهای ماینر الان این گونه نیستند.
خرابی باتری نیر از علت های دیگر خرابی هش برد است. از مشکلاتی که برای پاورها وجود دارد عبارت است از روشن نشدن ماینر، افزایش و کاهش ولتاژ، خراب شدن فن ها و سیستم های خنک کننده، سوختن فیوز داخلی پاور یا منبع تغذیه ماینر، سوختن قطعاتی از قبیل دیودها، خازن ها، مقاومت ها و … .
در صورتی که با هریک از این مشکلاتی که عنوان شد مواجه شدیم باید دستگاه ماینر را نزد تکنسین ماهر و متخصص ببریم تا اصولی تعمیر شود و یا با کارشناسان رمزارزنگاران تماس بگیریم.
در تعمیر پاور باید دقت داشت در غیر این صورت باید تعویض گردد و از آن جایی که تولید ماینرها هزینه زیادی دارد بر روی قیمت تمام شده آن تاثیر زیادی دارد و هزینه آن بالا است. اگر تعمیر کار متخصص باشد با هزینه ی کمی پاور را تمیز می کند و نیازی به تعویض آن نیست.
بردها که تعیین کننده ی چگونگی کار ماینر است قابل تعمیر هستند و می توان آن ها را تعمیر کرد.

مشکلاتی نیز برای تعمیر ماینر وجود دارد که از جمله می توان به کافی نبودن هش ریت، وصل نبودن به استخر و آفلاین بودن هش برد اشاره کرد که دلیل آن به علت برق رسانی نامناسب است که در اتصال به زمین مشکل وجود دارد.
اگر ماینر به صورت خود به خود روشن و خاموش شود در اتصال به شبکه مشکل وجود دارد که باید از متخصص شبکه برای حل مشکل کمک گرفت.
همچنین به دلیل کمبود دمای ماینر کمتر از پنج درجه هش برد آفلاین می شود و موجب عدم وجود هش برد می شود که برای حل این مشکل باید دمای محیط را افزایش دهیم.
اگر دستگاه مورد نظر در محیطی قرار گرفته باشد که حرارت و رطوبت زیاد باشد و گرد و غبار نیز وجود داشته باشد باید محیط را عوض کرد تا حرارت و رطوبت دستگاه مطابق با راهنمای دفترچه دستگاه ماینر باشد تا دستگاه بتواند فعالیت مطلوب خود را داشته باشد.

2 دیدگاه در “رفع مشکلات و تعمیر ماینر T2T چگونه انجام می شود؟

  1. مهدی راد گفت:

    با سلام
    در t2t h یه مشکل نوسان سرعت فن به وجود میاید که بنده با مراجعه به تمامی سایت ها و تعمیرگاهها هنوز به علت اصلی آن پی نبردم الان اقداماتی که انجام دادم و جوابی نگرفتم رو براتون مینویسم،در این بین اینم‌بگم‌که سنسور دما رو نتوانستم تشخیص بدم کجاست چون این سنسور هستش که به دور فن ها دستور میده شاید ایراد از اونجا باشه

    1،تمیزکاری و گرد گیری
    2،آوردن از فکتوری پلاس پلاس به فکتوری منفی ،مرحله به مرحله و در هر مرحله تست کردم،اینم بگم‌که تراهش رو زیاد میزد و بعد آن این بلا سرش میاد
    3،تست سوکت ها
    4، تعویض فن ها
    5،پایین آوردن دمای ورودی)ذاتا پاییزه و دما پایین هستش(

    ممنون‌از راهنماییتان

    شماره بنده در واتس آپ
    09369465066

    1. تیم محتوای رمز ارز نگاران گفت:

      سلام لطفا با شماره 09901234053 تماس بگیرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *