بلاک چین، نحوه فعالیت در آن و مشاغلی که در بستر آن می تواند درآمد داشت، مباحثی بسیار پرطرفدار در بین جوانان و اهل فن هستند. با اینکه بستر بلاک چین محل مناسبی برای کسب درآمد از طریق ترید یا استخراج ارز دیجیتال است اما این تنها حوزه هایی نیست که می توان در آن ها در آمد کسب کرد بلکه افرادی که برای راه اندازی، توسعه و پیشبرد آن فعالیت می کنند نیز مشاغل حوزه بلاک چین هستند.

امروزه در بزرگترین کشورهای دنیا افرادی که توانایی فعالیت در این بستر را دارند به راحتی استخدام می شوند و از علم آن ها برای پیشبرد و سرعت بخشیدن به تکنولوژی بلاک چین استفاده می شود. لازم به ذکر است که درآمد این افراد نیز به شکل قابل توجهی بالا است پس در صورتی که تمایل دارید وارد این مسیر شده و کسب درآمد کنید پیشنهاد می کنم ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

مهندس نرم افزار بلاک چین

یک مهندس نرم افزار در طول تحصیلات خود زبان های برنامه نویسی را آموزش می بیند. یادگیری زبان های برنامه نویسی که بتواند زیرساخت یک بلاک چین را راه اندازی کرده و در طراحی، توسعه، تجزیه و تحلیل، پیاده سازی و پشتیبانی به یک مهندس توانایی فعالیت در حوزه بلاک چین را می دهد. این مهارت ها از جمله اساسی ترین فعالیت هایی است که در حوزه بلاک چین انجام می گیرد و مهندسین نرم افزار در واقع مهم ترین افراد در این حوزه هستند.

آن ها با راه اندازی یک شبکه بلاک چین بستر دیگر مشاغل حوزه بلاک چین را هموار کرده و با پشتیبانی از آن، مشکلات و باگ های آن را رفع می کنند. و در ادامه با تجزیه و تحلیل، به دیگر مشاغل برای پیشبرد بهتر اهداف آن کمک می کند.

اینکه برای فعالیت به عنوان یک مهندس نرم افزار بلاک چین چه مدرکی باید داشته باشید بسته به شرکت و مدیرعامل آن دارد اما به صورت کلی داشتن مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی برای استخدام پیشنهاد می شود. در بعضی شرکت ها داشتن فوق لیسانس در این زمینه ها در خواست می شود. اگر بتوانید در زمینه پایگاه داده و یا امنیت ورود به سیستم (SSO) دانش داشته باشید امتیاز مثبت برای شما محسوب می شود. در دنیا دوره های بلاک چین آنلاین نیز برگزار می شود که با شرکت در آن ها و دریافت مدرک می توانید در شرکت ها مشغول به کار شوید.

مهندس نرم افزار بلاک چین

معمار فناوری بلاک چین

معمار فناوری بلاک چین نیز مانند مهندس بلاک چین باید مدارک مرتبط با حوزه علوم کامپیوتر داشته باشد. این افراد مهندسین نرم افزار را که در بخش های مختلف فعالیت دارند به هم متصل کرده و معماری کلی بلاک چین را هماهنگ می کنند. لازم است بدانید که این افراد بین 90 تا 150 هزار دلار در سال درامد دارند.

توسعه دهندگان بلاک چین

توسعه دهندگان بلاک چین با بررسی و جستجوی پلتفرم های مختلف به بلاک چین کمک می کند که خود را در بین جامعه نشان دهد. از آنجایی که افراد فعال در حوزه بلاک چین به یادگیری علاقه زیادی دارند و تلاش دارند خود را به روز نگه دارند، این توسعه دهندگان بلاک چین هستند که می توانند با برقراری ارتباط با پلتفرم ها، اطلاعات مورد نیاز کاربران را ارائه دهند. این شغل حوزه بلاک چین نیاز به دقت نظر بالایی داشته و از جمله موقعیت های شغلی فنی به شمار می آید.

مدیر جامعه بلاک چین

یک شبکه بلاک چین بدون حضور جامعه بی معنی است. در واقع این مردم که در قالب یک جامعه شناخته می شوند اهرم محرکه شبکه بلاک چین هستند و یک مدیر جامعه این افراد را در قالب یک گروه جمع آوری کرده و به فعالیت آن ها در بلاک چین هدف می بخشد. برای فعالیت در این حوزه باید توانایی مدیریت پلتفرم های فضای مجازی و سوشال مدیا را داشته باشید. اگر قبلا در زمینه مدیریت محتوا در پلتفرم های تلگرام، اینستاگرام، تیک تاک، واتس آپ، دیسکورد، اسلک و ریوت فعالیت کردید کار سختی برای انجام این شغل نخواهید داشت.

تولید محتوا در حوزه بلاک چین

یکی از مشاغل حوزه بلاک چین که بسیار مورد توجه افراد قرار دارد تولید محتوا در بستر بلاک چین است. این شغل که به صورت فریلنسری (دورکاری) انجام می شود نیاز به دانستن اطلاعات بالا در زمینه بلاک چین و سئوکاری دارد. مطالب تولید شده به صورت علمی اطلاعاتی را در اختیار تریدرها قرار می دهد و می تواند به کسب و کار حوزه بلاک چین رونق بخشد. این مطالب علمی افراد معمولی جامعه را برای ورود به حوزه درآمدزایی در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی مجاب می کند. البته تنها مشکل این شغل برای ایرانیان نیاز به داشتن تسلط کامل به زبان های خارجی و همچنین نبود امنیت شغلی و ضمانت کاری است. اما به دلیل تفاوت قیمت ارز در ایران و دیگر کشورها، درامد قابل توجهی از این روش کسب خواهید کرد.

امروزه فعالیت در تلگرام، دیسکورد، اسلک و ریوت بیشتر از دیگر انواع پلتفرم مورد توجه فعالان عرصه ارزهای دیجیتال هستند. در دیسکورد افرادی که از طریق بازی های متاورس در حوزه بلاک چین فعالیت دارند، گرد هم می آیند و اگر بتوانید گروه های جامعه در این حوزه را گرد هم آورده و در مورد نحوه فعالیت، کسب درامد و … فعالیت کنید می توانید به خوبی درآمد کسب نمایید.

حفظ امنیت بلاک چین

پروتکل های امنیتی و قراردادهای هوشمند در بلاک چین، مهم ترین خط قرمز کاربران آن به شمار می آید. حتما شما هم شنیده اید که بعضی ارزهای دیجیتال به دلیل هک شدن، موقعیت اقتصادی خود را از دست داده و ارزان شده اند. افرادی که در زمینه حفظ امنیت شبکه بلاک چین فعالیت می کنند از جمله مهندسین علوم کامپیوتر هستند که توانایی برنامه نویسی و امنیت شبکه را دارند. این افراد باید یک قدم از هکرها و کلاه برداران اینترنتی جلوتر باشند و قدم بعدی آن ها را حدس زده و برای آن برنامه داشته باشند. داشتن تجربه، کوشا بودن، به روز بودن و توانایی حل مسئله از مهم ترین توانایی افرادی است که در شغل حوزه بلاک چین فعالیت دارند.

لازم به ذکر است که هر چقدر هم با متدهای روز دنیا پیش بروید ممکن است یک باگ کوچک بتواند امنیت بلاک چین را به خطر بی اندازد و این جا است که اهمیت این شغل افزایش می یابد. البته توسعه دهندگان نیز باید بتوانند در پلتفرم های خود نحوه حفظ امنیت را به کاربران بلاک چین آموزش دهند و این کاربران و مهندسین امنیت شبکه هستند که در تعامل هم می توانند، امنیت شبکه را افزایش و تداوم دهند.

حفظ امنیت بلاک چین

تحلیل گر بلاک چین

همان طور که می دانید ترید کردن نیاز به تجزیه و تحلیل بازار و رفتارهای اجتماعی و اقتصادی جامعه دارد. یک تریدر ماهر در واقع یک تجزیه و تحلیل گر ماهر است که می تواند تخمین بزند رفتار بازار در روزهای آینده چیست. یک تحلیل گر بلاک چین نیز دقیقا با تحلیل روابط اجتماعی، موقعیت های اقتصادی، مسائل سیاسی و … دست به انجام فعالیت های خاص می زند. او با برنامه ریزی یک استراتژی کاری موقعیت بلاک چین را تجدید کرده و کسب و کار را رونق می دهد. این موقعیت شغلی به افرادی که در زمینه کسب و کار، اقتصاد، امور مالی و … لیسانس دارند اختصاص داده می شود. لازم به ذکر است این پدیده نوظهور نیاز به پرسنلی دارد که بتواند تصمیمات درستی بگیرد و این تنها با کمک تجربه حاصل می شود. پس اگر تصمیم دارید در آینده وارد این شغل حوزه بلاک چین شوید از دوران دانشجویی در زمینه بلاک چین و فعالیت های مرتبط با آن تجربه کسب کنید.

مشاور بلاک چین

یک مشاوره بلاک چین به کسب و کارها نقشه راه برای دریافت نتایج و خروجی مناسبی از بستر بلاک چین را ارائه می دهند. به عبارتی اصلی ترین مهارت آن ها ترکیب و یکپارچه سازی مهارت های مربوط به کسب و کار و مهارت های فنی است. مشاوران برای شرکت ها کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به اهداف کوتاه و بلند مدت را مشخص کرده و از تجربیات خود برای کاهش اشتباهات و افزایش عملکرد پرسنل استفاده می کنند. این گروه برای طراحی و بهینه سازی نرم افزارها نیز کمک کننده هستند.

مشاوران حقوقی بلاک چین

با اینکه بستر بلاک چین از مراودات رایج در دنیای حقیقی فاصله دارد اما نمی توان دنیای واقعی و قوانین آن را به صورت کلی از بلاک چین و فضای آن مجزا نمود. در این میان شرکت هایی که تصمیم دارند در بستر بلاک چین فعالیت کنند نیاز به یک مشاوره حقوق دارند که فضای بلاک چین و مخاطرات آن را بشناسد. این مشاوره حقوقی باید مسائل و مشکلات محیط های فناوری را بشناسد و در صورت بروز هر گونه مشکل حقوقی، راه حل پاسخگویی و حل مشکل را بداند. یک مشاوره حقوق بلاک چین باید علاوه بر مسائل قانونی که در جامعه وضع می شود که شامل کسب و کار و قوانین حاکم بر آن است، نسبت به محیط بلاک چین و مسائل حقوقی آن نیز اطلاعات کافی داشته باشد.

تحقیقات بازار بلاک چین

نا گفته مشخص است که بلاک چین با اهداف اقتصادی طراحی و اجرا می شوند. از این رو بررسی بازار و ارائه راه حل های اقتصادی جهت افزایش درآمد بلاک چین بر عهده گروه تحقیقاتی بازار بلاک چین است. این گروه پتانسیل های لازم جهت افزایش سرمایه گذاری در بلاک چین را بررسی کرده و با ارائه ایده های جذاب سعی می کنند که سودهای مالی بلاک چین را افزایش دهند. این تحقیقات باید قبل از منتشر کردن بلاک چین شروع شده و بعد از آن ادامه یابد. از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتالی محیطی پویا است ارائه راه حل ها و عقب نماند از تغییرات روز، وجود یک گروه تحقیقاتی مالی در پروژه بلاک چین را الزامی می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *