برند هرمس تصمیم دارد قدم به Web3 بگذارد…

هرمس یکی از برندهای لوکس صنعت مد و لباس است که به تازگی تصمیم گرفته برای نمایش های مد و فشن خود از  Metaverse، کریپتو و NFT استفاده کند.

برند لوکس هرمس پس از ثبت درخواست علامت تجاری که NFTها، ارزهای رمزنگاری شده و متاورس را پوشش می دهد، زمینه ورود خود به Web3 را فراهم می کند.

این درخواست علامت تجاری ماه ها پس از طرح دعوی علیه پروژه NFT MetaBirkins به دلیل استفاده از برند Birkin برای فروش وسایل دیجیتالی ارائه شده است.

بر اساس گزارش اعلام شده در 5 شهریور از سوی اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO)، این علامت تجاری نرم افزارهای قابل دانلود را برای مشاهده، ذخیره و مدیریت کالاهای مجازی، کلکسیون های دیجیتال، ارزهای دیجیتال و NFT “برای استفاده در دنیای آنلاین” پوشش می دهد.

همچنین برند هرمس موفق به ثبت علائم تجاری برای «خدمات فروشگاه‌ های خرده‌ فروشی با کالاهای مجازی» و نمایشگاه‌ های مد و تجاری در «محیط‌ های واقعیت مجازی، افزوده یا ترکیبی آنلاین» و برای «ارائه یک بازار آنلاین برای خریداران و فروشندگان کالاهای مجازی» شد.

برند لوکس هرمس علاوه بر ثبت علامت تجاری با نام خود و در دنیای Web3 ادعا کرده که قصد دارد توسعه های زیر را نیز انجام دهد:

▶️ارز مجازی NFT
▶️معاملات رمزنگاری + NFT
▶️بازارهای خوب مجازی
▶️نمایش های لباس، کفش و مد مجازی…
و بیشتر

چرا برند هرمس اقدام به ثبت درخواست علامت تجاری کرده است؟

درخواست علامت تجاری جدید از سوی برند هرمس چند ماه پس از طرح شکایت علیه بنیانگذار متابیرکینز، میسون روچیلد در ژانویه به دلیل استفاده از نام برند بیرکین برای کسب درآمد از فروش و فروش مجدد مجموعه NFT Metabirkins ارائه شده است.

در یک شکایت حقوقی 47 صفحه ای علیه روچیلد، هرمس ادعا کرد که “برند متابیرکینز به سادگی با افزودن پیشوند عمومی “متا” به علامت تجاری معروف بیرکین، علامت تجاری معروف بیرکین هرمس را از بین می برد و در نتیجه این توهم ایجاد کرد که نام تجاری متابیرکینز بخشی از برند لوکس بیرکین هرمس است.

دلیل پافشاری هرمس و شکایت های این برند و ثبت برند جدید بی تاثیر از پیشرفتها و محبوبیت متاورس و NFT در بین مردم نیست.

بعنوان نمونه ای از این پیشرفت ها می توان اشاره کرد به حضور برندهای لوکس از جمله Dolce & Gabbana، Etro، Tommy Hilfiger، Estée Lauder و Elie Saab در اوایل امسال و در هفته مد Metaverse در Decentraland، که یک رویداد مد دیجیتال چهار روزه است.

این مراسم شامل پوشیدنی‌ ها در دنیای مجازی بود!!!

همچنین ماه گذشته، داده‌ های Dune Analytics نشان داد که برندهای برجسته از جمله نایک، گوچی، دولچه و گابانا، آدیداس و تیفانی مجموعاً 260 میلیون دلار فروش از NFT به دست آورده‌ اند.

منبع: cointelegraph.com

برند هرمس و Web3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *