اگر می خواهید با مجوز های خرید ماینر در کشور آشنا شوید و اطلاعات کافی را در خصوص خرید ماینر به صورت قانونی کسب کنید تا انتهای این محتوای آموزشی سایت رمزارزنگاران همراه باشید.

خرید ماینر به صورت قانونی

زمانی که بیت کوین معرفی شد و ارزش و اعتبار آن بر همگان مشخص شد بسیاری از افراد به جمع آوری بیت کوین و کسب درآمد از آن مشغول شدند.
اختراع بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شد و همین موضوع باعث شد تا افراد به فکر کسب سود و درآمد از این ارز دیجیتال بیفتند. که خرید ماینر و راه اندازی آن یکی از روش هایی است که در این حوزه می توان از آن بهره برد.
در این جا این سوال مطرح می شود که آیا استخراج بیت کوین در همه کشورها قانونی است؟ آیا خرید یا اجاره دستگاه استخراج ماینر بیت کوین، ماینر قانونی است یا خیر؟ و برای خرید ماینر به صورت قانونی چه کار باید انجام دهیم؟
برای پاسخ به این سوالات و ده ها سوال دیگر که در ذهن خریداران ماینر وجود دارد ابتدا لازم است قانونی بودن استخراج بیت کوین را بررسی کنیم.

آیا استخراج بیت کوین قانونی است؟

استخراج بیت کوین در دنیای دیجیتال و پیشرفته امروز قانون خاصی ندارد و در کشور ما ایران نیز همانند سایر کشورها جرم نیست و استخراج آن مشکلی ندارد و برای این استخراج قوانین خاصی نیز در نظر گرفته نشده است.
بنابراین استخراج ارزهای دیجیتال قانونی هستند مگر اینکه کسی از فردی که در این زمینه فعالیت می کند شکایتی داشته باشد.
همچنین در فضای ارز دیجیتال هک کردن، زیر پا گذاشتن قوانین و کلاهبرداری جرم محسوب شده و توسط مراجع قضایی و قانونی به آن رسیدگی می شود.

استخراج بیت کوین قانونی

آیا استفاده از دستگاه ماینر برای استخراج ارز دیجیتال قانونی است؟

همانطور که اشاره کردیم استخراج ارز دیجیتال قانونی است. حال این سوال مطرح می شود که آیا استفاده از دستگاه ماینر برای استخراج بیت کوین نیز قانونی است؟

در برخی از کشورها خرید و فروش دستگاه های ماینر کاملا قانونی است و در برخی از کشورهای دیگر نیازمند دریافت مجوز است. در برخی دیگر از کشورها خرید و فروش این دستگاه ها با وجود محبوبیت برای استخراج بیت کوین و ارزشمندی بالای آن کاری کاملا غیرقانونی است که با مجازات و جریمه همراه می باشد.
اما کشور ما ایران در زمره کشورهایی قرار دارد که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید مجوز داشته باشیم. برای این کار باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنیم.
بنابراین بدون دریافت مجوز خرید و فروش هر گونه ارز دیجیتال در کشورمان ایران غیر قانونی بوده و سازمان برق از رسیدن برق به این دستگاه ها جلوگیری می کند و در صورت کار غیر قانونی نیروی انتظامی حق ضبط دستگاه را خواهد داشت.

دریافت مجوز ماینر و استخراج ارز دیجیتال در ایران

در کشورمان ایران در سال 2017 استخراج ارز دیجیتال محبوبیت زیادی پیدا کرد و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. با وجود مخالفت هایی که از طرف دولت و بانک مرکزی در این زمینه وجود داشت در سال 1398 ارزهای دیجیتال به رسمیت شناخته شد و دریافت مجوز برای کار با دستگاه های ماینر مطرح شد.
ماینینگ در ایران نیازمند دریافت مجوز قانونی است و بدون اخذ مجوز امکان پلمپ و ضبط اموال توسط نیروی انتظامی وجود دارد.

دریافت مجوز ماینر و استخراج ارز دیجیتال در ایران

هنگام خرید قانونی ماینر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

از سال 1398 با مجاز شدن استخراج ارزهای دیجیتال، افراد دارای شرایط می توانند برای صدور پروانه بهره برداری ماینینگ اقدام کنند.
اما ناگفته نماند که قبل از انجام هر گونه کاری باید نکاتی را در خرید ماینر و انتخاب آن در نظر بگیریم.

انتخاب ارز

اولین نکته انتخاب ارز است اینکه چه ارزی را برای استخراج انتخاب می کنیم. نوع ارز در انتخاب ماینر از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا هر کدام از ماینرها دارای الگوریتم های خاصی هستند و هر کدام از آن ها برای ارز خاصی کار می کنند ارزهایی که از الگوریتم های یکسانی برخوردار هستند را می توانیم برای یکدیگر استفاده کنیم.

قیمت دستگاه ماینر

در بحث ماینینگ میزان بودجه ای که برای خرید دستگاه ماینر در نظر گرفته می شود مهم است و با برنامه ریزی مناسب در مورد هزینه های احتمالی پیش رو از جمله تجهیزات وابسته به برق و …و کسب سود مناسب اقدام به خرید ماینر کرد.

درآمد روزانه ماینرها

یکی دیگر از نکات مهم این است که بتوانیم میزان درآمد روزانه در استخراج ارز دیجیتال را تخمین بزنیم. برای این کار می توانیم از ماشین حساب های ارز دیجیتال استفاده کنیم و از خرید دستگاه های پرمصرف خودداری نماییم.

برق مصرفی ماینر

انتخاب فضای مناسب و برق مناسب از دیگر نکات قابل توجه است. که با توجه به میزان برق مصرفی انتخاب دستگاه مناسب اهمیت زیادی دارد. به طور مثال چین به دلیل دارا بودن برق ارزان قیمت قطب استخراج بیت کوین است.

اینترنت

پایداری اینترنت در استخراج ماینینگ بسیار مهم است. یعنی اینکه چقدر حجم داشته باشیم مهم نیست بلکه اینترنت مناسب بدون قطعی اهمیت دارد. علاوه بر موارد ذکر شه در خرید ماینر ویژگی های ماینر از جمله قدرت پردازش، وزن دستگاه، میزان تولید صدا و مصرف انرژی نیز باید در نظر گرفته شود.
همچنین خرید دستگاه های ماینر دست دوم کار درستی نیست؛ زیرا این ها همان دستگاه های مشکل داری هستند که تعمیر شده اند و اغلب بدون گارانتی و خدمات پس از فروش و با قیمتی ارزان تر از قیمت دستگاه های دست اول به فروش می رسند. ماینری که خریداری می کنیم حتما با گارانتی و از برندهای معتبر باشد.
برندهایی نظیر ماینر بیت مین Bitmain که ماینرهای خود را تحت عنوان انت ماینر Antminer به فروش می رساند و از شرکت های معروف در زمینه ساخت دستگاه های ماینر به شمار می آید.
البته شرکت های دیگری از جمله شرکت های ماینر اینو سیلیکون Innosilicon، کنان Canaan و میکرو بی تی Micro BT نیز هستند که در زمینه تولید و ساخت ماینر تاکنون موفق عمل کرده اند.

شرایط خرید قانونی ماینر

خرید دستگاه های ماینر به صورت قانونی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا بسیاری از دستگاه هایی که به صورت قاچاق و غیر قانونی وارد ایران و خریداری شدند در کنار سودی که برای استفاده کنندگان داشت موجب ضررهای هنگفتی نیز برای آن ها شده است. در نتیجه بسیاری از مزرعه های بیت کوین که در کارخانه ها اجرا می شد و غیر قانونی بود شناسایی و تعطیل شدند.
اخیرا دولت خبری مبنی بر قانونی شدن واردات دستگاه های ماینر تحت شرایطی منتشر کرد. یکی از این شرایط که در خرید قانونی دستگاه ماینر وجود دارد اخذ مجوز از دفتر صنایع برق و الکترونیک است و پس از آن ثبت قانونی دستگاه است.
بسیاری از کسانی که با داشتن مجوز مزرعه آن ها پلمپ شده است به دلیل مصرف برق با تعرفه معمولی بوده است و گرنه بسیاری از آن ها دارای دستگاه های قانونی بوده اند.

هر چقدر مشخصات سیستم از جمله توان و قدرت دستگاه ماینر بیشتر باشد استخراج ارز دیجیتال بیشتری صورت می گیرد. برای این کار به برق مصرفی زیادی نیاز هست و با توجه به تعرفه های موجود، نرخ برق مصرفی برای دستگاه های ماینر در حال فعالیت جدا از مصرف روزانه است، به همین دلیل از هزینه بالایی برخوردار است.

کشور ما ایران در زمره کشورهایی قرار دارد که برای استفاده از ماینر باید مجوز داشته باشیم. برای این کار باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنیم. رمزارزنگاران این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با خرید قانونی ماینر بتوانید با خیال راحت از این دستگاه ها کسب درامد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *