اکنون که ادغام اتریوم به پایان رسیده است، آینده ی بیت کوین و بازار کریپتو چه خواهد شد؟

اکنون که مرج اتریوم با موفقیت به پایان رسیده بد نیست مروری داشته باشیم بر روندهای جدید احتمالی که بازار ارزهای دیجیتال را در دوران پس از ادغام هدایت می کنند.

ادغام اتریوم انجام شد و سرمایه‌گذاران را به این فکر انداخت که توسعه ی روند بعدی در بازار چگونه خواهد بود.

چارلز ادواردز، بنیانگذار صندوق سرمایه گذاری Capriole، به این تحلیلگر اشاره کرد که هیجان در مورد ادغام اتریوم و اقدام صعودی قیمت آن تا حدودی امید را در سراسر بازار حفظ کرده است. اکنون که این رویداد اتفاق افتاده است، بازار کریپتو با قیمت بیت کوین (BTC) زیر 20000 دلار و اتر (ETH) زیر 1500 دلار فروخته شده است.

در نهایت، روایت‌ ها و روندهای بازار جدید ظاهر می‌ شوند، و اگر اصول بنیادین درست باشد، معامله‌گران با ظهور این اصول جدید، صندوق‌ ها را به چرخش در می‌ آورند.

و اما پیشنهاد ما اینست که نگاهی به چند روند بالقوه بیندازیم.

ماینرهای سابق ETH کجا خواهند رفت؟

شبکه ی اتریوم با موفقیت به مدل PoS تغییر پیدا کرد، به این معنی که ماینرها از این شبکه خارج شده‌ اند اما همچنان احتمالاً زیرساخت‌ های استخراج GPU و ASIC خود را در اختیار دارند. این امکان وجود دارد که برخی از ماینرها به جای فروش تجهیزات خود، ماینینگ را در چِین دیگری انتخاب کنند.

در حالی که هنوز روی هیچ چِین خاصی قرار نگرفته اند، به نظر می رسد Ravencoin، Flux، Ethereum Classic و Ergo پیشتاز هستند. همانطور که در زیر نشان داده شده است، با پیشروی به سمت ادغام، هر شبکه شاهد افزایش نرخ هش خود به بالاترین رکوردهای تاریخ بود.

قیمت هر آلت کوین نیز در ماه گذشته افزایش یافت، به طوری که RVN Ravencoin 169، ERG Ergo 132، Flux 156٪ افزایش یافت، و ETC Ethereum Classic در 90 روز گذشته 135 درصد افزایش یافت.

جالب اینجاست که نرخ هش و قیمت در 15 سپتامبر(24 شهریور) به شدت کاهش یافت و در زمان نگارش این مقاله، به نظر می‌رسد که Flux و RVN دوباره در حال افزایش هستند.

در هفته‌ ها و ماه‌ های آینده، جالب خواهد بود که ببینیم ماینرهای این شبکه، کدام یک را به عنوان خانه جدید خود انتخاب می‌ کنند و تأثیر آن بر قیمت ارز دیجیتال چه خواهد بود.

هش ریت اتریوم

Source: 2Miners

اکوسیستم Cosmos به گسترش ادامه می دهد….

اکوسیستم Cosmos به گسترش خود ادامه می دهد، که به نظر می رسد خریداران را به سمت ATOM جذب می کند. از زمانی که در 18 ژوئن(28 خرداد) به 5.50 دلار رسید، قیمت رمز ارز اتم 137.5 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر بالای 16 دلار معامله می شود.

تحلیل‌ ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران سهام نقدی که به‌زودی راه‌ اندازی می‌شود، استفاده از ATOM را به عنوان وثیقه برای استخراج استیبل کوین، راه‌ اندازی Cosmos Hub 2.0 و بهبود نهایی مالی غیرمتمرکز را به‌عنوان عوامل بلندمدت صعودی برای قیمت ATOM می‌ بینند.

در حالی که قیمت فعلی ETH کمتر از آن چیزی است که حامیان ادغام و گاوهای ETH انتظار داشتند، به نظر می‌ رسد تغییر واقعی به سمت PoS موفقیت‌ آمیز بوده است و شاید در طول زمان، مزایای PoS به اقدامات قیمتی صعودی از سوی ETH تبدیل شود.

به گفته بن لیلی، بنیانگذار Jarvis Labs، «حرکت جو کول» برای سرمایه گذاران ETH این نیست که «در روزهای آینده گرفتار شوند. بازیکن اصلی که احتمالاً هر نوع فعالیت دیوانه کننده ای را انجام می دهد، ماینر است. و این یک رویداد یکباره است که کوتاه مدت خواهد بود.»

بن لیلی توضیح داد که:

حرکت جو کول این است که آنجا بنشینید و هر نوع حرکت بیش از حد حساس را بخرید. بعد دوباره بنشینید و راحت باشید.»

در آینده، اتر ممکن است یک شوک عرضه را تجربه کند و احتمالاً کاهش قیمت داشته باشد. شرط بندی شبکه را ایمن تر می کند و در عین حال بازده دارایی های سپرده را نیز تضمین می کند. در بازاری که در یک روند نزولی گیر کرده است، یافتن یک بازده مطمئن و قابل پیش بینی می تواند جذاب تر شود.

اساسا بن لیلی پیشنهاد می کند که مدتی طول می کشد تا هیجانات پیرامون ادغام برطرف شود و سرمایه گذاران از مزایایی که شبکه PoS Ethereum می تواند ارائه دهد استفاده کنند.

چه بر سر بیت کوین می آید؟

قیمت بیت کوین در سه ماه گذشته در محدوده ی 17600 تا 24400 دلار باقی مانده است و همه ی افزایش قیمت های خارج از هر محدوده، از 29 مارس(9 فروردین)، با میانگین متحرک 200 روزه و خط روند مقاومت کلی منشعب از بیت کوین با بالاترین قیمت در نوامبر(آبان) 2021 با 69400 دلار، به اوج خود رسیده است.

در حالی که ادامه ادغام در محدوده ی فعلی می‌ تواند (و معمولاً) برای آلت‌کوین‌ ها خوب باشد، تنش‌ های بیش از حد ممکن است همچنان بر بازارهای ارزهای دیجیتال و سهام تأثیر بگذارد. شاخص قیمت مصرف کننده از 12 سپتامبر(21 شهریور) می تواند منجر به افزایش شدیدتر نرخ از سوی فدرال رزرو ایالات متحده شود و ضربه ای احتمالی بر قیمت سهام می تواند اثر شدیدتری بر قیمت کریپتو داشته باشد.

به همین دلیل، سرمایه‌گذاران تا حد زیادی در مورد اکثر ارزهای دیجیتال ریسک نمی کنند و این امکان وجود دارد که رد شدن های مکرر در خط روند نزولی بلندمدت و آزمایشات مجدد حمایت 19000 دلاری در نهایت منجر به سقوط به زیر سطح نوسان سالانه شود.

منبع: cointelegraph.com

آینده بیت کوین پس از ادغام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *