چه عواملی بر قیمت و عملکرد بیتکوین تاثیر می گذارند؟

5 نکته ای که در این هفته باید درباره ی بیت کوین بدانید و به آن ها توجه داشته باشید:

بسته شدن هفتگی صعودی باعث می شود بیت کوین با قیمت واقعی مقابله کند در حالی که تحلیلگران در مورد نوسانات عمده در روزهای آینده گمانه زنی می کنند.

بیت کوین (BTC) یک هفته مهم را روی یک پایه محکم آغاز خواهد کرد زیرا گاوها موفق شدند هفته ها ضرر را از بین ببرند.

پس از بسته شدن آخرین کندل هفتگی با قیمت 21800 دلار که بالاترین قیمت از اواسط آگوست(مرداد) است، BTC/USD به عنوان یک ریسک طولانی مدت به زمین بازی برگشته است.

پایان یک دوره ی طولانی نزولی همراه با اقدامات جانبی قیمت، اکنون کاملاً نزدیک به نظر می رسد و انتظار می رود نوسانات در روزهای آینده موضوع اصلی را تشکیل دهد.

در واقع، هفته ای در تاریخ بیت کوین به اندازه ی این هفته پرتلاطم نبوده است.

علاوه بر ادغام اتریوم (ETH) در 15 سپتامبر(24 شهریور)، روند تورم ایالات متحده در 13 سپتامبر(22شهریور) با انتشار داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) مرتبط به ماه اوت(مرداد)، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، بنیادهای شبکه ی بیت کوین که در این هفته به بالاترین حد خود می رسند، بر انعطاف پذیری و بازیابی ماینرها، همراه با در نظر گرفتن سودآوری تاکید دارند.

در اینجا نگاهی به چندین حوزه ی تماشایی اصلی می اندازیم تا ببینیم بیت کوین چگونه «Septembear» را به چالش می کشد.

نوع کندل های هفتگی، ریسک های کوتاه مدت BTC را افزایش می دهد…

آخرین کندل سبز بسته شده آسودگی شدید مورد نیاز برای گاوهای بیت کوین را فراهم کرد. پس از هفته ها عملکرد بد، BTC/USD سرانجام موفق شد سودهای هفتگی متقاعدکننده ای را نشان دهد، حتی از اصلاح لحظه آخری در بسته شدن کندل اجتناب کرد.

عملکرد بیت کوین…

در حالی که با افزایش ارزش دلار، تصویر بلندمدت برای دارایی های ریسکی مبهم به نظر می رسد، داده های زنجیره ای همچنان به نازل ترین قیمت در حال ساخت اشاره می کنند.

به این ترتیب، با قیمت بالای 21800 دلار، رویداد 11 سپتامبر(20 شهریور) به دلیل نوسانات قابل توجه، پایه ی محکمی را برای یک هفته تشکیل داد.

در زمان نگارش این مقاله، آن سطح در حال تشکیل یک منطقه ی تثبیت شده است که منطبق با خطی است که قیمت واقعی بیت کوین را نمایش می دهد. با توجه به شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode، این قیمت در حال حاضر تقریباً 21770 دلار است.

کندل هفتگی بیتکوین

Source: TradingView

بیت کوین/دلار آمریکا هنوز نتوانسته است با سطوح نزولی قابل توجهی که به دلیل از دست رفتن حمایت ماه گذشته ایجاد شد، مقابله کند، که در میان آنها میانگین متحرک 200 هفته ای که اکنون نزدیک به 23330 دلار است، پیشگام است.

با این وجود، افزایش قیمت بیت استمپ(جدول کندل هفتگی بیت کوین) به 22350 دلار، یک شبِ توجه معامله گران جلب شد و درخواست های موجود برای ادامه ی روند صعودی را افزایش داد.

حساب کاربری محبوب توییتر Il Capo of Crypto در یکی از چندین به روز رسانی اخیر نوشت: “این فقط عرضه ی اولیه با 22300 بود.”

او افزود:

«هنوز فکر کردن به 23 هزار محتمل است. سپس ما شاهد معکوس آن هستیم.»

با این وجود، توییت بعدی هشدار داد که «مقاومت های بزرگ» اکنون در بین بیت کوین و آلتکوین ها وارد عمل شده اند.

در این توییت اعلام شد:

«به نظر من، ما به زودی شاهد افزایش 5-7 درصدی هستیم، سپس توزیع ltf و سپس nuke. آماده باشید.»

در نشانه ای از آغاز نوسانات آینده، معامله گر همکار Cheds خاطرنشان کرد که بیت کوین باند Bollinger بالایی خود را در بازه های زمانی روزانه برچسب گذاری می کند، باندها اکنون به آرامی گسترش می یابند تا راه را برای محدوده معاملاتی وسیع تری باز کنند.

یکی از دو نکته اصلی هفته در مورد قیمت بیت کوین از منبعی موثق می آید: فدرال رزرو ایالات متحده.

داده های CPI برای ماه آگوست(مرداد) منتشر شدند و نشان می دهد انتظارات بر روند کاهشی تورم ادامه دارد.

Michaël van de Poppe در این باره نوشت:

«هفته ی بزرگی در راه است؛

داده های CPI، که به احتمال زیاد به سمت FED هدایت می شود.

ادغام $ ETH نزدیک است، که یکی از بزرگترین رویدادهای بلاک چین در سال های گذشته است.

اوج قدرت DXY $ به طور بالقوه نزدیک است.»

اگر چنین باشد، برای دارایی های ریسکی که به شدت از افزایش دلار آمریکا ضربه خورده اند، موهبتی خواهد بود.

با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، کمیته بازارهای باز فدرال با این وجود احتمالاً در جلسه سپتامبر هفته آینده خود، نرخ بهره را 75 واحد افزایش خواهد داد.

با این حال، برای سرمایه گذاران دلار، دلایلی وجود دارد که امیدوار باشند بازگشت دارایی های ریسکی باید در روزهای آینده خود را تقویت کند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) که تازه در بالاترین سطح بیست سال گذشته بود، تنها در چهار روز نزدیک به 2.7 درصد کاهش یافته است.

جیبون در این باره نوشت:

ماشین حساب من نمی تواند تعداد نظرات منفی را که پس از توییت کردن سیگنال فروش $DXY دریافت کردم، بشمارد.

مارک کالن، تحلیلگر و خالق منبع تجاری AlphaBTC، گفت:

«یک موردی که باعث می شود به طور کلی پس از ادغام ETH، به تعصب منفی خود برای بیت کوین و کریپتو شک کنم، DXY است. ما می بینیم که پتانسیل 3 درایو واگرایی [خرس] در RSI شکل می گیرد و FOMC چهارشنبه آینده است. نمی دانم که آیا دلار DXY می تواند سهمی(نمودار) را بشکند و دارایی های ریسکی را بالا نموارمی برد.»

در همین حال، دونالد پوند، مدیر اجرایی فینیکس مس، نمودار USD و DXY را “مهم ترین آنها” خواند. او در توییتر خود نوشت: «دلار بسیار قوی است و همه چیزهای دیگر را از بین برده است.»

او در توییتی نوشت:

«قیمت دلار طی چند روز گذشته به سرعت کاهش یافته است، اما همچنان در یک روند صعودی قوی است. بدون جهش پایدار برای بازارها، تا زمانی که روند شکسته شود.»

ادغام اتریوم…

تکمیل داده های تورمی محرک قیمت نشان می دهد که ادغام اتریوم در حدود 15 سپتامبر(15 شهریور) انجام می شود.

این رویداد که اکنون قرار است پس از ماه ها عدم قطعیت به واقعیت تبدیل شود، اتریوم را به عنوان یک الگوریتم هش کردن برای تبدیل شبکه ای از PoW به PoS می بیند.

کلافگی ای در رسانه های اجتماعی و فراتر از آن ایجاد شده است و اکنون تحلیلگران از خود می پرسند که عواقب آن چه خواهد بود، به ویژه، اینکه آیا سرمایه گذاران «اخبار را اعلام می کنند» و بازارها را بلافاصله پس از تکمیل ادغام پایین می آورند.

تونی در توییتی در این باره نوشت:

«هفته ی بزرگی برای جامعه ی اتریوم و کریپتو با ادغام آتی پیش رو است.

این رویدادها موجب ایجاد نقدینگی بیشتری می شوند که می توان از طریق مهندسی و دید خاصی از آن ها به نفع نهنگ ها استفاده کرد.

اگر از قبل در پوزیشنی نیستید عجله نکنید.»

همچنین ورثیمر در این باره نوشت:

«همه در مورد اینکه آیا باید ادغام را طولانی کنند یا کوتاهتر، بحث می کنند.

احساس می کنم این یکی از این بازی هایی است که در آن بهترین حرکت بازی نکردن است.»

در آپدیتی اختصاصی که در 10 سپتامبر منتشر شد، پلتفرم معاملاتی Decentrader بر نیاز به احتیاط و اجتناب از طرز فکر «فقط بالا» تأکید کرد.

مهم است که به یاد داشته باشید که موارد مخالف بالقوه متعددی وجود دارد که می تواند همه چیز را به نفع خرس ها تغییر دهد، از جمله باگ هایی در کد ادغام.

بخش قابل توجهی از شبکه اتریوم به سمت انشعابی حرکت می کند که با آن ارزش بازار را به همراه دارد، و همچنین موارد بزرگتری که از داده های CPI ماه اوت(مرداد) ایالات متحده در هفته آینده نشأت می گیرند.»
او همچنین نوشت:«همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که به طور کلی، ریسک سیستماتیک کلان و سیاسی-جغرافیایی وجود دارد که ممکن است صعودی ترین تفسیر ها برای اتریوم را متوقف کند. بیایید ببینیم آیا قیمت می تواند نگه داشته شود، پس از ادغام.»

پلتفرم Decentrader مقایسه هایی را با هارد فورک های بیت کوین انجام داد که در نیمه دوم سال 2017 و بعد از آن اتفاق افتاد. اکنون، مانند آن زمان، خطر به هم خوردن محاسبات همچنان وجود دارد.

در این به روز رسانی آمده است:

«در درازمدت، ادغام تغییرات اساسی دارد که ما آنها را به عنوان صعود برای اتریوم تفسیر می کنیم، اما بدون شک با توجه به اینکه بازار با روایت ها و شایعات دست و پنجه نرم می کند، رویداد واقعی بی ثبات خواهد بود»

در این آپدیت همچنان آمده بود:

“به شدت مراقب کلاهبرداری ها، توکن های فورک و غیره باشید، ما قبلا چندین بار در اطراف فورک های Merge و ETHPoW شاهد چنین مواردی بوده ایم.”

در زمان نگارش این مقاله برای دومین روز متوالی ETH/USD روند نزولی داشت و پس از رسیدن به بالاترین سطح 1790 دلار، به 1760 دلار چشم دوخت.

کندل یک ساعته بیت کوین

Source: TradingView

بالاترین سطح هش ریت و استخراج در تاریخ…

مبانی شبکه ی بیت کوین اخیراً نزولی بوده است و این هفته به این روند ادامه می دهد.

هم سختی استخراج بیت کوین و هم نرخ هش به بالاترین حد خود رسیده یا قرار است در 48 ساعت آینده از 12 سپتامبر(21 شهریور) برسند.

بر اساس تخمین های منبع نظارتی BTC.com، در تنظیم مجدد خودکار بعدی، دشواری 3 درصد افزایش می یابد و در مجموع 31.91 تریلیون به ناحیه ناشناخته ارسال می شود.

این به دنبال تعدیل قبلی 9.26 درصدی دو هفته پیش است که بزرگترین افزایش از سال 2021 را شامل می شود و همچنین به عنوان یک سیگنال محکم عمل می کند که رقابت ماینرها درست تر از همیشه است.

در واقع، از زمانی که آخرین مرحله «کاپیتولاسیون» آنها در ماه گذشته به پایان رسید، طبق داده های زنجیره ای، ماینرها برای افزودن قدرت هش به عملیات های خود، رقابت می کنند. این امر با نرخ هش یا همان قدرت هش تخمینی شبکه بیت کوین، به سطوحی رسیده است که قبلاً در روزهای اخیر سابقه نداشته است.

طبق گزارش MiningPoolStats، این افزایش در 5 سپتامبر(14 شهریور) رخ داد و شامل یک گریز کوتاه به 298 اگزاهش در ثانیه (EH/s) بود. نرخ هش در حال حاضر کمتر از 250 EH/s است.

در همین حال، پلتفرم تحلیلی TheTIE در واکنش به این موضوع اشاره کرد که افزایش نرخ هش، زمان رویداد بعدی نصف شدن بلاک بیت کوین را به جلو برده است.

از آنجایی که هش ریت بیت کوین به بالاترین حد خود می رسد، تاثیر غیر مستقیم اما مهمی نیز وجود دارد که باید به خاطر بسپارید: نصف شدن.

تا پیش از این، برای سال 2024 انتظار می رفت، اما اکنون تاریخ پیش بینی شده برای نصف شدن بعدی بیت کوین به اردیبهشت 1402 منتقل شده است.

ترس شدید…

همانطور که از داده ها و تحلیل ها صعودی به نظر می رسد، بازار کلی ارزهای دیجیتال هنوز نمی تواند تحلیل ها و پیشگویی ها را کاملاً از بین ببرد.

شاخص ترس و طمع کریپتو، پس از یک گریز کوتاه به بالاتر، از 12 سپتامبر(21 شهریور) به “ترس شدید” بازگشته است، به این معنی که تغییر نهایی روند هنوز تا وارد شدن فاصله دارد.

ترس شدید جایی است که ایندکس بیشتر سال 2022 را سپری کرده است، از جمله طولانی ترین دوره ی متوالی خود که بیش از دو ماه طول کشیده است.

برای Santiment، پلتفرمی که به تجزیه و تحلیل تفسیرهای کریپتو اختصاص داده شده است، به لطف فعالیت سودآوری در بیت کوین و اتریوم دلیلی برای محتاط بودن وجود داشت.

به طور خلاصهمی توان گفت:

«نسبت تراکنش های سود به زیان بیت کوین در بالاترین حد خود از ماه مارس(اسفند) است و به نظر می رسد که بسیاری این جهش ملایم را به عنوان محرکی برای معامله مجدد در نظر گرفته اند»

منبع: cointelegraph.com

بیتکوین 22 هزار دلاری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *