با افزایش محبوبیت بیت کوین و سودآوری استخراج آن افراد بسیاری به این کار روی آوردند و شرکت های مختلفی نیز فعالیت خود را در زمینه تولید دستگاه های ASIC که بیشتر آن ها را با نام ماینر می شناسیم آغاز کردند.
با توجه به اینکه هر ساله دستگاه های جدید با قدرت پردازش بالا ارائه می شوند. و هر چه این دستگاه ها قوی تر باشند بلا شک مصرف برق بالاتری نیز دارند. اما سوالی که با بیشتر شدن تنوع پیش می آید اینست که برای خرید ماینر به چه نکاتی باید توجه کرد؟ پاسخ این سوال را هم تنها در دو حالت می توان یافت: آموزش دیدن و داشتن مشاوره خرید ماینر.
از این رو تصمیم گرفتیم تا در این مطلب تمام نکات و موارد لازم را بیان کنیم تا با همه معیارهایی که باید برای خرید ماینر بدانید آشنا شوید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

مشاوره خرید ماینر

معیارهای انتخاب ماینر

برای خرید دستگاه ماینر باید به مواردی همچون قیمت، هشریت، مصرف برق، سیستم خنک کننده داخلی، شرکت تولید کننده و نرخ تولید صدا توجه داشته باشید که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

قیمت ماینر
یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید برای خرید ماینر به آن توجه داشته باشید، قیمت محصول است. قیمت ماینرها به قیمت بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال وابسته است. در واقع با افزایش قیمت بیت کوین قیمت انواع ماینر نیز افزایش می یابد.
بطور مثال دستگاه های ماینر معمولی به قیمت چند صد دلار خرید و فروش می شوند. اما در مدل های جدیدتر و پیشرفته تر قیمت آن به ۳۰۰۰ هزار دلار نیز می رسد.
هش ریت ماینر
هش ریت نشان دهنده توان ماینر برای چک کردن هش ها برای هر یک از بلوک ها است که واحد آن هش در ثانیه است. هر چقدر هش ریت یک دستگاه ماینر بالاتر باشد، تعداد هش های بیشتری را طی یک ثانیه می تواند برای یک بلوک چک کند. در این صورت شانس برنده شدن آن در استخراج نیز بالاتر خواهد بود. در واقع می توان هش ریت را بیان گر قدرت ماینر دانست.
هش ریت ماینرهای موجود در بازار بر اساس مقیاس ترا هش بر ثانیه سنجیده می شوند. و هر چقدر هش ریت یک دستگاه بالاتر باشد، قدرت استخراج بالاتری دارد. البته نمی توان این معیار را دلیل برتری ماینر دانست.
شرکت سازنده ماینر
یکی از نکات مهمی که باید به هنگام خرید ماینر به آن توجه داشته باشید، برند سازنده دستگاه ماینر است. برندهای مطرحی در این زمینه فعالیت دارند که قطعات آن ها از کیفیت بالاتری برخوردار است و در این میان می توان گفت چهار شرکت بزرگ هستند که از اعتبار بالاتری نسبت به برندهای دیگر برخوردار هستند.
برند ماینر Bitmain معتبرترین شرکت تولیدکننده ماینر محسوب می شود که تولیدات آن با نام Antminer در بازار به فروش می رسد. در رده های بعدی شرکت MicroBT، سازنده ماینرهای Whatsminer، شرکت Innosilicon و شرکت Cannan تولید کننده ماینرهای Avalon را می توان نام برد.
خنک کننده داخلی ماینر
یک دستگاه ماینر در صورتی عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد که در شرایط دمایی مناسب قرار داشته باشد. بیشتر دستگاه های ماینر که اخیرا تولید شده اند، دارای خنک کننده داخلی هستند که افراد را از خرید دستگاه تهویه جداگانه بی نیاز می کند.
اما در صورتی که تصمیم داشته باشید مزرعه استخراج برای خود دست و پا کنید، قطعا باید به فکر خرید دستگاه تهویه جداگانه باشید. به دلیل اینکه کولینگ داخلی پاسخگوی تمام دستگاه های مورد نیاز برای مزرعه استخراج نیست و باید از دستگاه های خنک کننده مناسب بهره بگیرید.
میزان مصرف برق ماینر
یکی از فاکتورهای اساسی که باید به هنگام خرید ماینر به آن توجه داشته باشید، میزان مصرف برق است. مصرف برق دستگاه های ماینر با توجه به کاری که انجام می دهند، بالا است. همچنین میزان برق مصرفی رابطه مستقیم با هش ریت ماینر دارد. و هر چقدر میزان هش ریت بالاتر باشد، مصرف برق نیز افزایش خواهد داشت.
دستگاه های معمولی با توان مصرفی ۱۵۰۰ وات ارائه می شوند که این میزان در دستگاه هایی با قدرت پردازش بالا به ۳۰۰۰ وات نیز می رسد.
در صورتی که تعداد ماینر به کمتر از ۱۰ دستگاه برسد، برق سه فاز خانگی برای این کار مناسب است و در غیر این صورت برق صنعتی مورد نیاز است. اما از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشته باشید که برق صنعتی با ضریب بالاتری محاسبه می شود و باید هزینه برق بالاتری پرداخت کنید.

بهترین ماینر برای خرید کدام است؟

حال که با تمامی فاکتورهای مهم برای خرید ماینر آشنا شدید، باید ببینید کدام محصول برایتان مناسب تر است و برای انتخاب بهترین ماینر باید چه کارهایی انجام دهید.
بودجه خود را مشخص کنید.
در ابتدا برای اینکه ببینید چه دستگاهی برایتان مناسب تر است، ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید و ببینید قرار است دقیقا چه کاری انجام دهید و چه مبلغی را برای این کار در نظر گرفته اید.
آیا می خواهید یک مزرعه استخراج ایجاد کنید و یا تنها به خرید چند دستگاه اکتفا می کنید. در هر یک از این موارد میزان بودجه متفاوت است. در صورتی که قصد ایجاد مزرعه داشته باشید، باید هزینه خرید دستگاه تهویه را نیز به هزینه های خود اضافه کنید و حتی ممکن است به دستگاه های الکترونیک دیگری نیز نیاز داشته باشید. پس در قدم اول تعیین هدف و بودجه در اولویت خرید ماینر قرار دارد.
توجه به توان پردازش دستگاه و مدت زمان بازگشت سرمایه
توان پردازش و مصرف برق دو فاکتور کلیدی خرید ماینر بودند. اما راندمان دستگاه، چیزی است که از این دو فاکتور به دست می آید. یعنی باید دستگاهی خریداری کنید که در عین اینکه توان پردازشی بالایی دارد، مصرف برق کمتری دارد. در این صورت می توان کوتاه ترین مدت زمان برای بازگشت سرمایه را در نظر گرفت.
قدمت دستگاه
هرگز دستگاه ماینر قدیمی خریداری نکنید. هر سال که می گذرد، دستگاه هایی با راندمان بالا به بازار عرضه می شوند که جای دستگاه های قدیمی را می گیرند.
در صورتی که بخواهید به سراغ دستگاه های ماینر قدیمی بروید، قطعا نسبت به رقبا عقب می مانید و نمی توانید آن سودی که انتظار دارید را از دستگاه خود کسب کنید.

بهترین ماینر برای خرید کدام است

مشاوره خرید دستگاه ماینر به صورت رایگان

دستگاه های ماینر ارائه شده در بازار از تنوع بالایی برخوردار هستند و ممکن است انتخاب برایتان دشوار باشد. در صورتی که قصد ایجاد مزرعه استخراج دارید و یا می خواهید چند دستگاه ماینر بخرید و نمی دانید از کجا شروع کنید، می توانید با مشاوران ما در رمز ارز نگاران تماس حاصل نمایید.

مشاوره خرید دستگاه ماینر به صورت رایگان
تمامی اطلاعات لازم در خصوص ایجاد مزرعه، خرید دستگاه ماینر قانونی، بهترین دستگاه و مواردی از این دست در اختیارتان قرار می گیرد. در صورت نیاز به مشاوره برای خرید ماینر قانونی و دستگاه های جانبی می توانید با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

2 دیدگاه در “مشاوره خرید ماینر

  1. مهدی گفت:

    سلام نیاز به مشاوره خرید ماینر دارم.

    1. تیم محتوای رمز ارز نگاران گفت:

      سلام لطفا با شماره 09901234053 تماس بگیرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *