یکی از دغدغه های استخراج ارزهای دیجیتال تهیه و انتخاب دستگاه های استخراج ارز دیجیتال یا دستگاه های ماینر و یافتن پاسخ سوالاتی که هنگام خرید ماینر برای افراد پیش می آید، است
سوالاتی نظیر: در خرید دستگاه ماینر باید به چه نکاتی توجه کرد؟ آیا خرید ماینر نو بهتر است یا کارکرده؟ ماینر خوب چه مشخصاتی دارد؟
از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را همراهی کنیم تا بتوانید بهترین و مناسب ترین ماینر را تهیه نمایید.

ماینر نو بهتر است یا کارکرده

چرا ماینر می خریم؟

امروزه با توجه به درامد ماینر و محبوبیت زیاد آن ها خرید ماینر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. زیرا افراد برای کسب درآمد از این راه نیاز به ماینر و استخراج رمز ارز دارند.
البته ناگفته نماند که هر چقدر دانش افراد در بلاکچین افزایش می یابد، محبوبیت ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در آن نیز افزایش پیدا می کند. در نتیجه نیاز به خرید ماینر به همان نسبت در سطح جامعه بیشتر می شود.

هنگام خرید ماینر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

استخراج ارزهای دیجیتال در ایران با دریافت مجوز از وزارت صنعت و معدن قانونی است. بنابراین با انتخاب دستگاه مناسب برای ماینینگ می توانیم کسب درآمد قابل توجهی داشته باشیم.
هر چه ماینری که انتخاب می کنیم کارایی و بازدهی بیشتری داشته باشد زمان برگشت سرمایه سریعتر خواهد بود. یعنی هزینه مربوط به دستگاه ماینر در زمان کمی به سرمایه گذار برمی گردد.
هنگام خرید ماینر علاوه بر پاسخ به سوال ماینر نو بهتر است یا کارکرده؟ عوامل دیگری هم تاثیرگذار هستند که نباید از آن ها چشم پوشی کنیم.
عواملی نظیر میزان برق مصرفی ماینر، هشریت دستگاه ماینر و برند ماینر در خرید ماینر مناسب موثر است که در ادامه به آن می پردازیم.

میزان برق مصرفی ماینر

میزان برق مصرفی ماینر از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا هر چه میزان برق مصرفی زیاد یا کم باشد در ارتباط مستقیم با قدرت ماینر است و همچنین ارتباط مستقیمی با سودآوری و بازگشت سرمایه به سرمایه گذار دارد.

هش ریت دستگاه ماینر

نرخ هش یا هش ریت به توانایی ماینر در حل مسائل پیچیده ریاضی گفته می شود. هر چه نرخ هش بیشتر باشد دریافت پاداش نیز بیشتر می شود.
در واقع هر چقدر میزان هش ریت بالاتر باشد، استخراج ارزهای دیجیتال نیز افزایش پیدا می کند.

برند ماینر

شرکت سازنده ی ماینر که دستگاه ها را به بازار عرضه می کند در قیمت ماینر تاثیر زیادی دارد. هر چقدر دستگاه از شرکت و برند معروفی باشد قیمت آن نیز بالاتر است.
شرکت هایی مانند شرکت ماینر بیت مین (Bitmin)، شرکت تولید کننده انت ماینر (Antminer) ، شرکت میکرو بی تی (MicriBT) و شرکت ماینر واتس ماینر (Whatsminer) از شرکت های مشهور در زمینه تولید ماینر هستند.

خرید ماینر نو بهتر است یا کارکرده؟

بعد از آشنایی با عوامل تاثیرگذار در انتخاب ماینر، هنگام خرید سوالی که دغدغه خریداران است این است که ماینر نو بهتر است یا کارکرده؟
که برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا خصوصیات هر کدام از ماینرهای نو و کارکرده را بیان کنیم و در نهایت انتخاب کنیم که خرید ماینرهای نو بهتر از ماینرهای کارکرده است یا خیر؟!!!
در هنگام خرید ماینر بهتر است به صورت حضوری خرید کنیم و ماینر را قبل از خرید به طور کامل بررسی کنیم تا از کلاهبرداری ها جلوگیری کنیم.

خرید ماینر نو بهتر است یا کارکرده
یکی از راه هایی که می توانیم اصالت دستگاه ماینر را تشخیص دهیم شماره سریال دستگاه ماینر است که با وارد کردن اطلاعات در سایت سازنده می توانیم روز تولید و مدت زمان گارانتی آن را متوجه شویم و با توجه به این اطلاعات خرید کنیم.
تا جایی که امکان دارد باید از خرید ماینر دست دوم دوری کنیم. چون ماینر نو خیلی بهتر از ماینر کهنه است. اگر بخواهیم ماینری که دست دوم و کارکرده است را تهیه کنیم باید بدانیم که احتمال نقض و خرابی در آن بیشتر است چرا که احتمال خرابی در دستگاه های الکترونیکی زیادتر خواهد بود.
طول عمر دستگاه های کارکرده نیز بسیار کم است؛ زیرا دستگاه های ماینر در طول شبانه روز به صورت بیست و چهار ساعته روشن هستند و زمانی که زمان استفاده از دستگاه زیاد باشد طول عمر آن کم می شود.
بهتر است وقتی ماینری تهیه می کنیم در ابتدا از فروشنده تا دو روز مهلت تست دستگاه را بگیریم. برای اینکه در صورت خراب بودن ماینر و نداشتن کارکرد خوب بتوانیم آن را پس دهیم و یا تعویض کنیم.
باید به بدنه دستگاه ماینر، چراغ ها، فن ها، پاور دستگاه و تمام چیزهایی که می توانیم در ظاهر دستگاه مشاهده کنیم توجه کنیم.

ماینر نو و کارکرده چه تفاوت هایی دارند؟

از تفاوت هایی که در ماینر نو و کارکرده وجود دارد بررسی سوکت های برق ماینر است. اگر ماینر کارکرده باشد سوکت های شش پین برق هشبرد زرد رنگ است؛ زیرا رنگ این سوکت ها وقتی جریان زیادی از آن ها عبور می کند زرد می شود. در حالی که در ماینرهای نو اینطور نیست.
هنگامی که فن و قطعات ماینر را بررسی می کنیم اگر خط و خش در بدنه دستگاه وجود داشته باشد نشان می دهد ماینر دست دوم است.
هم چنین اگر روی فن و قطعات دستگاه کثیف باشد و گرد و غبار روی آن باشد و تغییر رنگ روی قطعات باشد و رنگ سفید آن ها رو به زردی باشد نشان می دهد دستگاه ماینر کار کرده می باشد. در ماینر نو کارتن دستگاه و چسب آن نو است و نباید باز شده باشد.
در برخی از محصولات دستگاه ماینر برچسب هایی وجود دارد که فقط یک بار می توانیم آن ها را باز کنیم؛ زیرا چسباندن دوباره آن ها بسیار سخت است.
ماینرهای سازنده شرکت بیت مین که انت ماینر است از این نوع ماینرها است که در درون کیسه های ضد استاتیکی قرار دارند.

ماینر نو و کارکرده چه تفاوت هایی دارند

چگونه از سالم بودن ماینر مطمئن شویم؟

از روش هایی که می توانیم از سالم بودن بدنه دستگاه ماینر مطمئن شویم این است که ماینر را در دست گرفته و چند بار آن را محکم تکان داده تا مطمئن شویم که قطعات داخل آن از بدنه دستگاه جدا نشده است زیرا ممکن است دستگاه در کارخانه و یا زمان حمل و نقل دچار آسیب شود.
بعد از اینکه ماینر مورد نظر برای استخراج ارز دیجیتال خریداری شد باید آن را تست کرد. ابتدا باید ماینر را روشن و راه اندازی کرد و به مدت چهل و هشت ساعت به استخر استخراج متصل شد و در تمامی این مدت دستگاه را بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرد.
برای بررسی وضعیت ماینر باید چندین قسمت را چک کرد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.
ابتدا هش ریت دستگاه، سرعت فن های دستگاه که اغلب در پنج هزار تا شش هزار دور بر دقیقه قرار دارد، فرکانس ماینر، دما، هش برد، چیپ ها، وضعیت عادی و سالم که عدد صفر و Alive را نشان می دهد و وضعیت غیر عادی که X و Dead را نشان می دهد.
همچنین ماینرهایی که امروزه در بازار وجود دارد شامل حالت های مختلفی هستند از جمله کم مصرف، عادی، توربو و … . بنابراین برای تست دستگاه ماینر خریداری شده باید آن را در حالت های مختلف قرار داده و بررسی کرد.

قیمت ماینر نو و کارکرده

قیمت ماینرهای کارکرده و دست دوم را باید از سایت های مختلف جویا شد. با همه اطلاعاتی که در مورد ماینرها مطرح شد تشخیص ماینر نو و کارکرده سخت است و بهترین روش ممکن این است که از فروشندگان معتبر در این زمینه دستگاه ماینر خریداری شود.

به طور کلی استخراج ارزهای دیجیتال همان گونه که سودآوری خوبی دارد دارای مشکلات و سختی های زیادی نیز می باشد. بنابراین در انتخاب ماینر مناسب، ارز دیجیتالی که قصد داریم آن را استخراج کنیم و بسیاری از نکاتی که در رابطه با استخراج ارز وجود دارد باید کاملا آگاهانه عمل کنیم.
با همه نکاتی که در مورد ماینرهای نو و کارکرده مطرح کردیم خرید ماینر نو بهتر از ماینر کارکرده است.پس بهتر است ماینر نو را از برندهای خوب و معروف خریداری کنیم، از فروشندگان معتبر خریداری کنیم و برای تست دستگاه حتما مهلت بگیریم. حتما قبل از اینکه ماینر را تهیه کنیم آن را به خوبی بررسی کنیم و بعد از خرید نیز آن را تست کنیم.

2 دیدگاه در “ماینر نو بهتر است یا کارکرده؟

  1. مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر من دستگاه l3 ++ دارم واسه اینکه عمر دستگاه زیاد بشه می‌خوام هس ریت رو پایین بیارم منتها بلد نیستم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. ادمین سایت گفت:

      با سلام! لطفا داخل سایت انت ماینر شوید و به قسمت ماینر کانفیگوریشن بروید سپس روی ادونس ستینگ کلیک کرده و درنهایت تنظیمات هشریت را تغییر دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *