روش تعمیر هش برد ماینر

هش برد مهم ترین قطعه دستگاه ماینر شما است و در صورتی که خرابی و ایرادی در آن ایجاد شود عملا امکان ماینینگ وجود نخواهد داشت. از این رو تعمیر هش برد ماینر یکی از مواردی در تعمیرات ماینر است که باید هر چه سریع تر انجام شود تا از بروز خسارات مالی بیشتر و کند شدن روند استخراج جلوگیری شود.
هش برد به عنوان قلب دستگاه ماینر ممکن است به صورت سخت افزاری و یا نرم افزاری به مشکل بخورد و خراب شود. بسته به نوع مشکل و علت خرابی هش برد می توانید خودتان مشکل را حل کرده و یا مجبور خواهید بود برای تعمیر آن از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید و یا با تعمیرکاران رمز ارز نگاران تماس بگیرید.

تعمیرات هش برد ماینر

انواع مشکلات هش برد ماینر در تعمیر هش برد

مشکلات هش برد می تواند به علت های مختلفی باشد. سوختن هش برد، خطاها، روشن نشدن چراغ هش برد همه از مواردی است که در تعمیرات هش برد دیده می شود. در ادامه به برخی مشکلات رایج در هشبرد ماینر و دستگاه های معروف استخراج ارزهای دیجیتال می پردازیم:

علت سوختن هش برد ماینر

به عنوان یک استخراج کننده ارز دیجیتال اطلاع دارید که دستگاه ماینر در طول فعالیت خود میزان قابل توجهی گرما تولید می کند و در صورتی که به صورت اصولی گرمای ایجاد شده در محیط کنترل نشود، باعث کاهش بازده عملکرد دستگاه ماینر می شود. و اگر این دما خواسته یا ناخواسته از میزان تعریف شده افزایش یابد هش برد دستگاه در معرض خطر سوختن قرار می گیرد.
لازم است بدانید که هر دستگاه ماینر بین 3 تا 5 هش برد و یک کنترل برد دارد و خود هش برد نیز دارای چندین چیپ می باشد که به صورت متوالی به هم متصل هستند. در صورتی که گرمای دستگاه افزایش یابد، گرما باعث سوختن چیپ ها و یا باز شدن لحیم موجود در این چیپ ها شود. تمام این موارد هش ریت دستگاه را به صفر نزدیک می کند. پس برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی باید هر چه سریع تر دمای محیط نصب ماینرها را را کاهش داده و تجهیزات خنک کننده را تقویت نمایید.

در صورت سوختن هش برد ماینر می توانید با تعمیر کاران ماینر رمز ارز نگاران تماس بگیرید و راهنمایی و مشاوره لازم در خصوص تعمیر هش برد ماینر را بدست آورید.

علت روشن نشدن چراغ هش برد

یکی دیگر از مشکلات رایج در مورد هش ریت ها عدم روشن بودن چراغ های آن است. هر هش ریت دارای دو چراغ قرمز و سبز است. در صورتی که چراغ قرمز روشن باشد حتما خطایی وجود دارد. روشن بودن چراغ سبز نشانه خوبی است و وضعیت نرمال هش برد را گزارش می دهد. در صورتی که چراغ سبز چشمک بزند و چراغ قرمز خاموش باشد، یعنس دستگاه شما در وضعیت نرمالی به سر می برد.

علت روشن نشدن چراغ هش برد

حال ببنیم علت روشن نشدن چراغ سبز چیست؟

  •  مشکل از منبع تغذیه است. در این صورت باید دستگاه را به یک منبع تغذیه ای که مطمئن هستید سالم است متصل کنید و مطمئن شوید که مشکل از کجاست.
  •  اگر منبع تغذیه سالم بود، آن را به جای هش برد به کنترل برد متصل کنید. اگر باز هم هش برد روشن نشد مرحله بعد را تست کنید.
  •  منبع تغذیه را به کنترل برد وصل کرده و همه کابل ها را قطع کنید در صورتی که هیچ کدام از موارد گفته شد نتوانست مشکل شما را حل کند قطعا مشکل از اتصال کوتاه در کنترل برد خواهد بود.

علت خاموش بودن هر دو چراغ قرمز و سبز چیست؟

در صورتی که هیچ کدام چراغ های سبز و قرمز روشن نمی شوند به احتمال بسیار زیاد مشکل از فن دستگاه است و برای تعمیر فن ماینر باید از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

چرا چراغ قرمز چشمک می زند؟

قبلا هم گفتیم در صورتی که چراغ قرمز دستگاه روشن شود حتما خطایی در دستگاه است. این خطا ممکن است در اثر افزایش دمای دستگاه ماینر و یا از بین رفتن دسترسی ماینر به شبکه باشد. در این صورت ابتدا دمای محیط را چک کنید و در صورتی که مشکل از دمای دستگاه نبود اتصالات شبکه را چک کرده و از وصل بودن آن مطمئن شوید. حال باید ماینر را ریست کرده و DHCP را تنظیم نمایید. اگر مشکل ادامه داشت همه آی پی ها را به آی پی استاتیک یا DHCP تبدیل کنید.

علت روشن بودن یک سره چراغ سبز و عدم چشمک زدن آن

قبلا گفتیم که چراغ سبز هش برد به صورت نرمال چشمک می زند و اگر به صورت ثابت روشن ماند باید اتصالات شبکه آن را چک کنید. سپس دستگاه را ریست کنید و آی پی دستگاه را تعویض کنید.

مشکلات و نحوه تعمیر هشبرد ماینر s9j

ماینر S9J در صورتی دچار خرابی خواهد شد که محیط نصب آن به اندازه کافی خنک نباشد و یا رطوبت هوا از میزان تعریف شده تجاوز کرده باشد. بد نیست مرتب هش برد را تمیز و گردگیری کنید تا طول عمر آن افزایش یابد. در صورت بروز هر گونه خرابی بهتر است از سلامت کابل ها، نوسانات برق و اتصالات شبکه مطمئن شوید و در صورتی که طبق دستورالعمل های ارائه شده هشبرد فعالیت خود را از سر نگرفت ناچارید برای تعمیر آن، گروه تخصصی مجربی را بیابید.

مشکلات و نحوه تعمیر هشبرد ماینر s9j

مشکلات و نحوه تعمیر تعمیر هشبرد ماینر t2tz

سوختن و خراب شدن هش برد دستگاه ماینر تی ۲ تی T2T از جمله مشکلات رایج در این دستگاه است که اغلب به دلیل قدیمی شدن دستگاه، عدم رعایت استانداردهای دمای محیط و عدم آشنایی با نحوه کارکرد دستگاه اتفاق می افتد.
پیشنهاد می کنیم در اولین احساس کاهش میزان هش ریت، دمای هوای محیط را چک کنید سپس در ادامه به بررسی چراغ هش برد بپردازید. در صورتی که چراغ های سبز یا قرمز و یا هر دوی آن ها دچار مشکل شدند، می توانید با توجه به راهنمایی های ارائه شده در بالا تعمیرات را آغاز کنید. اما در صورتی که راهنمایی های ارائه شده کار ساز نبود، تعمیر هشبرد T2TZ را به یک گروه کاربلد بسپارید تا با کمک ابزارآلات فنی مناسب دستگاه را تعمیر نماید. همچنین می توانید برای رفع مشکلات ماینر T2T خود به بخش تعمیر ماینر T2T مراجعه کنید.

مشکلات و نحوه تعمیر هشبرد ماینر f1

مشکلات هشبرد ماینر F1 در میان انواع دستگاه ماینر بیشتر است. به صورت کلی این دستگاه در میان استخراج کنندگان ارز دیجیتال طرفداران چندانی ندارد و دلیل اصلی آن قوی نبودن هشبرد دستگاه است. اغلب افرادی که با این دستگاه کار می کنند نمی توانند از خدمات آپدیت مناسبی استفاده کنند و در صورت تماس با خدمات پس از فروش، ناچار خواهید بود آن را به چین ارسال کنید. در صورت بروز مشکلات ساده می توان از راهنمایی استفاده کنید و در غیر اینصورت باید دستگاه را برای تعمیر به گروه رمز ارز نگاران بسپارید.

مشکلات و نحوه تعمیر هشبرد ماینر ebang

هشبرد دستگاه ebang نیز ممکن است دچار مشکلات رایج شود اما این دستگاه دارای یک خطای رایج با نام کال آلارم است. این هشدار نشان می دهد که میزان هش ریت دستگاه در حال کاهش است. از دلایل بروز این هشدار، بالا بودن رطوبت محیط، کثیف بودن هشبرد و از همه مهمتر آپدیت نبودن فریمور دستگاه خواهد بود.
برای حل این مشکلات در ابتدا میزان دما و رطوبت محیط را بررسی کنید. در صورتی که مشکلی در آن وجود نداشت میزان کثیفی دستگاه را بررسی کرده و در انتها با آخرین فریمور موجود دستگاه را آپدیت نمایید. دقت کنید در فرایند آپدیت کردن فریمور نباید بلافاصله به سراغ آخرین آپدیت بروید بلکه باید به ترتیب ورژن های نصب نشده را نصب نمایید تا به آخرین ورژن برسید. نکته بعد ریست کردن دستگاه بعد از آپدیت موفق است و بعد از روشن شدن دستگاه باید PLL آن را بین 600 تا 650 ست نمایید. در بخش تعمیرات ماینر ایبنگ به صورت کامل به مشکلات ماینر ایبنگ پرداخته شده است.

مشکلات و نحوه تعمیر هشبرد ماینر ebang

مشکلات و نحوه تعمیر هشبرد انت ماینر سری S

سری S از جمله محبوب ترین سری های ماینر است. این سری بسته به میزان قدرت دستگاه هشبردشان طبقه بندی می شوند اما مشکلات همه آن ها از یک محدوده خارج نیست. در ابتدای مقاله به صورت کامل در مورد نحوه تعمیر هش برد در خانه توضیح دادیم. اما در صورتی که هشبرد دستگاه شما به صورت کامل از کار افتاده و قادر به راه اندازی آن نیستید چاره ای جز ارسال آن به تعمیرگاه و در نهایت تعویض هش برد نخواهید داشت.

مشکلات و تعمیر هش برد ماینر تعمیر هشبرد m3 m2 m3v2

این ماینرها هم جزو پرفروش ترین ماینرها در ایران هستند. هش برد این ماینرها هم به همان اندازه نسبت به رطوبت، گرما، اختلالات شبکه، نوسانات برق حساس است که دیگر ماینرها حساس هستند. در صورتی که به مرور شاهد کند شدن میزان هش ریت دستگاه بودید بهترین اقدام ریست کردن آن است.
در ادامه می توانید با بررسی کابل ها و اختلالات شبکه از سالم بودن هشبرد مطمئن شوید. اما در صورت عدم کاربردی بودن توصیه های اول مقاله بهتر است دستگاه را نزد یک فرد مجرب برای تعمیر هش برد ببرید.

هزینه تعمیر هش برد ماینر چگونه محاسبه می شود؟

بدیهی است که هزینه تعمیر هش برد ماینر بسته به میزان خرابی و نوع هش برد متفاوت باشد. در ابتدا باید این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه عیب هش برد به صورت مجزا محاسبه خواهد شد. در این فرایند بررسی می شود که آیا هشبرد دستگاه شما دچار خرابی است و اگر هش برد خراب است، میزان خرابی آن تا چه سطحی است. در صورتی که خرابی هش برد به شکلی باشد که امکان تعمیر آن نباشد، باید هشبرد جدید جایگزین نمایید. اما ما در رمز ارز نگاران تلاش داریم هش برد دستگاه شما را با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن تعمیر کرده و به شما عودت دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *