3 اشتباه بزرگی که هنگام معامله در بازارهای فیوچرز ارزهای دیجیتال باید از آنها اجتناب کنید.

تعدادی از معامله گران کریپتو عاشق سرمایه گذاری با ریسک بالا در بازارهای فیوچرز هستند، اما بیشتر معامله گران قربانی سه اشتباه کلیدی می شوند.

بسیاری از معامله گران اغلب تصورات اشتباهی را در مورد معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال، به ویژه در مبادلات خارج از حوزه مالی سنتی بیان می کنند. که رایج ترین اشتباهات شامل جداسازی قیمت بازارهای فیوچرز، کارمزدها و تأثیر نقدینگی بر محصولات است.

بیایید سه اشتباه ساده و تصورات نادرست را که معامله گران باید هنگام معامله قراردادهای فیوچرز کریپتو اجتناب کنند، بررسی کنیم. قراردادهای مشتقه از نظر قیمت گذاری و معاملات با معاملات نقدی تفاوت دارند.
در حال حاضر، مجموع قراردادهای باز معاملات فیوچرز در بازار کریپتو از 25 میلیارد دلار فراتر رفته و معامله گران خرده فروشی و مدیران با تجربه از این ابزارها برای رهن پوزیشن های ارز دیجیتال خود استفاده می کنند.

قراردادهای فیوچرز و سایر معاملات مشتقه اغلب برای کاهش ریسک استفاده می‌شوند و علیرغم تفاسیر رایج، برای شرط بندی استفاده نمی‌شوند.

برخی از تفاوت ها در قیمت گذاری و معاملات معمولاً در قراردادهای مشتقه کریپتو نادیده گرفته می شوند. به همین دلیل، معامله گران باید حداقل این تفاوت ها را در هنگام ورود به بازارهای فیوچرز در نظر بگیرند. حتی سرمایه‌ گذاران متبحر و با دارایی‌ های سنتی مستعد اشتباه هستند، بنابراین مهم است که قبل از استفاده از اهرم معاملات فیوچرز، ویژگی‌ های موجود را درک کنید.

اکثر خدمات معاملات ارزهای دیجیتال از دلار آمریکا استفاده نمی کنند، حتی اگر آن را نمایش دهند. این یک راز ناگفته بزرگ و یکی از دام هایی است که معامله گران معاملات مشتقه با آن مواجه هستند که باعث ایجاد خطرات و تحریف در هنگام معامله و تجزیه و تحلیل بازارهای فیوچرز می شود.

مسئله ی اساسی عدم شفافیت است و مشتریان واقعاً نمی دانند که آیا قیمت قراردادها بر اساس استیبل کوین است یا خیر. با این حال، با توجه به اینکه همیشه در معامله های متمرکز ریسک واسطه وجود دارد، این مساله خلیل نگران کننده نیست.

معاملات تخفیف دار futures، گاهی با شگفتی همراه است…

در 9 سپتامبر(18 شهریور)، معاملات futures اتریوم (ETH) که در 30 دسامبر(9 دی) به بالاترین حد خود رسیده بودند با 22 دلار یا 1.3 درصد پایین‌ تر از قیمت فعلی در صرافی‌ های نقدی مانند Coinbase و Kraken معامله می‌ شوند. این تفاوت ناشی از احتمال ادغام کوین های فورک است که ممکن است در طول ادغام اتریوم ایجاد شود. به خریداران قرارداد و معاملات مشتقه هیچ یک از ارزهای بالقوه رایگانی که دارندگان اتر ممکن است دریافت کنند تعلق نمی گیرد.

ایردراپ همچنین می‌ تواند باعث کاهش قیمت‌ های فیوچرز شود، زیرا دارندگان قرارداد مشتقه چیزی دریافت نمی‌ کنند، اما این تنها مورد برای این جدایی ها نیست زیرا هر معامله، مکانیسم قیمت‌ گذاری و ریسک‌ های خاص خود را دارد. به عنوان مثال، معاملات فیوچرز سه ماهه Polkadot در Binance و OKX در برابر قیمت DOT، با تخفیف و تحویل فوری انجام شد.

معانلات فیوچرز پولکادات

Source: TradingView

توجه داشته باشید که چگونه قراردادهای فیوچرز با 1.5٪ تا 4٪ تخفیف بین ماه می(تیر) و آگوست(مرداد) معامله شد که نشان دهنده کمبود تقاضا از سوی خریداران معاملات اهرم دار فیوچرز است. با این حال، با توجه به روند طولانی مدت و این واقعیت که Polkadot از 26 ژوئیه(6 بهمن) تا 12 اوت(21 مرداد) 40 درصد افزایش یافت، احتمالا عوامل خارجی در بازی هستند.

قیمت قرارداد فیوچز از تحویل فوری ارزها جدا شده است، بنابراین معامله گران باید تارگت و سطوح ورودی خود را هر زمان که از بازارهای مالی استفاده می کنند، تنظیم کنند.

کارمزدهای بالاتر و جداسازی قیمت باید در نظر گرفته شود.

مزیت اصلی قراردادهای فیوچرز، اهرم یا توانایی معامله ی مبالغی است که بزرگتر از سرمایه اولیه است.

بیایید سناریویی را در نظر بگیریم که در آن یک سرمایه‌گذار 100 دلار سرمایه گذاری کرده و با استفاده از اهرم 20 برابری، قراردادهای future بیت کوین (BTC) به ارزش 2000 دلار خریداری می‌کند.

اگرچه کارمزد معاملات در قراردادهای مشتقه معمولاً کمتر از معاملات تحویل فوری است، ولی کارمزد فرضی معادل 0.05٪ برای معامله 2000 دلاری اعمال می شود. بنابراین، ورود و خروج یکباره از موقعیت، 4 دلار هزینه خواهد داشت که معادل 4 درصد سپرده اولیه است. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما با افزایش گردش مالی، چنین عوارضی سنگین می شود.

حتی اگر معامله‌گران هزینه‌ ها و مزایای استفاده از ابزار فیوچرز را حساب کنند، باز هم یک مورد ناشناخته در شرایط نوسان بازار خود را نشان می‌ دهد. جدایی بین قرارداد مشتقه و مبادلات نقدی منظم که معمولاً به دلیل نقدینگی ایجاد می شود.

زمانی که وثیقه معامله گر برای تحت پوشش قرار دادن ریسک ناکافی می شود، بورس اوراق بهادار دارای مکانیزم داخلی است که موقعیت را می بندد. این مکانیسم نقدینگی ممکن است باعث کنش شدید قیمت و در نتیجه جدا شدن از قیمت شاخص شود.

اگرچه این انحرافات باعث نقدینگی بیشتر نخواهد شد، سرمایه گذاران ناآگاه ممکن است به نوسانات قیمتی که فقط در قرارداد مشتقه اتفاق افتاده است واکنش نشان دهند. برای روشن بودن، مبادلات مشتقه برای محاسبه قیمت شاخص مرجع به منابع قیمت گذاری خارجی، معمولاً از بازارهای نقدی معمولی، متکی هستند.

هیچ اشکالی در این فرآیندهای منحصر به فرد وجود ندارد، اما همه معامله گران باید قبل از استفاده از اهرم های فیوچرز تاثیر آنها را در نظر بگیرند. جداسازی قیمت، کارمزدهای بالاتر و تأثیر نقدینگی باید هنگام معامله در بازارهای future تحلیل شود.

منبع: cointelegraph.com

اشتباهات در معاملات فیوچرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *