آموزش نصب و راه اندازی ماینر

با توجه به درامد قابل توجه دستگاه ماینر افراد بسیاری برای خرید ماینر اقدام می کنند و در بازار دستگاه های متنوعی از ماینر ها موجود می باشند. اکثر این دستگاه ها توسط شرکت تولید کننده چینی ساخته و عرضه می شوند.دستگاه ماینر برای راه اندازی فرایند های مختلفی را باید طی نماید که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت. اولین قدم برای انجام این فرایند انتخاب و خریداری دستگاه ماینر بیت کوین است. پس از آن باید تجهیزات جانبی و امکانات لازم برای استخراج را فراهم نمود و کار را آغاز کرد. در ادامه با آموزش نصب و راه اندازی ماینر بیشتر آشنا می شوید.

آموزش نصب و راه اندازی ماینر

راه اندازی صفر تا صد ماینر

روش راه اندازی دستگاه ماینر بسیار تخصصی می باشد و بهتر است قبل از هر اقدامی دفترچه راه نمای شرکت سازنده ماینر را مطالعه نمایید. برای راه اندازی صفر تا صد ماینر پس از مطالعه دفترچه راهنما دستگاه، محل مناسب راه اندازی ماینر را تعیین نموده و اینترنت پرسرعت خود را فعال نمایید. سپس برای راه اندازی ماینر اقدامات زیر را انجام دهید.

راه اندازی صفر تا صد ماینر

مرحله اول: متصل کردن منبع تغذیه برق به دستگاه

در ابتدا تمامی راه های ورودی ماینر به برق و کابل ها را مورد بررسی قرار دهید و از سلامت و کیفیت آنها اطمینان حاصل نمایید سپس دستگاه ماینر را به پریز 220 ولت متصل نمایید.

نکته: برخی از ماینر ها دارای سوئیچ برق می باشند که باید در زمان راه اندازی به دفترچه راهنما توجه نمایید.

مرحله 2: متصل بودن به اینترنت

در این مرحله باید دستگاه ماینر را به اینترنتی پرسرعت و با ثبات متصل نمایید. زیرا در صورت قطعی و ضعیف بودن اینترنت فرایند استخراج به مشکل خواهد خورد. پس از اطمینان از اتصال، فرایند پیکر بندی دستگاه را آغاز نمایید و آدرس IP را وارد نمایید.

مرحله سوم: چگونگی دسترسی به روتر

در ابتدا بهتر است مارک و مدل روتر خود را در گوگل سرچ نمایید تا تمامی اطلاعات را در مورد  تنظیمات دستگاه ماینر خود بیابید. با دسترسی به منوی پیکر بندی روتر خود راحت تر می توانید آدرس IP دستگاه خود را پیدا کنید. معمولا سازندگان دستگاه های مختلف نام کاربری و رمز عبور مشخصی به دستگاه خود می دهند.

مرحله چهارم: پیدا کردن آدرس IP دستگاه

برای پیدا کردن آدرس IP دستگاه باید به منوی تنظیمات روتر مراجعه نمایید در این منو تمامی دستگاه های متصل به روتر به همراه آدرس ها وجود دارد. می توانید هر کدام از آدرس ها را به صورت جداگانه کپی کرده و در عبارت سرچ گوگل جایگذاری نمایید تا صفحه ای حاوی نام کاربری و رمز عبور استخراج کننده شما ظاهر شود.

مرحله پنجم: به تنظیمات ماینر وارد شوید

برای ورود به هر ماینر باید رمز عبور و نام کاربری مخصوص آن ماینر را وارد نمایید. این مشخصات در دستعورالعمل نصب ماینر وجود دارد.

زمانی که به سیستم عامل ماینر وارد شدید، می توانید شروع به پیکربندی استخر استخراج و کیف پول خود کنید. حتما دقت داشته باشید که در طول این فعالیت مرورگر ماینر خود را باز بگذارید.

مرحله ششم: کیف پول ایجاد نمایید

برای آغاز باید برای خود کیف پول طراحی و ایجاد نمایید.کیف پول ها انواع گوناگون دارند که بسته به مدت زمان نگهداری بیت کوین ها می توان انتخاب نمود. در صورتی که قصد نگهداری طولانی مدت ارزدیجیتال را دارید حتما از کیف پول سخت افزاری استفاده نمایید.

توجه نمایید که در زمان ایجاد کیف پول حتما از آدرس کیف پول خود یک کپی برداشت کنید. این کپی برای فرایند پشتیبان گیری مورد نیاز است. پس از آن باید یک استخر استخراج بیت کوین و یک حساب ایجاد نمایید.

مرحله هفتم: ثبت نام در استخر استخراج 

مهمترین عامل در پیوستن یک ماینر به یک استخر استخراج، بالاتر رفتن شانس سوددهی اوست. ماینرهای کوچک، قدرت پردازش خود را در اختیار یک استخر استخراج قرار می‌دهند و استخر استخراج به نمایندگی از همه‌، در فرایند ماینینگ شرکت می‌کند، پاداش استخراج را استخر بدست می‌آورد و نسبت به قدرت هر ماینر آن را بین ماینرها تقسیم می‌کند.

توجه : آدرسی را برای استخر استخراج انتخاب نمایید که با محل عملیات استخر شما فاصله کوتاه تری داشته باشد.

اتصال به استخر ارز دیجیتال

مرحله هشتم: ماینر را پیکر بندی نمایید

در این مرحله URL آدرس استخر را همراه “your-username.your-worker-name” که با نام استخر تنظیم نموده اید را در کادر شناسه کاربر کپی نمایید. اکنون وارد دنیای استخراج  شدید.

تجهیزات راه اندازی ماینر چیست ؟

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی ماینر می تواند شامل موارد از جمله :

  • کابل برق/ اتصال برق
  • دکمه ثبت آی پی
  • مرکز کنترل دستگاه ماینر
  • اتصالات کابل شبکه
  • دکمه راه اندازی مجدد ماینر
  • چراغ قرمز نشانه عدم ارتباط
  • چراغ سبز نشانه عملکرد صحیح دستگاه
  • بدنه آلومنیوم
  • فن دستگاه ماینر(دو فن یکی در جلو و دیگری در عقب دستگاه)

راه اندازی ماینر S9j

دستگاه ماینر S9j در دو هش ریت مختلف تولید و به بازار عرضه شده است. این ماینر برای پردازش اطلاعات خود از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند که از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند. دستگاه ماینر S9j با دو پردازنده همسان اما هش ریت های متفاوت در ابعاد 135x158x350mm تولید می شود. وزن آن نیز 4.2 کیلوگرم است. راه اندازی این ماینر با توجه به مراحل بالا انجام می شود. برای اطلاعات بیشتر در خصوص نصب و راه اندازی ماینر S9j به خرید ماینر S9j مراجعه کنید.

راه اندازی ماینر T2T

دستگاه ماینر T2T محصول شرکت اینوسیلیکون است و یکی از پرقدرت ترین دستگاه ها برای استخراج بیت کوین به شمار می رود. روش راه اندازی ماینر T2T بسیار مشابه سایر ماینرها می باشد. برای این کار در ابتدا لازم است اتصال ماینر به کابل برق را بررسی نمایید و پس از آن مراحل گفته شده در بالا را انجام دهید. برای انجام بهتر راه اندازی پیشنهاد می کنیم دفترچه راهنمای راه اندازی ماینر را مطالعه نمایید.

راه اندازی ماینر M3v2

ماینر M3V2 در ابعاد 335*155*125 میلی متر و وزن 8.1 کیلوگرم در سال 2018 به بازار قطعات کامپیوتر عرضه شد. تجهیزات و راه اندازی ماینر M3V2 بسیار ساده است فقط کافی است مراحل زیر را دنبال کنید: برای ورود به تنظیمات ماینر M3V2 به IP ماینر M3V2 نیاز دارید به همین منظور نیز نرم افزار WhatsMiner Tool را دانلود و نصب کنید.

پس از اجرا شدن نرم افزار از تب Detect IP بر روی Start کلیک کنید. در گام بعدی دکمه IP Found که پشت دستگاه ماینر M3V2 قرار دارد را تا زمانی که چراغ Active چشمک زن شود نگهدارید. پس از چند ثانیه خواهید دید که IP ماینر M3V2 روی نرم افزار نمایش داده می شود. آدرس IP را در آدرس بار مرورگر وارد کنید. با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می توانید به قسمت تنظیمات ماینر وارد شوید و تنظیمات مربوط به ماینر و استخر استخراج را انجام دهید.

راه اندازی ماینر L3++

ماینر L3++ به عنوان بهینه ترین دستگاه استخراج لایت کوین و دوج کوین شناخته می شود. ماینر L3++ در ابعاد 138x 130×352 میلیمتر و وزن 4.4 کیلوگرم یکی از مناسب ترین ماینر ها با برق خانگی است.

برای راه اندازی ماینر L3++ در ابتدا باید منبع تغذیه ی برق را تنظیم کرده سپس با اتصال به اینترنتی با ثبات و با استفاده از کلمه کاربری و رمز عبور به آدرس آی پی دستگاه دست یافت. برای اطلاعات بیشتر در خصوص راه اندازی این ماینر می توانید به بخش خرید ماینر L3++ مراجعه کنید.

راه اندازی ماینر L3++

راه اندازی ماینر T17

ماینر T17 توسط شرکت معروف Bitmain تولید و به بازار عرضه شده است. این ماینر از الگوریتم خاصی برای پردازش اطلاعات و رمزنگاری استفاده می کند. جهت راه اندازی ماینر T17 ابتدا لازم است آدرس آی پی را وارد نمایید برای این کار در ابتدا دستگاه را در مکانی مناسب قرار دهیم سپس به منبع برق مناسب و اینترنت متصل نمایید و بقیه مراحل راه اندازی را پیاده نمایید.

راه اندازی ماینر F1

ماینر F1 از تکنولوژی جدیدی برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می کند. این ماینر دارای 4 برد است. فرایند راه اندازی ماینر f1 به صورت خلاصه عبارتست از : اتصال کابل برق ها، اتصال اینترنت، تنظیمات ماینر و شروع ماینینگ.

تجهیزاتی که برای نصب اولیه ماینر F1 نیاز دارید، یک عدد کابل پاور و یک عدد کابل شبکه ی دارای سوکت Ethernet است. کابل پاور را به منبع تغذیه 2100 وات دستگاه -که در کنار آن نصب شده است- متصل کرده و دستگاه را روشن می کنیم.

کابل شبکه را نیز به پشت دستگاه متصل می کنیم و از سمت دیگر به مودم اینترنت مورد نظر خود وصل نمایید. لازم به ذکر است، پورت اتصال دستگاه از نوع Ethernet است. پس از اتصال، از برقراری ارتباط با اینترنت اطمینان حاصل نمایید.

راه اندازی ماینر E10.3

ماینر E10.3 محصول شرکت Ebang است که به تراشه 10 نانومتری ارتقا یافته است.ماینر Ebang EBIT Miner از مدل E10.3 بر پایه الگوریتم پردازشی و ماینینگ SHA-256 بنا شده است و دارای هشریتی معدل با 24 ترا هش است. به علت الگوریتم مناسب این دستگاه، شما می‌توانید به استخراج رمزارزهای محبوبی نظیر بیت کوین و بیت کوین کش بپردازید.

همچنین قابل توجه است که طراحان این ماینر برای ایجاد قدرت پردازشی مذکور، به استفاده از تراشه‌های 10 نانومتری ملقب به DW1228 پرداخته‌اند که تعداد 280 از این تراشه در 4 برد پردازشی ماینر تقسیم شده است. ماینر ایبنگ E10.3 مصرف برق بسیار به صرفه ای دارد. این ماینر قابلیت راه اندازی به صورت تکی و یا گروهی را دارا می باشد. برای اطلاع کامل از راه اندازی ماینر E10.3 می توانید به بخش  خرید ماینر ایبنگ E10.3 مراجعه کنید.

راه اندازی ماینر E9

ماینر E9 نیز محصولی از کمپانی معروف ماینر ایبنگ است.  طریقه راه اندازی این ماینر نیز مشابه راه اندازی ماینر E10.3 می باشد. بدین صورت که در ابتدا اتصال منبع تغذیه برق و اتصال اینترنت باید چک شود سپس با وارد کردن آی پی دستگاه به تنظیمات مرورگر وارد شوید و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در این صفحه به اطلاعات ماینر می توانید دست پیدا کنید و مراحل استخراج ارز دیجیتال را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *