رفع خرابی و مشکلات ماینر T17

دستگاه ماینر T17 از جمله ماینرهای پرطرفدار در ایران است که از فروش بالایی برخوردار است از این رو این ماینر مانند سایر ماینر ها دچار خرابی می شود و نیاز به تعمیرات دارد. با نگاهی به مشخصات فنی این دستگاه می توان تشخیص داد که این دستگاه کاملا با مشکلات و هزینه های ایران اسمبل شده است. بیت مین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماینر، مدل T17 را با نرخ هش ریت 40 تراهش به بازار عرضه نمود. این محصول 4 فن دارد که با سرعت 6 هزار دور در دقیقه چرخش دارد و از این رو میزان قابل توجهی از گرمای ماینر را کاهش می دهد.

تعمیرات ماینر T17
مصرف برق این دستگاه 2200 وات است و می ‌توان گفت نسبت به میزان هش ریت، میزان بسیار قابل توجه و مقبولی است. دمای محیطی که ماینر در آن قرار دارد باید بین 5 تا 45 درجه سانتی گراد تنظیم شود و رطوبت محیط نیز نباید از 90 درصد افزایش یابد. تولید صدای این دستگاه نیز از 82 دسی بل تجاوز نمی کند.
جالب است بدانید که این دستگاه ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین، بیت کوین کش، آکوین، پیرکوین، ژول کوین، ایمارک، کیور کوین، آنبریکبل، کرون و تراکوین را استخراج می کند.

در ادامه با رفع خرابی و مشکلات ماینر T17 بیشتر آشنا می شوید و اطلاعات کافی در خصوص تعمیرات ماینر را کسب خواهید کرد.

علل خرابی ماینر T17

به صورت کلی همه ماینرها از دو مشکل آسیب می بینند اولین گزینه گرمای محیط است. ماینر T17 دارای 4 فن است ولی اگر بخواهید عملکرد این دستگاه را بهبود ببخشید بهتر است از سیستم سرمایشی مناسبی برای محیط نصب آن استفاده نمایید.
اگر نتوانید دمای محیط را کمتر از 45 درجه سانتی گراد نگه دارید خیلی زودتر از آنچه تصور دارید میزان هش ریت دستگاه کاهش یافته و سپس سخت افزار دستگاه آسیب می بیند. اغلب دلیل سوختن هش برد، کنترل برد، فن و … وجود گرمای بیشتر از حد در محیط نصب ماینر است.
مورد دوم مشکلات نرم افزاری است. عدم توجه به آپدیت ها، عدم توجه به نصب آنتی ویروس، دستکاری دستگاه نظیر اورکلاک کردن ماینر و … همگی مشکلاتی هستند که در کوتاه مدت عملکرد ماینر را مختل خواهند کرد. از این رو پیشنهاد می کنیم که به روزرسانی های مرتبط با سیستم خود را از طریق مسیرهای قانونی و امن دانلود نمایید و به هیچ عنوان برای افزایش عملکرد دستگاه، گزینه های نرم افزاری را تغییر ندهید.

علل خرابی ماینر T17

نحوه تعمیر ماینر T17

خواه نا خواه یک سیستم کامپیوتری به مرور زمان عملکرد اولیه خود را از دست می دهد. در صورتی که به نحوه نگهداری از ماینرها اهمیت بدهید و آن ها را به خوبی بدانید می توانید طول عمر دستگاه را افزایش دهید اما نهایت روزی می رسد که احساس می کنید دستگاه عملکرد اولیه خود را ندارد. ممکن است روزی برسد که هش ریت دستگاه را صفر ببینید و یا ماینر شما روشن نشود. در ادامه به نحوه تعمیر خرابی های شایع در ماینر T17 می پردازیم:

نحوه تعمیر هش برد ماینر T17

هش برد ماینر T17 وظیفه حل مسائل ریاضی و کسب درآمد را به عهده دارد. با خرابی این قطعه شاید ماینر شما روشن شود ولی عملا از روشن بودن آن سود مالی نصیب شما نمی شود. به همین دلیل هر چه سریعتر برای رفع خرابی آن اقدام کنید. در ادامه چند راه حل برای رفع خرابی هشبرد و روش های تعمیر هش برد ماینر را بررسی می کنیم اما در صورتی که این روش ها کارساز نبود، باید دستگاه را برای تعمیر به یک تعمیرکار مجرب بسپارید:

تعمیر هش برد ماینر T17
خرابی کابل ها
از سمت هش برد به دیگر سخت افزار ماینر نظیر کنترل برد، پاور، فن ها و … اتصالاتی برقرار است. در ابتدا باید مطمئن شوید تمام فلت و کابل های ارتباطی کاملا سالم هستند. کابل ها را با یک کابل که مطمئن هستید سالم است جایگزین کنید.
شناسایی نکردن هش برد
یکی از بهترین کارها ریست کردن ماینر است. بهتر است همیشه فریمور را با جدیدترین اپدیت، به روزرسانی کنید و اگر نسخه قدیمی را دانلود نکرده اید باید با دقت تک تک نسخه ها رو دانلود کرده و نصب کنید.
عدم ارتباط هش برد با استخر استخراج
یکی از مشکلات شایع در هشبرد ماینر T17 عدم ارتباط با استخر است که در این مورد ابتدا سیستم را ریست کنید، آخرین نسخه فریمور را نصب کنید و در صورت عدم رفع مشکل استخر دیگری را انتخاب کنید.
مشکل در دیگر قطعات ماینر
گاهی غیر فعال شدن هش برد به دلیل وجود خرابی در دیگر قسمت های ماینر مانند کنترل برد و فن دستگاه است. به همین دلیل بعد از توقف هش ریتینگ در ابتدا از سلامت هشبرد مطمئن شوید و این کار را با نصب هش برد روی دیگر ماینر می توانید تست کنید. در صورتی که خرابی از دیگر قطعات باشد نیاز به تعمیر هش برد نخواهد بود.

نحوه تعمیر کنترل برد ماینر T17

کنترل برد به عنوان قلب یا به تعبیر بعضی کارشناسان مغز دستگاه ماینر T17 ، وظیفه کنترل دیگر قطعات ماینر را به عهده دارد و همه ی سخت افزارها تحت مدیریت کنترل برد فعالیت می کنند. در صورت بروز هر مشکل در کنترل برد، ماینر حتی روشن نخواهد شد. لذا باید مشکل آن را هرچه سریعتر حل کنید. از جمله مشکلات شایع در این قطعه می توان به موارد زیر اشاره داشت:
عدم دسترسی به تنظیمات ماینر

اگر نتوانید به تنظیمات ماینر دسترسی داشته باشید در ابتدا باید مشکل را از اینترنت بررسی کنید و در غیر این صورت باید ماینر خود را ریست کنید.
پیدا نکردن آدرس IP
از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای کنترل برد اتفاق بی افتد شناسایی نکردن IP است. این مشکل ممکن است به دلیل مشکلات نرم افزاری، کابل اترنت و روتر باشد. ابتدا از سلامت کابل و روتر مطمئن شوید و در صورت رفع نشدن مشکل، ماینر را ریست کنید.
شناسایی نکردن فن ماینر
همان طور که گفته شد کنترل برد مغز یک ماینر است پس روی تمام قطعات تسلط دارد. فن ها نیز از قطعات مهم ماینر به شمار می آید. در صورت شناسایی نشدن فن ها عملا چرخش انجام نمی گیرد و فرایند خنک سازی متوقف خواهد شد. در این مواقع ابتدا از سلامت کابل ها، پورت ها و خود فن ها مطمئن شوید. در صورتی که همه این موارد سالم باشند کنترل برد برای تعمیر به تعمیرگاه ارسال شود.

نحوه تعمیر فن های ماینر T17

یکی از مشکلات فن های ماینر T17 شناسایی نشدن آن ها است که در این صورت باید چک کنید فن ها سالم اند یا نه؟ اگر فن ها سالم باشند مشکل از کابل های اتصالی یا کنترل برد خواهد بود. چک کردن این موارد کار چندان سختی نیست؛ اما در صورتی که فن ها خراب باشند باید به فکر خرید یک مدل جدید باشید.

تعمیر فن ماینر T17
یکی دیگر از مشکلات مربوط به فن، کاهش و یا افزایش سرعت چرخش آن ها است. جالب است بدانید که سرعت چرخش فن ماینر با پارامتر rmp نمایش داده می شود. در حالت نرمال اختلاف سرعت چرخش فن ها نباید کمتر از 3 هزار rmp باشد. بیشتر بودن این عدد نیز نشان از وجود مشکلی در فن ها و یا کنترل برد است. در این موارد تنها روش حل مسئله جایگزین کردن فن ها با یک مدل سالم است.
در انتها دیگر مشکل فن که نمایش ارور فن در صفحه کرنل لاگ است را بررسی می کنیم. اگر در صفحه کرنل لاگ خطایی با مضمون Fatal Error مشاهده شد نشان از وجود خرابی در فن ها است. در این زمان باید فن خراب را از بین 4 فن ماینرT17 شناسایی کرده و جدا کنید. در گام اول به صورت چشمی چک کنید که همه فن ها سالم هستند و اگر از نظر ظاهری ایرادی پیدا نکردید، می توانید به خرابی فن ها شک کنید. چرا که این ارور، گاه به دلیل مشکل در کنترل برد نمایش داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *