یکی از راه های کسب درآمد در عصر جدید سرمایه گذاری در استخراج ارز دیجیتال است استفاده از ماینرها سود خوبی در اختیاران سرمایه گذاران قرار می دهد. افرادی که می خواهند خرید ماینر را انجام دهند با این سوال مواجه اند صدای دستگاه ماینر چقدر است و چگونه می شود صدای ماینر را کاهش داد.
برای اینکه بتوانیم کسب درآمد خوب و ارزشمندی داشته باشیم باید در انتخاب ماینرها دقت کافی داشته باشیم و خصوصیاتی از قبیل قیمت دستگاه، هش ریت، میزان برق مصرفی و میزان صدای نویز دستگاه ماینر را مورد توجه قرار دهیم.

صدای دستگاه ماینر چقدر است

از آن جایی که دستگاه های ماینر برای گرفتن نتایج مطلوب همیشه روشن هستند و پردازش داده های سنگین ریاضی را انجام می دهند صدای نویز آن اهمیت زیادی پیدا می کند. اگر به این نکته توجه نداشته باشیم و دستگاه ماینر را تهیه کنیم و بعد با سر و صدای زیاد آن مواجه شویم با یک چالش اصلی روبرو خواهیم شد.
از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله به ارائه راه حل هایی جهت کم کردن صدای دستگاه ماینر و راه های مقابله با آلودگی صوتی این دستگاه ها بپردازیم و در ادامه به بهترین بازه برای صدای نویز دستگاه ماینر و راهکارهای کاهش صدای نویز خواهیم پرداخت.

علت صدای زیاد دستگاه ماینر چیست؟

از آن جایی که ماینرها داده های سنگین ریاضی را حل می کنند قدرت پردازش بالایی را دارند قدرت پردازش بالا ناشی از چیپ هایی است که روی هشبردها نصب شده است و با کار کردن این چیپ ها مقدار زیادی گرما تولید می شود.
دمای بالا و گرمای زیاد به دستگاه های ماینر آسیب وارد می کند. برای جلوگیری از آسیب به ماینرها در طراحی ماینرها از دو فن استفاده می شود. وظایف فن ها کشیدن هوا به داخل و دیگری بیرون دادن هوای گرم تولید شده توسط چیپ های ای سیک استکه البته دلیل صدای نویز بالا به علت سرعت بالای این فن ها می باشد.
در یک دستگاه ماینر که فن های آن در حدود 4000 تا 6000 دور در دقیقه می چرخند، صدای نویز دستگاه حدود 70 تا 90 دسی بل خواهد بود که این مقدار سر و صدا معادل با صدای ایستگاه قطار و یا خیابان شلوغ است!!! فن ها عامل ایجاد این سر و صدا هستند که برای کاهش این سر و صداها باید به دنبال راهکارهایی باشیم که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد.

راهکارهای کاهش صدای ماینر چیست؟

صدای نویز دستگاه های ماینر در یک مدت طولانی موجب به خطر افتادن سلامت جسم و روان می شود. هم چنین موجب آزار و ناراحتی افراد خانواده و یا همسایگان می شود.
به همین دلایل باید دنبال راه حلی برای کاهش سرو صدا باشیم تا در محلی آرام به کسب درآمد از استخراج ارز دیجیتال بپردازیم.
این راه حل ها عبارتند از:

  • عایق سازی دیواره هایی که در آن محیط مشغول استخراج ارز دیجیتال هستیم
  • کاهش صدا با استفاده از باکس های ماینینگ
  • کاهش دمای محیط
  • قرار دادن دستگاه ماینر در یک محیط مخصوص
  • استفاده از تجهیزاتی برای کاهش صدای دریافت شده با گوش.

کاهش صدا توسط عایق سازی دیواره های اتاق

با عایق کردن دیواره هایی که در آن محیط مشغول استخراج ارز دیجیتال هستیم می توانیم از انتقال سر و صدا به سایر افراد ساکن در آن محیط و همسایگان جلوگیری کنیم.
نکته ای که در کاهش صدا توسط عایق سازی دیواره های اتاق از اهمیت زیادی برخوردار است این است که با عایق کردن دیواره ها مانع از انتقال گرما به بیرون از اتاق می شویم که همین امر موجب آسیب به ماینرها می شود.
برای عایق کاری می توانیم از پرده های ضخیم، عایق های شانه تخم مرغی، پشم شیشه، فوم های آکوستیک و یا پشم سنگ استفاده کرد.
با توجه به کم هزینه بودن عایق های شانه تخم مرغی و با توجه به دلایل زیست محیطی این روش طرفداران زیادی دارد. اما معایبی هم دارد. یکی از معایب آن کاهش انتقال گرما به خارج از اتاق است. البته از مزایای آن این است که نسبت به عایق های دیگر حساسیت زا نیست. ولی با توجه به مشکلات انتقال گرمایی که در این روش وجود دارد بهتر است از راهکار های دیگری برای کاهش انتقال سر و صدای ماینر استفاده کنیم.

کاهش صدا توسط عایق سازی دیواره های اتاق

کاهش صدای نویز دستگاه ماینر توسط باکس های ماینینگ

در این روش دستگاه ماینر را داخل باکس ها و جعبه هایی قرار می دهیم که موجب می شوند تا سر و صدای کمتری به گوش برسد. در این روش کاهش صدای ماینر، فقط دستگاه ماینر را عایق می کنیم ولی در روش پیشین کل اتاق را عایق می کردیم. مسیر ورود و خروج هوا در این باکس ها طراحی شده است و در انواع های مختلفی موجود هستند.
نکته ای که در این روش باید به آن توجه داشته باشیم این است که لوله هایی که به خروجی فن متصل هستند باید از خود فن بزرگتر باشند و عایق بندی مناسبی داشته باشد. همچنین در تهیه باکس های ماینینگ باید دقت لازم را داشته باشیم تا موجب داغ شدن و آسیب به دستگاه ماینر نشویم.

کاهش صدای نویز دستگاه ماینر توسط باکس های ماینینگ

کاهش دمای محیط برای کاهش صدای نویز دستگاه ماینر

صدای بالای دستگاه های ماینر به علت سرعت بالای فن های آن است. که سرعت بالای این فن ها برای کاهش دمای دستگاه های ماینر است.
بنابراین می توانیم با کاهش دمای محیط سرعت فن ها را کم کنیم و سر و صدا را کاهش دهیم. برای این کار می توانیم محیطی سرد و خنک را برای قرار دادن دستگاه ماینر جهت استخراج ارز دیجیتال انتخاب نماییم.

قرار دادن دستگاه ماینر در یک اتاق مخصوص جهت کاهش سر و صدا

اگر از تعداد زیادی دستگاه ماینر برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می کنیم، بهتر است از اتاق جدا گانه ای جهت قرارگیری دستگاه های ماینر استفاده کنیم.
این اتاق های مخصوص باید از سیستم های تهویه مناسب و عایق های صوتی مناسب جهت کاهش سر و صدا برخوردار باشند. همچنین این اتاقک ها باید دارای پنجره هایی جهت ورود و خروج هوا باشند و از محل زندگی سرمایه گذار جدا باشند و در هنگام نیاز به آن جا مراجعه کند.

کاهش دریافت صدا از دستگاه ماینر

یکی از ساده ترین راه حل ها جهت کاهش سر و صدای دستگاه های ماینر استفاده از وسایل و تجهیزاتی است که از آن ها برای این امر با گوشمان استفاده می کنیم.
از جمله این وسایل استفاده از هدفون های حذف کننده صدا یا محافظ های گوش است که تاثیر خوبی در کاهش سر و صدا دارند. با انجام این کار ماندن در محیطی که در آن به استخراج ارز دیجیتال مشغول هستیم قابل تحمل خواهد بود.

در آخر بهتر است نکاتی را مطرح کنیم که با دانستن آن ها نباید تحت هر شرایطی اقدام به کاهش سر و صدای دستگاه های ماینر کنیم. گاهی برخی از افراد سرمایه گذار به هر کاری دست می زنند تا سر و صدای دستگاه کم شود که این امر موجب آسیب به دستگاه های ماینر می شود.
به عنوان مثال برداشتن فن های دستگاه و دستکاری آن ها، که موجب افزایش ناگهانی دما و آتش گرفتن دستگاه می شود. تعویض فن های دستگاه نیز موجب آسیب به دستگاه می شود؛ زیرا طراحان دستگاه متناسب با دستگاه فن مناسب با آن را تعبیه کرده اند.
یکی دیگر از کارهایی که نباید انجام داد قرار دادن دستگاه در داخل روغن مینرال جهت کاهش سر و صدا است؛ چون بعد از این کار نمی توانیم خارج از روغن مینرال از دستگاه برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنیم و در صورت هر گونه آسیب در داخل روغن شرکت های تولید کننده ی دستگاه آن را از شرایط گارانتی خارج می کنند.
از عوامل دیگری که موجب آسیب به دستگاه می شود قرار دادن آن در فضای باز است که باعث می شود گرد و غبار وارد دستگاه شده و موجب کاهش طول عمر آن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *