امروزه استفاده از دستگاه ماینر طرفداران زیادی پیدا کرده است. ولی برای استفاده بهینه و سودآوری از این دستگاه، باید شرایط لازم را فراهم نمود. انتخاب مکان مناسب برای نصب ماینر، تهیه برق مورد نیاز و تعبیه تهویه مناسب از جمله این موارد هستند.

مکان مناسب برای نصب ماینر

چرا انتخاب مکان مناسب برای نصب ماینر اهمیت دارد؟

به روز بودن این تکنولوژی مانند سایر موضوعات با چالش ها و مشکلات زیادی همراه است. سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری که بر روی این دستگاه نصب شده است، باید شرایط و فضای مناسبی داشته باشند. زیرا هر گونه گرد و خاک و یا عدم تهویه مناسب می تواند به قسمت های مختلف دستگاه ماینر از جمله پاور، برد و … آسیب جدی وارد نماید. و هر قسمت از این دستگاه که معیوب شود، کل دستگاه بهم ریخته و امکان تولید ارز دیجیتال وجود نخواهد داشت.

تهویه مناسب برای فضای نصب دستگاه ماینر

یکی از موضوعات مهم که برای مکان نصب ماینر اهمیت دارد، تهویه مناسب فضا است. تهویه دستگاه استخراج ارز دیجیتال دارای دو قسمت اصلی است که در ادامه توضیح می دهیم.

تهویه مناسب برای فضای نصب دستگاه ماینر

تهویه خود دستگاه ماینر

از آن جایی که هرگونه حرارت به قسمت های حساس ماینر آسیب زده و دستگاه از کار می افتد. همه دستگاه های ماینر دارای بخشی هستند که مسئولیت تهویه هوای داخل دستگاه را بر عهده دارد.
این قسمت از دستگاه مستقل عمل کرده و بایستی فضای داخل دستگاه را از هر گونه گرما و گرد و غباری ایمن نگهدارد. درنتیجه هوای قسمت قطعات داخل دستگاه مانند پاور یا برد از طریق قسمت فن دستگاه کنترل شده و مانع از گرم شدن این قسمت و آسیب رسیدن به آن ها می شود.
در این موارد که سرعت ماینر نقش مهمی در سودآوری دارد و هر مدت زمانی که دستگاه از کار افتاده باشد، ضرر زیادی متوجه فرد می شود، در نتیجه به هر صورت ممکن باید از خراب شدن آن پیشگیری شود. بنابراین باید هر گونه تمهیدات لازم برای جلوگیری از این مشکل اندیشیده و سریعاً قسمت فن دستگاه تعمیر و راه اندازی شود.

تهویه خود دستگاه ماینر

فضای بیرونی دستگاه ماینر

هوای بیرون دستگاه نقش مهمی در ایمنی و کارایی دستگاه ماینر دارد. این دستگاه ها معمولاً به صورت تجمیعی در یک فضای مشترک کار می کنند و هر کدام با توجه به مصرف انرژی که دارند، گرمای زیادی نیز تولید می کنند. زیرا فن دستگاه ها گرمای داخل سیستم را به بیرون هدایت می کند تا به قسمت های داخلی آسیبی وارد نشود.
در نتیجه هوای بیرون دستگاه ها حرارت زیادی داشته و بایستی از دستگاه تهویه مناسب کمک گرفته شود. عدم تهویه مناسب باعث خسارت به همه دستگاه ها می شود و مانع عملکرد صحیح آن ها خواهد شد. بنابراین غیر از فن دستگاه ماینر که یکی از قطعات اصلی دستگاه است، تهویه هوای بیرون نیز مسئله و چالش مهمی است. از این رو این موضوع باید جدی انگاشته شده و هوای داخل سالنی که دستگاه ها در آن قسمت قرار دارند، گرمای مناسب و در حد لازم داشته باشد.

چه روش هایی برای تهویه هوای محیط پیرامون دستگاه ماینر وجود دارد؟

تهویه هوای داخل سالنی که دستگاه های ماینر در آن قرار گرفته اند، از راه کاهش دمای محیط و پایین آوردن حرارت و گرما امکان پذیر است. برای این کار می توان از دو روش استفاده کرد که در این قسمت به توضیح آن ها می پردازیم:

وارد کردن هوای سرد

یکی از روش هایی که می تواند برای تهویه هوای داخل محیط مناسب باشد، وارد کردن مقدار مناسبی از هوای سرد و خنک به محیط داخل سالن و خارج کردن هوا بعد از اینکه کاملاً در محیط، چرخش لازم را داشت.
به این صورت که مقداری از هوا را با توجه به حرارت داخل فضایی که دستگاه ها قرار دارند، وارد سالن می کنند. هوا در محیط کاملاً چرخیده و گرم می شود و سپس این هوا را که گرمای محیط را به خود گرفته است، طی عملیاتی خارج می کنند.

پایین آوردن هوای محیط

یکی دیگر از روش ها، استفاده از دستگاه هایی مانند چیلر و کولر گازی است. با کمک این خنک کننده ها می توان هوای داخل محیط بسته را سرد و بدور از حرارت و گرما نگهداشت.
در این روش هوا از محیط خارج نمی شود، بلکه هوای داخل محیط به کمک این دستگاه های برودتی خنک شده و از حرارت آن کاسته می شود. یکی از معایب بزرگ این روش، مصرف بالای انرژی برق است.
همانطور که می دانید دستگاه ماینر انرژی برق زیادی مصرف می کند. اضافه نمودن این دستگاه ها نیز باعث می شود تا مصرف به میزان زیادی بالا رفته و در نتیجه فشار مضاعفی وارد شود.
این موضوع از نظر اقتصادی برای استفاده کننده از دستگاه مقرون به صرفه نبوده و سودی را شامل حال فرد نمی کند.

کدام روش مناسب تر است؟

این سؤال پیش می آید که کدام روش مانع از آسیب رسیدن به دستگاه ها می شود؟
روش اول از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر بوده و مانع از رسیدن آسیب به دستگاه ها می شود. هرچند روش دوم نیز مزایای زیادی دارد. ولی از آنجا که هدف از استفاده از دستگاه ماینر سود آوری است، در نتیجه هر چه روش ها راحت تر باشد و تجهیزات کمتری را نیاز داشته باشد، به نفع فرد استفاده کننده است.
نکته مهمی که در مورد روش اول مطرح می شود این است که در این روش هوای بیرون وارد محیط داخل شده و سپس خارج می شود. در نتیجه هوای بیرون باید خنک تر از محیط داخل باشد. برای مکان هایی که آب و هوای گرم دارند، این روش تا حدود زیادی با مشکل مواجه می شود.

برای استفاده بهینه از دستگاه ماینر برای استخراج ارزهای دیجیتالی، کنترل و پیشگیری از آسیب به قطعات داخل دستگاه اهمیت زیادی دارد. زیرا هر گونه فاصله زمانی برای استخراج این ارزها، ضرر اقتصادی زیادی را به بار خواهد آورد.
یکی از مسائل مهم در فضای مناسب برای دستگاه ماینر، هوای داخل دستگاه و محیط بیرونی است. این هوا نباید گرما و حرارت بالایی داشته باشد. زیرا به قطعات سخت افزاری دستگاه آسیب زیادی وارد کرده و سیستم را مختل می کند.
هوای داخل دستگاه ماینر از طریق فن کنترل می شود. ولی فن ها هوای گرم داخل را به بیرون هدایت می کنند و وجود چندین دستگاه در کنار هم باعث بالا رفتن حرارت محیط می شود.
بنابراین باید گرمای محیط را از طریق روش هایی که در این مقاله توضیح داده شد، کنترل و هوای مطبوعی را در اختیار دستگاه ها قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *